Üç Tanrı mı ? Tek Tanrı mı ?

  • Bu konu 31 izleyen ve 70 yanıt içeriyor.
11 yazı görüntüleniyor - 61 ile 71 arası (toplam 71)
  • Yazar
    Yazılar
  • #35275
    Anonim
    Pasif

    Mucizehal, adem ve havva kendilerini yaratan Rab be tapinmak ve O na yücelik vermek icin yaratildilar. Biliyorsun cennetteydiler, denenmiyorlardi. Peki sen ben ademin havvanin devamiysak nasil oluyor da denenmek icin yaratimis oluruz. Ikinci bir yaratilis mi söz konusu insanlikta. ademle havva da dünyanin bir yerinde aden bahcesi denilen yerde yasiyorlardi. Gökyüzündeki özel yerlerinden dünyaya gelmediler. Dünyada yaratildilar. Biz Mesih inanlilarina göre dünyada olmamizin amaci anlami: Rab bin gösterdigi sekilde kötülükten uzak, iylige yakin yasamak, O yaraticiya tapinmak ve O na yüceligi vermektir.

    Mesih isaya kadar tüm peygamberler iyi kötü bilincini ayrintilariyla göstermistirler. Bizim icin örnektirler. Gördügün gibi bu noktada adem ve havva cizgisinde devam ediuyoruz. Sen neden deneniyorsun bu nerden cikmis süpheli Günah konusuna gelince Mesihte diri iman gecerlidir. Diri iman hergün günaha karsi savas verir onunla isbirligini reddeder. Rab be siginir , kendinde gördügü kusurlar icin aci ceker onlari atabilmek icin Rab den yardim diler. Müjdeyi okursan orada, biz sana inandik diyen bazi kisilere Isa Mesihin: Sizi hic tanimiyorum cekilin karsimdan ey kötülük yapanlar diyecegini göreceksin. iste onlar, ölü imani olanlardir ki günahla anlasma yapmis, onunla uyusmus, tövbe etmek akillarina gelmemis kisiler bunlardir. Günahtan tövbe etmeyene kurtulus yoktur. Kusurlar, eksiklikler mesih imanlilarinda da bulunur. Bunlar icin tövbe etmeli, kisi yenilenmelidir. Cinayet olarak adlandirilan günah cesitleri ise imana ve Mesihe bilerek acik bir ihaneti gerektirir. Bunu yapana da tövbe kapisi aciktir ama bunu yapabilen kisi de tövbe eder mi süpheli Bir de öldügümüzde Mesihin yargi kürsüsünün önüne ciktigimizda ne kurtulanlar arasinda ne de cehennemdekiler arasinda bir esitlik olmayacaktir. incili okursan benim bunlari söylememe gerek kalmaz zaten.

    #35630
    Anonim
    Pasif

    ZOCOR’dan ALINTI: Kişisel görüşüm olarak eğer bir insanın ruhu Tanrı ise o insan biyolojik olarak ölemez..Tanrının ruhuna sahip bir insanın kalbi duramaz, Tanrı acı çekmez, Tanrının acı çekmesi onun acizliğini gösterir..Bunlar tamamen benim fikrim..

    Değerli kardeşim seninde söylediğin gibi ,söylediklerin sadece senin belli bir temelde öteye çıkamayn fikirlerinden ibaret, Kendin yazıyor ve kendi yazdıklarını okuyorsun, Söylenenleri dikkate almadığından bunu ortaya çıkarıyorum.Tanrı’nın beden almış bir halde İnsanların günahları adına kurban edilişini anlaman için, Tevrat’tan başlaman gerek okumaya, Çünkü Tevrat ve Zebur’da bunların olacağına aklının alamayacağı kadar işaret var.

    ZOCOR:Bu görüşümle ilgili karşı tez sunacaksınız mutlaka ama bu tezleriniz bir inançtan, görmediğiniz şahit olmadığınız bir inançtan öteye gitmeyecek..

