Sorum olacak…

  • Bu konu 11 izleyen ve 17 yanıt içeriyor.
3 yazı görüntüleniyor - 16 ile 18 arası (toplam 18)
  • Yazar
    Yazılar
  • #32957
    Anonim
    Pasif

    Tevrat’ta geçen bir ayette “Tanrı ile güreşti” anlamı vardır ve müslümanların görüşü şu şekildedir “haşa! Tanrı pehlivan mı ki güreşsin”(!)

    Tekvin:32/30’da”Allah’ı yüzyüze gördüm ve canım sağ kaldı”ifadesi varken,Çıkış:33/20’de”Ve Rab dedi,yüzümü göremezsin çünkü insan beni görüpde yaşayamaz.” ifadesi vardır.haşa burada Musa(a.s)yalanmı söylüyor?4) “

    Hayır söylemiyor iki açıklaması var:
    1)Çıkış 33/20 de Tanrı nın özünün görülemeyeceği söylüyor…Tanrı nın “yüzü” olmayacağına göre burada kastedilen İncil deki “Baba” ifadesidir Yani Tanrı nın özüdür.Kimse Baba yı göremez..Zaten Tevrat ta vahyeden “Baba” değil Tanrı nın sözüdür…Yani İsa Mesih in beden almadan önceki “özü”dür!
    Tanrı nın özü yani “Baba” görülemez ama “sözü” çok açık bir şekilde hissedilebilir! olağanüstü belirtileri gözle görülebilir Bu hissetme sonucunda “Tanrı yı gördüm” ifadesi RAHATÇA KULLANILABİLİR!

    2)”Tanrı yı yüz yüze gördüm” ifadesi aslında Tanrı nin kendisini değil Tanrı yı temsil eden bir MELEĞİ anlatıyor..Burada bu Tanrıyla güreşme iddialarına da cevap verelim..
    Tevrat’ta geçen bir ayette “Tanrı ile güreşti” anlamı vardır ve müslümanların görüşü şu şekildedir “haşa! Tanrı pehlivan mı ki güreşsin”(!)
    Tabi ki olay bu değildir…Ayetlere bakılırsa:

    “”21 Böylece armağanı önden gönderip GECEYİ KONAKLADIĞI YERDE GEÇİRDİ.

    22 Yakup O GECE KALKTI; iki karısını, iki cariyesini, on bir oğlunu yanına alıp Yabbuk Irmağı’nın sığ yerinden karşıya geçti.
    23 Onları karşıya geçirdikten sonra sahip olduğu her şeyi de geçirdi.
    24 Böylece Yakup arkada yalnız kaldı. BİR ADAM gün ağarıncaya kadar onunla güreşti.
    25 Yakup’u yenemeyeceğini anlayınca, onun uyluk kemiğinin başına çarptı. Öyle ki, güreşirken Yakup’un uyluk kemiği çıktı.
    26 Adam, “Bırak beni, gün ağarıyor” dedi. Yakup, “Beni kutsamadıkça seni bırakmam” diye yanıt verdi.
    27 Adam, “Adın ne?” diye sordu. “Yakup.”
    28 Adam, “Artık sana Yakup değil, İsrail denecek” dedi, “ÇÜNKÜ TANRIYLA, İNSANLARLA GÜREŞİP YENDİN.”
    29 Yakup, “Lütfen adını söyler misin?” diye sordu. Ama adam, “Neden adımı soruyorsun?” dedi. Sonra Yakup’u kutsadı.
    30 Yakup, “Tanrı’yla yüzyüze görüştüm, ama canım bağışlandı” diyerek oraya Peniel adını verdi.
    31 Yakup Peniel’den ayrılırken güneş doğdu. Uyluğundan ötürü aksıyordu.
    32 Bu nedenle İsrailliler bugün bile uyluk kemiğinin üzerindeki siniri yemezler. Çünkü Yakup’un uyluk kemiğinin başındaki sinire çarpılmıştı”(yaratılış)

    İlk once söylenmelidir ki bu olay bir rüya olabilir…(bazı hristiyan teologları bu olayı bir rüya olarak yorumlamıştır)devam edilirse ,Peki Yakup hem bir ADAMLA güreştiğini söylüyor hem de “Tanrı yı yendin” diye bir ifade geçiyor.Peki Yakup kiminle güreşti?

