ANASAYFA Forum SEKÜLER KONULAR… Kadın Kadından pastör olur mu?

  • Bu konu 9 izleyen ve 18 yanıt içeriyor.
15 yazı görüntüleniyor - 1 ile 15 arası (toplam 19)
  • Yazar
    Yazılar
  • #26651
    Anonim
    Pasif

    Değerli kardeşlerim.bu konu ile ilgili bir ay önce internette bir haber okumuştum.Almanyada bir kilise de bir bayan Pastor olarak atanmış.Ben bir bayan olarak bunun Kutsal Kıtaba uymadıgını belirtiyorum,ve sizlerde, bu konuda ki düşüncelerinizi de yazarsanız,buna sevinirim.
    Kadının başı ,erkek..erkeğin başı,Mesih..Mesihin başı,Tanrıdır.
    (“Ey kadınlar,Rabbe bağımlı oldugunuz gibi,kocalarınıza bagımlı olun.Çünkü Mesih bedenin kurtarıcı olarak kilisenin başı oldugu gibi,erkekte kadının başıdır.”) ( Efesliler 5:23.33 )

    (“Bunun gibi,ey kocalar sizde daha zayıf varlıklar olan karılarınızla anlayış içinde yaşayın.Tanrının lütfettiği yaşamın ortak mirascıları oldukları için onlara saygı gösterin.Öyleki dualarınıza bir engel çıkmasın.) ( 1 Petrus 3:7 )
    Bu iki ayet bize kadına ve erkege, Kutsal Kıtap,bın,bakışını çok iyi açıklıyor.

    Erkek baştır,Mesih baştır,Tanrı baştır,burda baş olarak nitelendirilmeyen tek varlık kadındır.Şimdi bazı hemcinslerim bana kızabilirler ,ama bu ne yazıkki gerçeği değiştirmiyor.Çünkü rehberimiz Kutsal Kıtaptır.

    Çarmığa gerilen,ölümden dirilen ve yücelen Mesih,yeni yaratılışın başı oldugu gibi,erkeginde başıdır, kadın hiçbir şekilde,erkekten daha aşagı degildir.Mesih hiç bir şekilde Baba Tanrıdan daha aşağı olmadığı halde Baba,ya tabiydi.Mesih kendisini Baba Tanrıya bagimlı kılmıştır.İsa Mesih özde,güçte yücelikte ve değerde Baba Tanrı ile eşittir.Ancak rolu ve görevi farklıdır.Kurtarıcı görevini taşıyarak,Baba Tanrıdan gönderildiği için işlev yönünden Tanrıya bagımlıdır..

    Kadına Bedende(Kilise) hizmet etmek için,Kutsal Ruh tarafından armağanlar,verilmiştir. (“Herkesin benim gibi olmasını dilerdim .Ama herkesin Tanrıdan aldığı ruhsal bir armağanı vardır. )(1 Korıntliler7:7)
    Bana göre bu armaganı ile (çoçuklara ögretmenlik,kilise,mutfak temizligi,Müjdecilik,gezi düzenleme,Kadın derslerinde paylaşım,kilisede dua,kardeşleri ziyaret,kermes düzenleme kilisede hizmete girebilecek hertür iş olabilir) Rabbe hizmet edebilir.Ama kalkıpta bana göre Erkek,e ögreti veremez.Kilisede paylaşımda bulunabilir ,ama ben kadının vaaz vermesine ve Pastor olmasına karşıyım.Kiliseyi yönetmesine de karşıyım.
    (Kadın sükunet ve tam bir uysallık içinde ögretsin.Kadının öğretmesine,erkege egemen olmasına izin vermiyorum;sakın olsun.1 Timoteus 2:11.12 )
    Pavlus kadınların kilisede erkeklerle baglantılı olarak iki davranıştan kaçınmalarını istiyor ve bunu Kutsal Kıtap,ta belirtiyor.bunlardan birincisi öğretiş diyeride erkeklere egemen olmak.yanlız bu sadece resmi kilise toplantılarında geçerliydi Yanı Kilise toplantıları söz konusu oldugunda Öğretiş ve yönetim hizmetlerini kadınlar degil erkekler yürütmelidir.