    Bu sözüne sanırım kundaktaki bebek konuşmaya başlamazdı ama tebessüm ederdi heralde… Bizlerin şahit olmadığımız bir inanca mensup olduğumuzu iddia ederken, diyorum ki kendi kendime, Acaba bu Zocor kardeşimiz “Cebrail’in vahyleri indirdiği iddia edilen mağarada Muhammedin yanında mıydı” diye sormadan ediemiyorum kendime, Öyle bir konuşuyorsunki, Şahit olmaktan öte neredeyse Muhammed’le birlikte bu kitabı modifiye ettik diyeceksiniz..:)

    ZOCOR: Ben bugün bi restauranta gidip 70 kişi öldürsem de, kadınlara tecavüz etsem de, hırsızlık yapsamda çok büyük günahkar olsamda benim için kefaret ödeyen bir kişi var ve ben cehenneme gitmeyeceğim..
    Böyle birşeyin izah edilebilir bir tarafı varmıdır, varsa nasıl izah edebilirsiniz ?

    B söyleminin yanlış anlaşılma kaynağı ise, Mesih’e iman edenin yargılanmayacağı, İman eden’in ise Zaten yargılanmış olduğunu ifade eden ayetlerin yanlış anlaşılmasından kaynaklanıyor.. İman etmek yolun başıdır Zoor kardeşim, İman et’de elinden geleni ardına koyma, Tüm dünya senin ellerinde ye iç günah bataklığında yüz demiyor. hele hele şeytanı takip edin hiç demiyor, Rab İsa benim yolumdan yürüyün diyor.. Kısacası kardeşim, İman ettiğin an işemeye devam ettiğin günahlar senin imanında yaralar açacaktır. İsa’ya iman demek,tümgünahlardan uzak durmak demektir. Yok eğer uzak değilsen, Zaten imanlı sayılmaz ve herkesin atılacağı karanlık çukura atılacağın anlamına gelir..

    ZOCOR: Dikkat edilrise ben burda kendi inancımın propogandasını yapmıyorum, yapsam sizin inancınıza karşıt çok güzel tespitler sıralarım ama burda merak ettiğim hristiyanlığın tam olarak ne olduğu..

    Propoganda yapmıyorum dıyorsun ama bilmediğin bir inanç sistemiüzerine provakasyon yapıyorsun.. Açıkçası senin kendi inancını bie tam anlamı ile bildiğinden şüpheliyim.Çok güzel tespitler sıralayabilirim diye ortaya atılmışsın ama yazdığın tün yazıları başından beri okuyuşum nedeni ile anladığım, Sen sadece kendi yazıklarını okuyors ve Teslis- nerde gördüğünü bilmediğim adını bile veremeyerek saygısızlıkla andğın bir Aziz’in konusundan öteye geçememişsin ki, tespitlerin güzel olsun)!

    RAB SENİN GÖZÜNÜ UFKUNU AÇSIN KARDEŞİM..

    #35637
    Anonim
    Pasif

    Yaradan TAnrı Tektir…

    #35638
    Anonim
    Pasif

    Ben şunu anlamadım. Mesih sizi babaya götüreceğini söylüyor. Baba, Tanrı ise Mesih de Tanrı ise Mesih neden başkasından bahseder gibi konuşuyor?

    #35640
    Anonim
    Pasif

    Tanrı varlığın yegane kaynağı olarak tektir… şüphesiz… Ama o ‘tek’liğin doğası aşkındır… sayısallığın tümden ötesindedir… yani ne birdir ne de çoktur, hem birdir hem de çoktur… İşte, Hristiyanlığın birlikte üçlük, üçlükte birlik öğretisi bu sayısallığın ötesindeki aşkınlıkla ilgilidir… Ama bu sırrın anlaşılabilmesi için insanın her tür önyargıdan paklanmış olması gerekir… Daha ilk adımdan reddedici bir niyetle yaklaşıyorsa hiç bir şey anlayabileceği yoktur…

    #35642
    Anonim
    Pasif

    Dünyada hicbir görüsün dinin Tanrinin ne oldugu üzerine bir aciklamaya raslamadim. Hatta, müslümanlikta bu konu tabudur. Üzerinde düsünülmesi kesinlikle onaylanmaz. Mesih inancinda bu alan vardir. Tanri varligina burada heryerdekinden daha fazla yaklasma, onu tanimlama vardir. Eh, bu da bircok sorunu beraberinde getirmektedir. Tanrinin ezeli varligina kimse birsey demez de O nun bir kutsal ruhunun oldugu mantiken anlasilmaya calisilir.

