ANASAYFA Forum HRİSTİYAN YAŞAMI VE UYGULAMALARI Kurban İsa Mesih’in Kurban olması

  • Bu konu 1 izleyen ve 0 yanıt içeriyor.
1 yazı görüntüleniyor (toplam 1)
  • Yazar
    Yazılar
  • #24712
    Anonim
    Pasif

    Pavlus İsa Mesih’i günahlarımızı bağışlatan bir kurban olarak tanıtıyor ve Tanrı’nın bu şekilde adaletinin yerine getirildiğini vurguluyor.Hatırlarsanız sadece Pavlus değil Vaftizci Yahya’da İsa Mesih’i görünce “işte dünyanın günahlarını ortadan kaldıran Tanrı Kuzu’su” demişti.Eski Antlaşmada Yahudilerin yılda bir kez düzenledikleri bir bayram vardı ve bu bayramda Baş Rahip birçok arınma eylemini gerçekleştirdikten sonra kusursuz bir kurban alıp onu keserek kurbanın kanıyla Tapınağın en kutsal yerine girip orada Tanrı’ya ilk önce kendi günahları daha sonrada halkın günahları için kefarette bulunurdu.Bu bayrama fısıh bayramı, kurbana da fısıh kurbanı denilirdi.

    Yeni Antlaşmaya baktığımızda da İsa Mesih Yahudilerin fısıh bayramında çarmıha gerilerek akıttığı kutsal kanı aracılığıyla en kutsal yere kendi kanıyla girip günahlarımız için kefarette bulundu ve İsa Mesih en kutsal yere girdiğinde tapınağın en kutsal yerini örten perde yukarıdan aşağıya doğru yırtıldı ve böylece bizde gökleri bile aşmış bir Baş Rahip’e sahip olarak en kutsal yere girmeye hak kazandık.Eski antlaşmadaki kurbanların kanı bir örtü gibiydi.Temiz olan bir masa düşünün üzeri kirleniyor ve siz onun üstünü bir örtü ile örtüyorsunuz ama masa temizlenmiş olmuyor sadece lekenin üzerini örtüyorsunuz o kadar yasada anlatılan kurban sistemi de bunun gibi o kurbanlar günahlı insanın günahını ortadan kaldırmıyor sadece örtüyordu ama İsa’nın kanı örtüyü kaldırıp masanın üzerindeki lekeyi de temizliyor.Çünkü 1.Yuhanna mektubunda İsa’nın kanının çok güçlü olduğu ve her türlü günahtan arındıracak güçte olduğu yazılıdır.

    Hangi dönemde yaşamış olursa olsun ister İsa’dan önce isterse İsa’dan sonra Tanrı bütün insanları İsa Mesih’e olan imanlarıyla yani yasanın gereklerini yapmakla değil iman ile akladı.Bunu nasıl yaptı? Çünkü İsa Mesih eski antlaşmanın sona ermesiyle ortaya çıkıp bu bağışlamalık eylemini gerçekleştirdi.Çünkü Mesih onlarında günahlarının cezasını çarmıhta ödedi.Bizler Yeni Antlaşma döneminde yaşayan Mesih imanlıları olarak geçmişte bizim günahlarımızı üstlenen kurtarıcıya iman etmekle kurtulduğumuz gibi, Eski Antlaşma döneminde yaşayan Mesih imanlıları da gelecek olan bir kurtarıcıya iman etmekle aklanıyorlardı.Tıpkı bir madalyonun iki yüzü gibi.

    Beyazadam kardeşden alıntıdır

1 yazı görüntüleniyor (toplam 1)
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.