Yahudi, Hristiyan ve İslam Kaynaklarına Göre KUTSAL KİTAP’IN DEĞİŞMEZLİĞİ

  • Bu konu 7 izleyen ve 10 yanıt içeriyor.
11 yazı görüntüleniyor - 1 ile 11 arası (toplam 11)
  • Yazar
    Yazılar
  • #26090
    Anonim
    Pasif

    kutsal.gif

    #32628
    Anonim
    Pasif

    Daniel Wickwire çok bilgili birisi.

    #32629
    Anonim
    Pasif

    Sayın arkadaşlar buradaki kutsal kitabın değişmezliği ile ilgili yazıları okudum. Genelde şöyle bir savunma yapılıyor:’Tanrı sözünü koruyamayacak kadar aciz mi?’
    Ben de şunu sormak istiyorum: Tanrı Peygamberini koruyamayacak kadar aciz mi? (Krallar: 10 Yaveş oğlu Şallum Zekeriya’ya bir düzen kurdu; halkın önünde saldırıp onu öldürdü, yerine kendisi kral oldu.)

    #32630
    Anonim
    Pasif

    2.Krallar 15:9-11

    Ataları gibi, RAB’bin gözünde kötü olanı yaptı ve Nevat oğlu Yarovam’ın İsrail’i sürüklediği günahlardan ayrılmadı.
    Yaveş oğlu Şallum Zekeriya’ya bir düzen kurdu; halkın önünde saldırıp onu öldürdü, yerine kendisi kral oldu.
    Zekeriya’nın krallığı dönemindeki öteki olaylar İsrail krallarının tarihinde yazılıdır.

    Bütün metni okursan öldürülenin peygamber değil, bir kral olduğunu görürsün.
    Sanırım Zekeriyalar karıştı…

    Ama İsrail halkı peygamberleri de öldürmüştür. Tanrı’nın lekesiz sözü ile aracılarının konumu hakkında daha çok çalışmanı öneririm.

    #32640
    Anonim
    Pasif
    kitap;13255 wrote:
    Sayın arkadaşlar buradaki kutsal kitabın değişmezliği ile ilgili yazıları okudum. Genelde şöyle bir savunma yapılıyor:’Tanrı sözünü koruyamayacak kadar aciz mi?’
    Ben de şunu sormak istiyorum: Tanrı Peygamberini koruyamayacak kadar aciz mi? (Krallar: 10 Yaveş oğlu Şallum Zekeriya’ya bir düzen kurdu; halkın önünde saldırıp onu öldürdü, yerine kendisi kral oldu.)

    Sevgili kitap

    Kutsal Kitap’in degismezligini sadece “Tanri sözünü korumaktan aciz mi” sözüyle degil gerek tarihsel ve gerekse peygamberlik sözlerinin yerine gelmesiyle de destekleyebiliyoruz.

    Tanri’nin Kutsal Yazilarinin degistirilmesine izin vermemesini neden Peygamberlerinin öldürülmesine izin vermesiyle bir tutuyorsunuz anlayamadim.Bu ikisi farkli seylerdir.

    Ayni mantikla Rab kendi Oglu’nun carmih üzerinde ölmesine neden izin verdi?Ölmemesini önleyemezdi seklinde de sorabilirsiniz.Oysa ki Bu Tanri’nin planiydi.Insanlari günahlarindan kurtarma plani.Mesih söyle demistir. Simdi yüregim sıkılıyor,ne diyeyim?’Baba,beni bu saatten kurtar mi diyeyim?Ama ben bu amac icin bu saate geldim.
    Yuhanna 12,27

    Tanri Kutsal Söz’lerini insanliga bildirdi.Bu sözlerin icerisinde kendi peygamberlerinin öldürüldügünü,hatta kendi Oglu’nun dahi öldürüldügünü okuyoruz.Önemli olan Tanri’nin bizler icin olan planini anlamaya calismak ve O’na güvenmektir.Yalanin babasi olan Seytan Tanri’nin Söz’lerini her zaman carpitmak ve insanlari O’nun yollarindan uzaklastirmak amacindadir.Fakat Tanri güvenilirdir,adaletlidir ve merhametlidir.O düsüncesini degistirmez ve yalan da söylemez. Cünkü benim düsüncelerim sizin düsünceleriniz degil,Sizin yollariniz benim yollarim degil diyor RAB
    Yesaya 55,8

    Tanri Söz’ü olan Kutsal Kitab’i okuyun.Orada Diri ve herseye Egemen Rab’bi bulacaksiniz.