    Tanrının güçü ve sevgisi ,ve gerçegi siz kardeşlerimle birlikte olsun Amin.

    #34004
    Anonim
    Pasif

    Saba Kardeşim, gerçekten çok güzel ve önemli bir konuya değinmişsiniz.

    Açık konuşayım, benim bu konuda kesin bir fikrim yok.

    Verdiğiniz ayetlere geçmeden önce, şunu belirtmek gerekir ki, İncil kadına ciddi anlamda büyük bir değer vermektedir (zaten bunu da belirtmişsiniz).

    Hatta öyle noktalar var ki… Düşündükçe… Kimi yerlerde (ki çok da kritik yerlerde) kadına, erkekten daha önemli roller bile verilmiş olabileceğini düşünüyorum.

    İsa Mesih’in dirildiğinde ilk kez bir kadına görülmüş olması, İsa Mesih’i tanıdıktan sonra O’na ihanet edenlerin hep erkek olması ama bu ihanet edenler içinde hiç bir kadının olmaması, İsa Mesih’in dünyaya gelişi… bunların en güzel örneklerinden dir.

    Yazınızda vermiş olduğunuz ayetlere gelince…

    O ayetler haricinde, dediğim gibi, kadına müthiş bir önem ve roller veriliyor. Ama iş bahsetmiş olduğunuz ayetlere gelince iş tepe taklak ters dönüyor. Hatta öyle ki, düz bir mantıkla o ayetleri okursak, o ayetlerin İncil’e ters düşmüş olduğunu bile düüşünebiliriz.

    Peki o ayetler ne için ve hangi şartlar altında yazıldı? Gerçekten kadını ikinci plana atmak için mi yoksa topluluklara yazılan mektuplarda o toplulukların sorunlarına çözüm bulabilmek için mi? İşte olayın en önemli noktası da burasıdır.

    http://incilturk.com/calvinizim/kadin_ve_incil.htm

    Lütfen yukarıdaki linkteki yazıyı okuyun. Eminim ki bereketleneceğiniz bir yazı olacaktır.

    Almanyada bir kilise de bir bayan Pastor olarak atanmış.

    Bu tarz kilise ülkemizde de var.

    #34005
    Anonim
    Pasif

    Merhaba,Kesinlikle diktatör değilim, ve karşı cinsimiz başımızın tacıdır, ama bence bayandan pastör veya kiliseyi yöneticisi olması beklenemez. Olmamalıdır da, çünkü İNCİLde bir örneği yoktur. KADININ bir erkeğe vaaz vermesi, öğreti sunması ters bir durumdur, bu benim görüşüm. Sevgili Saba demiş ki, “Almanya’da bir kiliseye bayan pastör atanmış..” İşin illaki cılkının çıkması mı gerekiyor? Saygılar

    #34007
    Anonim
    Pasif

    Isvecte 1998 yilindan beri kadin pastörler kilisede calisabiliyorlar.
    Esenlikler.

    #34008
    Anonim
    Pasif

    Lavin kardeş.
    Esenlik artan ölçüde sizinle olsun.
    Görsel, yazılı medya ve kiliselerde duyuyoruz. Avrupada Lezbiyen kiliseler,Gey kiliseleri hatta bunlara evlilik törenleri düzenleyen kiliseler,bayan önderlerin olduğu kiliseler.Bunlar tamamen Rab’be değil sadeçe iblise hizmet ediyorlar.

    Çünkü Kutsal kitap Çağların sonuna Rab’bin gelişine dek geçerli olan tek referansımızdır. Siz bu konuda fikir beyan etmemişsiniz…..?
    saba kardeşimize katılıyorum verdiği ayetler tamamen kutsal kitap tan ve açılımlarıda öyle.

    #34009
    Anonim
    Pasif
    mutaf;16409 wrote:
    Lavin kardeş.
    Esenlik artan ölçüde sizinle olsun.
    Görsel, yazılı medya ve kiliselerde duyuyoruz. Avrupada Lezbiyen kiliseler,Gey kiliseleri hatta bunlara evlilik törenleri düzenleyen kiliseler,bayan önderlerin olduğu kiliseler.Bunlar tamamen Rab’be değil sadeçe iblise hizmet ediyorlar.