    Ayetlere devam edilirse;

    “RABBİN davası var Yahuda’yla,
    Yakup’u izlediği yola göre cezalandıracak,
    Yaptıklarının karşılığını verecek.
    3 Yakup ana rahminde kardeşinin topuğunu tuttu,
    Büyüyünce Tanrı’yla güreşti.
    4-5 MELEKLE GÜREŞİP YENDİ,
    Ağladı, kutsanmak istedi.
    Tanrı’yı Beyt-El’de buldu,
    RAB, Her Şeye Egemen Tanrı bizimle orada konuştu,
    O Yahve diye anılır.”

    Demek ki Yakup kendisine insan şeklinde görünmüş bir melek ile güreşmiştir.Peki bu meleğin Tanrı ile ne ilgisi var?

    Tekrar ayetlere dönülürse;

    “20 “Yolda sizi koruması, hazırladığım yere götürmesi için önünüzden bir MELEK göndereceğim
    21 Ona dikkat edin, sözünü dinleyin, başkaldırmayın. ÇÜNKÜ BENİ TEMSİL ETTİĞİ İÇİN başkaldırınızı bağışlamaz
    22 Ama onun sözünü dikkatle dinler, bütün söylediklerimi yerine getirirseniz, düşmanlarınıza düşman, hasımlarınıza hasım olacağım.
    23 Meleğim önünüzden gidecek, sizi Amorlular’ın, Hititler’in, Perizliler’in, Kenanlılar’ın, Hivliler’in, Yevuslular’ın topraklarına götürecek. Onları yok edeceğim.” (Exodus)

    Demek ki bu melek”Tanrı yı temsil etmektedir” Yani Tanrı nın gönderdiği bir meleğidir.Yakup bu meleği insan şeklinde görmüştür.Yani “Tanrı yı yendin” ifadesi “Tanrı nın meleğiyle güreşip yendin” anlamına gelmektedir.
    “Tanrı yı yendin” ifadesi özel bir kullanımdır.Bu meleği ifade eder.Yakup un “Tanrı’yı yüz yüze gördüm” şeklindeki konuşması da bu meleği ifade eder.
    _geriye şu sorukar kalır: Bu “güreşme” nedir? İnsan bir meleği nasıl güreşte “yener”?

    Nasıl bir Baba oğluyla oyun oynarken “ah beni yine yendin” demesi o Baba nın gerçekten oğlundan güçsüz olduğu anlamına gelmiyorsa bu Tanrı yı temsil eden onun MELEĞİ yenilirse bu da meleğin “güçsüz” olduğu anlamına gelmez.Tanrı nın amacı burada Yakup ile “güreşmek” ya da onu öldürmek değildir ya da ona gücünü göstermek değildir onun kim olduğu konusunda bilgilendirmektir.Daha sonra onu kutsamış ve “İsrail” demiştir.Dolayısıyla Tevrat ta böyle bir anlatım bulunur….
    Konunun basit ve yüzeysel olarak “Tanrı güçsüz mü ki yenilmiş” şeklindeki yorumlarla alakası yoktur… Ayrıca buradaki “güreşme” kelimesi bilindiği anlamda değildir….Bazı İbranice profösörleri ve tarihçilerine göre anlam “Tanrı dan birşeyi çok çok istemek ve en sonunda o isteğini yerine getirtmektir”(bir örnek verilirse nasıl bir çocuk birşey için tutturuyor ve annesi onu en sonunda alıyor bu olay da bu şekildedir)

    yapılan bu açıklama dogrumudur incil.com dan alıntır

    #35467
    Anonim
    Pasif
    sevan80;19271 wrote:
    Tevrat’ta geçen bir ayette “Tanrı ile güreşti” anlamı vardır ve müslümanların görüşü şu şekildedir “haşa! Tanrı pehlivan mı ki güreşsin”(!)