    Ezeli varligini cok mu mantiken anlamistik. Tanrinin ol demesiyle herseyi yarattigini, yoktan var ettigini cok mu mantiken anlamistik da…Tanri sözü vücut kusanip Mesih isa olarak dünyada Tanri özüne sahip ogul ünvaniyla var olmasini mantigimiza uydurmaya calisiyoruz. Diedline nin kedisi ne zaman Diedlineyi kavrayip, tam olarak anlarsa biz de o zaman Tanriyi kendi insan anlayisimizla o zaman anlayabiliriz. Tanri bizim anlayis, kavrayis cercevemize hapsolacak olsa Tanri Tanri olamazdi. Bizim gibi siradan bir insan olurdu, bununda bize yarari olmazdi. Kücük cember büyük cemberi ne zaman icine alabilirse, o zaman biz de akil mantik düzlemimizde Tanriyi kavrariz. Bu gerceklerden ötürü, Mesih Isa nin kimligini ancak kisi Kutsal Ruh un yardimiyla anlayabilir. Incil de böyle yazar. Sorusu olan arkadaslarim dua edip Tanrinin kendisine sorsunlar Tanri gercegini. Böyle yapan niceleri Tanrinin bizzat kendisinden cevap alip, O nun askin gercegini buldular. Dua edip cagirin yeryuzunun gökyüzünün yaraticisi Rab bi bakalim kim gelecek, ne diyecek. Cevabi bizimle de paylasirsiniz, seviniriz. Saka degil coklari yasadi bunu. Dua edin lütfen, cagirin onu. Sizin özgün duaniz olmali yüreginizin ürünü

    #36070
    Anonim
    Pasif

    Eğer İsa benim günahlarımın affı için acı çekip ölmüş ise o zaman hristiyanların günah işlemesinde hiç bir mahzur olamaz öyle değil mi..Nasıl olsa sizin günahlarınıza tabiri yerinde ise babaya kefaret veren bir oğul İsa var..-Zocor

    Sayın Zocor ;

    Aslında hristiyanlık açısından böyle bir düşünüş tarzı ve inanış yoktur.Ben de İncil’i okuyorum ama hiç bir yerde “günah işlemeye devam edebilirsiniz” şeklinde bir yönlendirmeye rastlamıyorum.

    Aksine Romalılar mektubunda şu noktaları hatırlatabilirim;

    6/1..günah işlemeye devam mı edelim? Kesinlikle hayır! Günah karşısında ölmüş olan bizler artık nasıl günah içinde yaşarız?

    6/11 Siz de böylece kendinizi günah karşısında ölü, Mesih İsa’da Tanrı karşısında diri sayın.

    6/ 12 Bu nedenle bedenin tutkularına uymamak için günahın ölümlü bedenlerinizde egemenlik sürmesine izin vermeyin

    6/15 O halde ne diyelim? Yasa’nın yönetiminde değil de, Tanrı’nın lütfu altında olduğumuz için günah mı işleyelim? Kesinlikle hayır!

    6/22 Şimdiyse günahtan özgür kılınıp Tanrı’nın kulları olduğunuza göre kazancınız, kutsallaşma ve bunun sonucu olan sonsuz yaşamdır.

    6/23Çünkü günahın ücreti ölüm, Tanrı’nın armağanı ise Rabbimiz Mesih İsa’da sonsuz yaşamdır.

    Elbette her insan kötülük yapabilir fakat iyilikte mücadele etme gayreti olmalıdır.Tabii birey samimiyse.Hristiyanlığı temsil ettiğini söyleyen otoriteler geçmişte çok kan döktü.Katolik engizisyonu 6 yüzyıl boyunca kanla beslendi.İşlemediği insanlık suçu kalmadı.Şimdi ise sevgiden merhametten bahsediyorlar.

    İnsanlar değişebilir gerci.Kilisedeki katolik adam mı öldürdü?Hayır.Orta çağın karanlık zihniyetinin işlediği günahın hesabını inanırdan soramayız.

    İnsanlar hata yapar ama yukarıdai iddanız yanlış.Bunu göstermek istedim.