    Çünkü Kutsal kitap Çağların sonuna Rab’bin gelişine dek geçerli olan tek referansımızdır. Siz bu konuda fikir beyan etmemişsiniz…..?
    saba kardeşimize katılıyorum verdiği ayetler tamamen kutsal kitap tan ve açılımlarıda öyle.

    Yapmayın sayın Mutaf,
    Kadınların kilisede önderlik yapmalarına her ne kadar sıcak bakmasam da bu konuda onları asla yargılamam. Günümüzde kilisede öğreten cok değerli, Rabbi çok seven kızkardeşlerimiz vardır. Onları sapkın kiliselerdeki sapkın kadın önderlerle aynı kefeye koymanız doğrusu beni hayal kırıklığına uğrattı. Üstelik onları iblise hizmet etmekle suçluyorsunuz. Çok şaşırdım.

    #34010
    Anonim
    Pasif

    Logos kardeş

    Bir zamanlar Türkiye’de bir konuda tartışma çıkmıştı ve dönemin başbakanı bir defa değiştirmek ile anayasa değişmez dedi fakat daha sonra ana yasa kevgire döndü.
    Hamdolsun aylarca yıllarca Rab’bin kiliselerinde hiç bir karşılık beklemeden her türlü hizmette var olan yüzlerce kız kardeş tanıdım ve onlar hristiyanlığın bel kemikleridir. Verdikleri hizmetler ile inanıyorumki lütuf üstüne lütuf kazanmışlardır.Benim bu kardeşlerim hakkında konuşmam mümkün mü..?

    Ne yani homoseksüellere, lezbiyenlere,nikah kıyan veya kutsal kitaba tamamen aykırı olan bayan önderlik kavram ve kargaşalarına alkış mı tutacağım.Bakın konuştuğumuz konu Tanrı kelamı İNCİL’dir Mahmut efendinin bakkal defteri degildir.Tuturmuşsunuz onu yargılamayın bunu yargılamayın şunu yargılamayın kutsal kitap ayetleri ayan beyan ortadadır ve bu ayetleri oraya buraya çekmenin bir anlamı yoktur.Ne yani Rab incili esinlerken mutafa farklı,logosa farklı, remzi’ye farklımı indirdi.tabiki hayır.Tabiki yargılayacağım.

    “İnanlılar topluluğunun dışındakileri yargılamaya benim ne hakkım var? Sizinde yargılamanız gereken kişiler topluluğun içindekiler degilmi.?”1.kor:5.12

    E ne oldu bu ayet biz dünyada yaşayanları bağlamıyor mu? Yoksa başka gezegende yaşayan hristiyanlar var da benim mi haberim yok.

    Kutsal kitap dili hem cinslerin eşit olduğunu hemde rol farkları olduğunu ortaya koyar.çarptırılmazsa hem cinslerin eşitliğini hemde rol farklılığını ögrettigini anlarsınız.
    Peki logos kardeş Rab niçin elçi olarak on iki havariyi seçti çünkü İsa mesih’in erkek önder seçimi yaratılış 2 :18-25’te belirtilen yaratılış düzenini onaylamasıdır.

    “Kardeşler,bizden aldıkları öğretilere uymayıp boş gezen bütün kardeşlerden uzak durmanızı Rab İsa Mesih’in adıyla buyuruyoruz. 2.Selanikler 3:6

    #34013
    Anonim
    Pasif

    Peki Kadın’dan öğretmen olur mu?