    Tekvin:32/30’da”Allah’ı yüzyüze gördüm ve canım sağ kaldı”ifadesi varken,Çıkış:33/20’de”Ve Rab dedi,yüzümü göremezsin çünkü insan beni görüpde yaşayamaz.” ifadesi vardır.haşa burada Musa(a.s)yalanmı söylüyor?4) “

    Hayır söylemiyor iki açıklaması var:
    1)Çıkış 33/20 de Tanrı nın özünün görülemeyeceği söylüyor…Tanrı nın “yüzü” olmayacağına göre burada kastedilen İncil deki “Baba” ifadesidir Yani Tanrı nın özüdür.Kimse Baba yı göremez..Zaten Tevrat ta vahyeden “Baba” değil Tanrı nın sözüdür…Yani İsa Mesih in beden almadan önceki “özü”dür!
    Tanrı nın özü yani “Baba” görülemez ama “sözü” çok açık bir şekilde hissedilebilir! olağanüstü belirtileri gözle görülebilir Bu hissetme sonucunda “Tanrı yı gördüm” ifadesi RAHATÇA KULLANILABİLİR!

    2)”Tanrı yı yüz yüze gördüm” ifadesi aslında Tanrı nin kendisini değil Tanrı yı temsil eden bir MELEĞİ anlatıyor..Burada bu Tanrıyla güreşme iddialarına da cevap verelim..
    Tevrat’ta geçen bir ayette “Tanrı ile güreşti” anlamı vardır ve müslümanların görüşü şu şekildedir “haşa! Tanrı pehlivan mı ki güreşsin”(!)
    Tabi ki olay bu değildir…Ayetlere bakılırsa:

    “”21 Böylece armağanı önden gönderip GECEYİ KONAKLADIĞI YERDE GEÇİRDİ.

    22 Yakup O GECE KALKTI; iki karısını, iki cariyesini, on bir oğlunu yanına alıp Yabbuk Irmağı’nın sığ yerinden karşıya geçti.
    23 Onları karşıya geçirdikten sonra sahip olduğu her şeyi de geçirdi.
    24 Böylece Yakup arkada yalnız kaldı. BİR ADAM gün ağarıncaya kadar onunla güreşti.
    25 Yakup’u yenemeyeceğini anlayınca, onun uyluk kemiğinin başına çarptı. Öyle ki, güreşirken Yakup’un uyluk kemiği çıktı.
    26 Adam, “Bırak beni, gün ağarıyor” dedi. Yakup, “Beni kutsamadıkça seni bırakmam” diye yanıt verdi.
    27 Adam, “Adın ne?” diye sordu. “Yakup.”
    28 Adam, “Artık sana Yakup değil, İsrail denecek” dedi, “ÇÜNKÜ TANRIYLA, İNSANLARLA GÜREŞİP YENDİN.”
    29 Yakup, “Lütfen adını söyler misin?” diye sordu. Ama adam, “Neden adımı soruyorsun?” dedi. Sonra Yakup’u kutsadı.
    30 Yakup, “Tanrı’yla yüzyüze görüştüm, ama canım bağışlandı” diyerek oraya Peniel adını verdi.
    31 Yakup Peniel’den ayrılırken güneş doğdu. Uyluğundan ötürü aksıyordu.
    32 Bu nedenle İsrailliler bugün bile uyluk kemiğinin üzerindeki siniri yemezler. Çünkü Yakup’un uyluk kemiğinin başındaki sinire çarpılmıştı”(yaratılış)

    İlk once söylenmelidir ki bu olay bir rüya olabilir…(bazı hristiyan teologları bu olayı bir rüya olarak yorumlamıştır)devam edilirse ,Peki Yakup hem bir ADAMLA güreştiğini söylüyor hem de “Tanrı yı yendin” diye bir ifade geçiyor.Peki Yakup kiminle güreşti?

    Ayetlere devam edilirse;

    “RABBİN davası var Yahuda’yla,
    Yakup’u izlediği yola göre cezalandıracak,
    Yaptıklarının karşılığını verecek.
    3 Yakup ana rahminde kardeşinin topuğunu tuttu,
    Büyüyünce Tanrı’yla güreşti.
    4-5 MELEKLE GÜREŞİP YENDİ,
    Ağladı, kutsanmak istedi.
    Tanrı’yı Beyt-El’de buldu,
    RAB, Her Şeye Egemen Tanrı bizimle orada konuştu,
    O Yahve diye anılır.”