    Saygılarımla

    #36353
    Anonim
    Pasif

    size söyleyebilecegim ALLAH sözcüğünün yüce rabb imize ait bi lafz olması.. hani bilirsin işte tanrı kelimesi yabancı kökenli bi szcüktür ve çok ilah manasına gelir… bu nedenle de bunun farkında olan gerçek müslümanlar ALLAH a tanrı demezler.. bi örnek daha vereyim kur an ı kerim in arapça okunması kadar sevabı çok olan bi dil yoktur.. bunun arap propagandasıyla bi ilgisi yoktur..neden dir peki bu..çnkü elinize bizm dilimzde bi kuranı kerim aldıgınızda üzerinde kuranı kerim türkçe meali yazzar.. tercümesi yazmaz kimse.. nedeni ise ALLAH ın sözlerinin tam olarak arapçadan türkçeye yorum katmadan nesnel olarak çevrilememesidir..kii kuranı kerim de bazı surelerde( örnekle daha kolay anlatabilirim sanırım:) bakara suresinin ilk ayeti elif lam mim diye baslar ) arapçada bi anlamı olmayan harflerle başlar..bunlara yüksek din alimleri yorum getirmeye çalışır elif= ALLAH ın birliği ni simgeler mesela..

    müslümanlıği anlamak içinse sana kuranı kerim den daha iyi bi kitap söyleyemem.. aradığın tüm cevapları sizn de dediginiz gibi muhalfet etmek için degil merak ettiğiniz için ararsınız bulabilrsnz:))

    #36532
    Anonim
    Pasif

    Muhammet in babasinin ismi Abdullah tir. Abdullah allahin kulu demektir. Muhammet ten önce de putperest toplumda bu kelime kullaniliyordu. La ilah dan geldigine iliskin görüsler var. Araplarda en büyük ilah ay tanrisi olarak var olmustur. Bugün de allah ve her cami kubbesinde ay isaretini görebilirsiniz. Kuranin ilahina inanmiyorum, kurana da , peygamberlik iddasinda bulunan muhammete de inanmiyorum Nedenleri cok

    #36533
    Anonim
    Pasif

    Aziz paulus,
    Neden bu adı kendiniz için seçtiniz anlamadım.

    Tanrı, Yaratan Rab’bin türkçesidir. Öz türkçedir. Tengri’den gelir. Gidin orta asya ülkelerine, kazaklara, kırgızlara, özbeklere bakın, tengri derler Yaratan Rab’be. Allah kelimesi de arapçadır ve Yaratan Rab demek değildir. Sözcük anlamı “Ay İlahı” dır. Yani bir put adıdır, kabede islamdan önce bulunan güçlü putlardan biridir. ” Al-İlah” tır. Bu putun 3 kızı da vardır ve araplar onlara da tapardı. Muhammed’in sülalesinin ilahı Al-İlah (Allah) idi. Bu nedenle dedeleri babasına, kabilelerinin ilahını yüceltmek için Abd-u-allah ismini vermiştir. Bu çok net bir gerçektir. Siz istediğiniz kadar Allah tek olan yaratıcının tek gerçek ismidir deyin. Ama bu gerçeği değiştirmez. Tarih ortadadır. İslamı anlamak için kuran tek başına yeterli değildir. Çünkü tek başına çok yavan bir kitaptır. Sürekli tekrarlardan oluşur, bunlar kıyamet günü, yargı günü, Allah’ın insanlara duyduğu nefret, cehennem azabı ile cezalandırma konularından oluşur. Bu dinin nasıl hayatta yaşanması gerektiğini kuran ayetleri, Muhammed’in örnek alınması gereken yaşamına bakarak öğrenebilirsiniz. Dolayısıyla sahih denilen hadisleri kesinlikle kabul etmeniz gerekir. Muhammed’in yaşamı, bu dinin nasıl uygulanması gerektiği konusunda tek rehberdir.

    #36557
    Anonim
    Pasif

    Aziz olmayan Paulus, Isa Mesih in Tanriligini soruyorsun. Bu yönde kanitlar cok, yoksa hristiyanlar da ilahiyatlarini kendi zorlamalariyla yapmadilar. Kendilerinin disindaki gercegi kabul ettiler. Kelam, der ki; Isa Mesih yüceliginden soyundu, kul özünü aldi. Dogmadan önce Tanridaydi ve Tanri kelami olarak vardi. Tanri kelami vücut kusandi. Yaradan herseyi onun araciligiyla yaratti. O kul özünü aldiginda, insan vucudunda dünyada yasadiginda, evreni dolduran Tanri varligina dua etti, ona Babam dedi. O yüce olanin ogludur. Ölümünden 3 gün sonra dirildi. 40 gün inananlarla olduktan sonra, dogmadan önceki yüceligine kavusmak üzere onlarin gözleri önünde göge yükseldi. Yeryüzünde ve gökyüzünde bütün yetki ona verildi. Ve kelam der ki, süphesiz Tanri gercegi büyüktür.

11 yazı görüntüleniyor - 61 ile 71 arası (toplam 71)
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.