    #34016
    Anonim
    Pasif
    mutaf;16411 wrote:
    Ne yani homoseksüellere, lezbiyenlere,nikah kıyan veya kutsal kitaba tamamen aykırı olan bayan önderlik kavram ve kargaşalarına alkış mı tutacağım.Bakın konuştuğumuz konu Tanrı kelamı İNCİL’dir Mahmut efendinin bakkal defteri degildir.Tuturmuşsunuz onu yargılamayın bunu yargılamayın şunu yargılamayın kutsal kitap ayetleri ayan beyan ortadadır ve bu ayetleri oraya buraya çekmenin bir anlamı yoktur.Ne yani Rab incili esinlerken mutafa farklı,logosa farklı, remzi’ye farklımı indirdi.tabiki hayır.Tabiki yargılayacağım./quote]

    Değerli kardeşim,
    Kadın pastör olabilir mi ya da olamaz mı konusunda fikirlerinizi tabii ki söyleyebilirsiniz. Ama onları homosexüllere, lebziyenlere nikah kıyan sapkın kilise önderi bayanlarla aynı kefeye koymanız yanlış. Tamam onlar iblise hizmet ediyorlar doğru. Ama her bayan önderi iblise hizmet etmekle suçlamayın lütfen, onlar gerçekten yeniden doğuşlu Hristiyanlar ve Mesih’i müjdeliyorlar. Kadınların kiliselerde pastörlük yapıp yapmamaları tartısılır o ayrı bir konu. Ama kilisede öğreten kadınları iblise hizmet etmekle suçlamanız çok üzücü.

    Saygılar

    #34017
    Anonim
    Pasif

    Sevgili kardeşim Logos, yazdığım bir önceki yazıda belirttimç Bugün kiliselerde ,Rabde olan ve Mesih’in yolunda yürüyen, Müjdeci, Kilise hizmetkarı,çocuk ve kadın toplantılarında ders veren tüm bayan kardeşleri bütün yüreğimle destekliyorum.Ve zamanında onlara hizmetlerinde de çok yardımcı oldum.Benim sözüm o kardeşlere degil.Kutsal Kitab’a uymayan ve yanlış öğreti veren diğer sahte Mesih inanlısı bayanlardır.Bu tarz bayanlar da kiliselerde mevcuttur.
    Kadın kilisede, ders verip öüretmenlik, yapabilir.Kadınlara, çocuklara.Bu ruhsal armağanı almışsa kullanmasını her zaman desteklerim eğer evliyse kendi çocuklarını yetiştirmek ve öğretmekle sorumludur.Bu Rab’bin isteğidir. Kutsal Kitab’a göre, bir kadın,bir erkeğe ögreti veremez,(ben kendi düşüncemi yazmıyorum) şu ayeti yazıyorum. Yorum size kalmış…. (1 Timoteus.2:12 Kadının öğretmesine erkeğe, egemen olmasına, izin vermiyorum;sakin olsun.)

    Rabbin sevgisi siz kardeşlerle olsun.Amin

    #34018
    Anonim
    Pasif
    tuba;16415 wrote:
    Peki Kadın’dan öğretmen olur mu?

    Ögretmen de olur,peygamber de olur,kilise görevlisi de olur.Ama pastörlük bambaska birseydir.Kadinlarimiz bastacimizdir.Isa Mersih ve ögrencilerine de cok hizmet etmislerdir.Simdi de hizmet etme armaganlari vardir.Ama egemenlik etme ve toplulugu yönetme onlarin görevleri arasinda degildir.

    Sevgiler

    #34011
    Anonim
    Pasif
    Kores;16423 wrote:
    Ögretmen de olur,peygamber de olur,kilise görevlisi de olur.Ama pastörlük bambaska birseydir.Kadinlarimiz bastacimizdir.Isa Mersih ve ögrencilerine de cok hizmet etmislerdir.Simdi de hizmet etme armaganlari vardir.Ama egemenlik etme ve toplulugu yönetme onlarin görevleri arasinda degildir.

    Sevgiler

    Esenlik olsun Kores Kardeşim.

    Bu tartışmaya dahil olduğunuzdan dolayı çok sevindim. Bilgisine gerçekten güvendiğim bir kardeşsiniz ve yazdıklarınızla bereketleneceğimi biliyorum.

    İlk mesajımda da belirtmiş olduğum gibi benim aklım bu konuda birazcık karışık.

    Yazdığınız mesaja itafen bir soru sormak istiyorum.

    “Kilise görevlisi” ve “peygamber” sıfatlarını bir yana koyalım. “Öğretmen” sıfatına benim aklım çok takıldı ki öğretmen sıfatı aynı zamanda Rab’bimizinde sıfatıdır.

    Öğretmen ne demektir?