    Demek ki Yakup kendisine insan şeklinde görünmüş bir melek ile güreşmiştir.Peki bu meleğin Tanrı ile ne ilgisi var?

    Tekrar ayetlere dönülürse;

    “20 “Yolda sizi koruması, hazırladığım yere götürmesi için önünüzden bir MELEK göndereceğim
    21 Ona dikkat edin, sözünü dinleyin, başkaldırmayın. ÇÜNKÜ BENİ TEMSİL ETTİĞİ İÇİN başkaldırınızı bağışlamaz
    22 Ama onun sözünü dikkatle dinler, bütün söylediklerimi yerine getirirseniz, düşmanlarınıza düşman, hasımlarınıza hasım olacağım.
    23 Meleğim önünüzden gidecek, sizi Amorlular’ın, Hititler’in, Perizliler’in, Kenanlılar’ın, Hivliler’in, Yevuslular’ın topraklarına götürecek. Onları yok edeceğim.” (Exodus)

    Demek ki bu melek”Tanrı yı temsil etmektedir” Yani Tanrı nın gönderdiği bir meleğidir.Yakup bu meleği insan şeklinde görmüştür.Yani “Tanrı yı yendin” ifadesi “Tanrı nın meleğiyle güreşip yendin” anlamına gelmektedir.
    “Tanrı yı yendin” ifadesi özel bir kullanımdır.Bu meleği ifade eder.Yakup un “Tanrı’yı yüz yüze gördüm” şeklindeki konuşması da bu meleği ifade eder.
    _geriye şu sorukar kalır: Bu “güreşme” nedir? İnsan bir meleği nasıl güreşte “yener”?

    Nasıl bir Baba oğluyla oyun oynarken “ah beni yine yendin” demesi o Baba nın gerçekten oğlundan güçsüz olduğu anlamına gelmiyorsa bu Tanrı yı temsil eden onun MELEĞİ yenilirse bu da meleğin “güçsüz” olduğu anlamına gelmez.Tanrı nın amacı burada Yakup ile “güreşmek” ya da onu öldürmek değildir ya da ona gücünü göstermek değildir onun kim olduğu konusunda bilgilendirmektir.Daha sonra onu kutsamış ve “İsrail” demiştir.Dolayısıyla Tevrat ta böyle bir anlatım bulunur….
    Konunun basit ve yüzeysel olarak “Tanrı güçsüz mü ki yenilmiş” şeklindeki yorumlarla alakası yoktur… Ayrıca buradaki “güreşme” kelimesi bilindiği anlamda değildir….Bazı İbranice profösörleri ve tarihçilerine göre anlam “Tanrı dan birşeyi çok çok istemek ve en sonunda o isteğini yerine getirtmektir”(bir örnek verilirse nasıl bir çocuk birşey için tutturuyor ve annesi onu en sonunda alıyor bu olay da bu şekildedir)

    yapılan bu açıklama dogrumudur incil.com dan alıntır

    Güzel bir yorum oldugu kesin.:))

    Senin burda bir yorumun veya anlayamadigin ya da sormak istedigin birsey var mi?

    Sevgiler

    #35473
    Anonim
    Pasif

    ‘Tevrat’ta geçen bir ayette “Tanrı ile güreşti” anlamı vardır ve müslümanların görüşü şu şekildedir “haşa! Tanrı pehlivan mı ki güreşsin”(!)’

    Sevgili Sevan… yukardaki yazdığın satırları okuduğumda güldüm… Tanrı iyiliğini versin… :-)))

    Canım kardeşim, bütün hayatımız Tanrı ile bir güreş değil mi ki sanki? O bizim nefsimizin Kendisine karşı mağlubiyetini bize kabullendirmeye çalışıyor biz ise… inadına yarı ölü düşmüş olsak bile aklımızca güreşe devam ediyoruz :-) Halbuki, bir yenilme riskine girebilsek… mağlubiyetimizi kabul edip teslim olabilsek… Mucizeler asıl o zaman başlayacak hayatlarımızda zuhur etmeye. Kendimiz, bizzat tanık olacağız mucizelerin var olduğuna… :-)

    Esenlikle kal…

3 yazı görüntüleniyor - 16 ile 18 arası (toplam 18)
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.