• Dieses Thema hat 3 Teilnehmer und 2 Antworten.
Ansicht von 3 Beiträgen - 1 bis 3 (von insgesamt 3)
  • Autor
    Beiträge
  • #27442
    Anonym
    Inaktiv

    Biliyorsunuzki İsa bize insanları yargılamamayı çünkü yargılama işinin kendisinin olduğunu söylemiştir.

    Sorum ise siz neden diğer Hristiyan mezheplerini yargılıyorsunuz ?
    Bu yetkiyi nereden alıyorsunuz.Hemde cevap gelince „Bizi yargılayamassınız“ diyorsunuz.

    Tek yanıt istediğim bu yetkiyi nereden alıyorsunuz ?

    #36465
    Anonym
    Inaktiv

    Ya, su yargilamak sözünü coklari carpik anliyor. Yargilamak, sucun tesbiti veya yanlisin tesbiti ve karsilik olan cezanin tesbiti kapsiyor. Rab bimiz bu yargilamayi onaylamiyor. Ama , bu imanli insanlarin kendi icinde ve disinda günahi ve yanlisi göstermeyecegi, üstünü kapatacagi anlamina gelmiyor. Mesela, imanli cevresinde biri alkolik denecek kadar iciyorsa, imanli cevresi ona yanlis yaptigini söylemeli, onu yanlisiyla beraber kabul etmemeli. Ona ama , sen alkoliksin damgasi vurmamali. Alkol kullanmasini elestirmek Rab in ögretisidir. Sen alkoliksin demek, yargilamaktir. Öyle yargilanan kisiye tövbe kapisi kapatilmis olur. Yargilamayi önce dogru anlamak lazim.

    #36469
    Anonym
    Inaktiv

    Romalılar 14, 1.Korintliler 5. bölümleri okursanız yanıtımızı alırsınız.

    Pavlus içinde çelişmiyor herhalde, bunu siz de kabul edersiniz. Öyleyse sorun ne? Pavlus Romalılara mektubunda 14. bölümde yargılamayın derken hangi konular olduğunu açıkça yazmıştır. Yargılanacak şeyler günah olan şeyler değil de bir diğer kişinin kendini haklı çıkarma, diğerini alçaltma (yani kişisel) konuları ile ilgiliyse ve bu yargı kardeşin gerilemesine neden oluyorsa (dikkat edin, Rab’bin yasalarına açıkça aykırılık durumları dşında olan durumlar) yargılama diyor. Çünkü eğer bu tür yargılama yapma hakkını kendinde görüyorsan sen önce kendine bak, sen mi mükemmelsin diyor İsa Mesih (luka 6:37).

    1. Korintliler mektubunda yazılan yargılama ise bundan çok ama çok farklıdır. Çünkü burda yargılayın diyor Pavlus. Kimleri? İmanlıları. Peki neden yargılasınlar? Rab’bin yasalarına karşı geliyorlarsa yargılansınlar ve bu konuda yargılamada bulunmak da onların görevidir. Bu mektupda bahsedilen yargılanan fiziksel fuhuştur, bizim ise bugünlerde daha da ateşlenen konu olan azizler konusuna yargımız, kişilere değil, ve bu günah ruhsal fuhuştur Rab’be karşı. Bu nedenle imanlı diyerek geçinenleri Rab’bin Pak Yasalarına aykırı tüm uygulama ve öğretileri yargılıyoruz ve bu görevimiz. Kiliseler, kuruluşlar, hristiyanlar, sadece bu konuda yargılanır. Dediğim gibi görevdir de. İsa Mesih neden Ferisileri yargıladı? Yahudileri yargıladı? Çünkü Rab’be karşı oldukları içindi. Onun Gerçek Yasalarına karşı oldukları için yargılamıştı. Bizim yargılamamız da budur.

Ansicht von 3 Beiträgen - 1 bis 3 (von insgesamt 3)
  • Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.