    “Öğretmen” kelimesinden benim anladığım şey bir insana bir şeyleri öğreten kimselere verilen sıfattır. Peki bu kimseler neye göre öğretirler? Rab’bin diri sözü olan Kutsal Kitap’a göre öğretirler. Yani öğretmenler Kutsal Kitap’ı vaaz ederler ve sorunların çözümünde Kutsal Kitap’ı kullanırlar.

    Eğer buraya kadar hem fikirsek… Pastörün, tanımladığımız “öğretmen” sıfatından farkı nedir?

    Belki liderlik diyebilirsiniz ama bu liderlikte Kutsal Kitap’a göre yapılmaz mı? Bir lider cematini yönlendirir. Topluluğu yanlışlık yapıyorsa, o topluluğa dur der ve onlara doğru yolu gösterir. Peki bunların hepsi Kutsal Kitap ışığı altında yapılmaz mı? Ama bu şeyleri öğretmende yapmıyor mu yahut bunları yapma yetkisi yok mu? Bence var.

    #34020
    Anonim
    Pasif
    mutaf;16411 wrote:
    Logos kardeş

    Bir zamanlar Türkiye’de bir konuda tartışma çıkmıştı ve dönemin başbakanı bir defa değiştirmek ile anayasa değişmez dedi fakat daha sonra ana yasa kevgire döndü.
    Hamdolsun aylarca yıllarca Rab’bin kiliselerinde hiç bir karşılık beklemeden her türlü hizmette var olan yüzlerce kız kardeş tanıdım ve onlar hristiyanlığın bel kemikleridir. Verdikleri hizmetler ile inanıyorumki lütuf üstüne lütuf kazanmışlardır.Benim bu kardeşlerim hakkında konuşmam mümkün mü..?

    Ne yani homoseksüellere, lezbiyenlere,nikah kıyan veya kutsal kitaba tamamen aykırı olan bayan önderlik kavram ve kargaşalarına alkış mı tutacağım.Bakın konuştuğumuz konu Tanrı kelamı İNCİL’dir Mahmut efendinin bakkal defteri degildir.Tuturmuşsunuz onu yargılamayın bunu yargılamayın şunu yargılamayın kutsal kitap ayetleri ayan beyan ortadadır ve bu ayetleri oraya buraya çekmenin bir anlamı yoktur.Ne yani Rab incili esinlerken mutafa farklı,logosa farklı, remzi’ye farklımı indirdi.tabiki hayır.Tabiki yargılayacağım.

    “İnanlılar topluluğunun dışındakileri yargılamaya benim ne hakkım var? Sizinde yargılamanız gereken kişiler topluluğun içindekiler degilmi.?”1.kor:5.12

    E ne oldu bu ayet biz dünyada yaşayanları bağlamıyor mu? Yoksa başka gezegende yaşayan hristiyanlar var da benim mi haberim yok.

    Kutsal kitap dili hem cinslerin eşit olduğunu hemde rol farkları olduğunu ortaya koyar.çarptırılmazsa hem cinslerin eşitliğini hemde rol farklılığını ögrettigini anlarsınız.
    Peki logos kardeş Rab niçin elçi olarak on iki havariyi seçti çünkü İsa mesih’in erkek önder seçimi yaratılış 2 :18-25’te belirtilen yaratılış düzenini onaylamasıdır.

    “Kardeşler,bizden aldıkları öğretilere uymayıp boş gezen bütün kardeşlerden uzak durmanızı Rab İsa Mesih’in adıyla buyuruyoruz. 2.Selanikler 3:6

    Konunun haddinden fazla dışına çıkıp olayın içine eşcinselliği sokuyorsunuz. Ne alaka şimdi? Burada eşcinselliği savunan bir kardeş mi var?

    kutsal kitaba tamamen aykırı olan bayan önderlik kavram ve kargaşalarına alkış mı tutacağım.

    Bu kadar kesin konuşmayın.

    Eğer kesin konuşacam diyorsanız o zaman söylediklerinize tutunarak bana lütfen Galatyalılar 3,28in açıklamasını yapar mısınız?

    Yahut Kutsal Kitaptaki kaç tane kadın peygamber olduğunu ve bunların görevlerini bana söyler misiniz? Bunları söyledikten sonra kilisede kadını susturan zihniyetinizle, kadın peygamberler arasında bir paralellik kurabilir misiniz?

    Siz hiç Eski Antlaşmadaki Kraliçe tabirini gördünüz mü? Yahut Kraliçe nedir, fonksiyonu nedir bunu bilir misiniz? Rab’bin diri sözü olan Kutsal Kitaptaki Ester bölümünden haberdar mısınız?

    Eğer düşündükçe kafanızda soru işaretleri doğuyorsa o zaman aynaya bakın. Belkide Pavlus’un sözlerini siz yanlış yorumluyorsunuzdur.

    Üslubunuzu hiç sevmedim. Hemde gerçekten hiç sevmedim.

    #34021
    Anonim
    Pasif
    mutluluk;16427 wrote:
    Esenlik olsun Kores Kardeşim.

    Bu tartışmaya dahil olduğunuzdan dolayı çok sevindim. Bilgisine gerçekten güvendiğim bir kardeşsiniz ve yazdıklarınızla bereketleneceğimi biliyorum.

    İlk mesajımda da belirtmiş olduğum gibi benim aklım bu konuda birazcık karışık.

    Yazdığınız mesaja itafen bir soru sormak istiyorum.

    “Kilise görevlisi” ve “peygamber” sıfatlarını bir yana koyalım. “Öğretmen” sıfatına benim aklım çok takıldı ki öğretmen sıfatı aynı zamanda Rab’bimizinde sıfatıdır.

    Öğretmen ne demektir?

    “Öğretmen” kelimesinden benim anladığım şey bir insana bir şeyleri öğreten kimselere verilen sıfattır. Peki bu kimseler neye göre öğretirler? Rab’bin diri sözü olan Kutsal Kitap’a göre öğretirler. Yani öğretmenler Kutsal Kitap’ı vaaz ederler ve sorunların çözümünde Kutsal Kitap’ı kullanırlar.

    Eğer buraya kadar hem fikirsek… Pastörün, tanımladığımız “öğretmen” sıfatından farkı nedir?

    Belki liderlik diyebilirsiniz ama bu liderlikte Kutsal Kitap’a göre yapılmaz mı? Bir lider cematini yönlendirir. Topluluğu yanlışlık yapıyorsa, o topluluğa dur der ve onlara doğru yolu gösterir. Peki bunların hepsi Kutsal Kitap ışığı altında yapılmaz mı? Ama bu şeyleri öğretmende yapmıyor mu yahut bunları yapma yetkisi yok mu? Bence var.

    Degerli mutluluk kardesim

    Ben de yazilarini ilgiyle ve begenerek takip etmekteyim.Sözlerindeki alcakgönüllülük ve ifadelerdeki yumusaklik bana tesvik vermektedir.Rab’bin hizmetinde daha nice güzel paylasimlarda ayni ruhta ve düsüncede birlesmeyi umuyorum.

    Gelelim ögretmenlik ile cobanlik arasindaki benzerlige ve farka..

    Kadinlarin ögretmesinden kastim cocuklara ve kadin toplantilarinda yapabilecekleri hizmet..Bir kadin ögretmenlik yapabilir fakat bu ögretmenligi Kutsal Kitap isigi altinda ve gerekirse toplulugun önderinin görüs ve önerileri dogrultusunda yürütülmelidir.Evet toplulugun Önderinin bir görevi de ögretme yani ögretmenliktir.Ama yanliz bu kadar da degildir.Topluluga karsi baska sorumluluklari da vardir.Toplulukta önder haricinde de ögretmenler olabilir fakat her ögretmen de önder degildir.Önderlik özelligi cok daha fedakarliklar ve özellikler icerir.Bakiniz 1.Timoteos 3,1-13 ,Titus 1,5-9

    Rab’bimizin tüm ögrencilerini kadin olmayanlardan secmesi ve tarihte hic görmedigimiz kadin kilise önderleri de kadinlarin önderlikten cok baska görevler icin uygun oldugunu destekliyor.Bunun kadinlari hor görülmesiyle ve esitlik ilkesinin bozulmasiyla hicbir alakasi yoktur.Kadinlarin cok daha fazla ve farkli görev ve özellikleri vardir.Ilk kadinin yaratilmasindaki amaci da gözden kacirmamamiz gerekmektedir.Kadin herzaman erkege tabi olmasi,yardim etme ve destek olma özelligini yitirmemelidir.Tarihte yasamis iman atalarimizin karilarini da özellikle kendimize örnek ve ders olarak almaliyiz.

    Umarim kimsenin yanlis anlamasina yol acacak kelimeler sarfetmemisimdir.Bu konu cok hassas ama özellikle Saba kardesimin tavrindan ve sergiledigi örnek davranistan dolayi cesaret aldigimi belirtmeliyim.Cünkü konuya bir kadinin bakis acisi cok önem tasiyor.

    Tabi hersey de oldugu gibi Kutsal Kitap son sözü söylemektedir.Bizlere de uymak düser.

    Esenlikler dilerim.

    #34022
    Anonim
    Pasif

    Kores kardeşim bende vermiş olduğunuz ayetlerde tıkanıp kalıyorum :)

    Benim düşünceme göre, “öğretmen” ve “çoban” sıfatları arasında pek bir fark yok. Şunu söylemek istiyorum; kadınlar ve çocuklara ait olan bir toplantıda öğretmenlik yapmakla, pazar günü topluluk önünde öğretmenlik yapmak arasında hiç bir fark yoktur (bana göre).

    Zaten o vermiş olduğunuz ayetlerde ki tüm sıfatları kadınlarda taşıyabilirler. O ayetlerde kadının taşıyamayacığı hiç bir sıfat yoktur.

    Ama iş “tek bir kadına sahip olmak”a gelince, burada bir erkekten bahsedildiği kaçınılmaz bir gerçektir. Zaten tıkandığım noktada burası oluyor :) Pavlus’un diğer sözlerinin (Kadın susacak, kocasını dinleyecek vs.) hepsinin mantıklı açıklamaları var ama “tek bir kadına sahip olma”nın kadınlara pastörlük yolunu açacak mantıklı bir açıklaması yok.

    Ama yine de araştırılması taraftarıyım.

    Bu belki gramer ile ilgili bir şey olabilir.

    Yunancam yok ama örneğin ingilizcede bu tarz şeyler olabiliyor. Mesela ingiliz hukukunda anayasanın yanında geleneksel bir hukukta vardır. Ve bu hukuk “insan yapımı” hukuk olarak tanımlanıyor. Ve buradaki insan sözcüğü ingilicede “man” olarak geçiyor. Oysaki bu insan içinde kadında var ama gramer icabı sadece adam (man) deniyor.

    Aklıma gelen ilk örnek buydu ve bunun gibi bir şey yunancada da olabilir.

    Yahut yüzeysel algılanmayacak bir kelimede olabilir.

    Çünkü İncil’de bu tarz kelimelere sıkça rastlarız. İlk aklıma gelen İsa Mesih’in “Yusuf’un Oğlu” olarak tanımlanmasıdır. Oysaki İsa Mesih Rab’bin oğludur. Ama o günün şartları (kelamın vücut bulduğu an) İsa Mesih’in insansal yapısı dile getiriliğ “Yusuf’un Oğlu” olarak tanımlanmıştır.

    Şartlar önemlidir… Ve özellikle de Pavlus bunu açık bir şekilde belirtiyor (Yahudiyle yahudi olunacak vs.). Belkide “tek kadına sahip olacak” derken, o günün şartları içinde yada o topluluk içinde söylemiş olabilir böyle bir sözü. Eğer o kişi Yahudi bir topluluktaysa, kadının ikinci bir plana atıldığı kaçınılmaz bir gerçektir. Ve böyle bir toplulukta kadının pastör yapılmasıda inanılmaz bir tepki çekerdi. Belki de bunlar düşünülüp kurulmuş olan bir cümledir…

    Açıkçası bilmiyorum ama araştırmakta fayda olduğunu düşünüyorum :)

15 yazı görüntüleniyor - 1 ile 15 arası (toplam 19)
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.