    Sevgiler

    #32659
    Anonim
    Pasif

    @Kores 13269 wrote:

    Sevgili kitap

    Kutsal Kitap’in degismezligini sadece “Tanri sözünü korumaktan aciz mi” sözüyle degil gerek tarihsel ve gerekse peygamberlik sözlerinin yerine gelmesiyle de destekleyebiliyoruz.

    Tanri’nin Kutsal Yazilarinin degistirilmesine izin vermemesini neden Peygamberlerinin öldürülmesine izin vermesiyle bir tutuyorsunuz anlayamadim.Bu ikisi farkli seylerdir.

    Ayni mantikla Rab kendi Oglu’nun carmih üzerinde ölmesine neden izin verdi?Ölmemesini önleyemezdi seklinde de sorabilirsiniz.Oysa ki Bu Tanri’nin planiydi.Insanlari günahlarindan kurtarma plani.Mesih söyle demistir. Simdi yüregim sıkılıyor,ne diyeyim?’Baba,beni bu saatten kurtar mi diyeyim?Ama ben bu amac icin bu saate geldim.
    Yuhanna 12,27

    Tanri Kutsal Söz’lerini insanliga bildirdi.Bu sözlerin icerisinde kendi peygamberlerinin öldürüldügünü,hatta kendi Oglu’nun dahi öldürüldügünü okuyoruz.Önemli olan Tanri’nin bizler icin olan planini anlamaya calismak ve O’na güvenmektir.Yalanin babasi olan Seytan Tanri’nin Söz’lerini her zaman carpitmak ve insanlari O’nun yollarindan uzaklastirmak amacindadir.Fakat Tanri güvenilirdir,adaletlidir ve merhametlidir.O düsüncesini degistirmez ve yalan da söylemez. Cünkü benim düsüncelerim sizin düsünceleriniz degil,Sizin yollariniz benim yollarim degil diyor RAB
    Yesaya 55,8

    Tanri Söz’ü olan Kutsal Kitab’i okuyun.Orada Diri ve herseye Egemen Rab’bi bulacaksiniz.

    Sevgiler

    Sayın Kores,
    Cevabınız için teşekkür ediyorum, incilin tamamını değil ama birçok kısmını okudum. Dediğiniz gibi Tanrı kitabını koruyamayacak kadar aciz mi savunmasına takılıp yine kendi sözü olan İsa’yı koruyamayacak kadar aciz mi o zaman diye sordum kendi kendime.
    Sonra araştırdım bu konuyu değişik sitelerden ve sizin sitelerinizden de yazılar okudum(inciltürk, kutsalkitap, hristiyanforum vs.). Tanrı günahlı doğası olan insanı affetmek için yıllarca süren bir plan yaptı deniliyor, yüzyıllar öncesinden yeryüzüne inip çarmıha gerilmek suretiyle insanların günahının bedeli için kendi kanını dökme planınıydı bu plan.Kanını dökerek insanların günahının bedelini ödeyecekti. Ama bu çok garip değil mi? Neden plan yapmak yerine kendine dua ve ibadet edenleri affetmeyi seçmedi? Oysa Kuranı Kerimde böyle bir plan yerine tövbe eden herkesin bağışlanacağı yazıyor,ümit ve korku arasında bulunmamız gerektiği Allah’tan hem korkmamızı hem de ona güvenip günahlarımızı bağışlayacağımıza inanmamız gerektiği anlatılıyor. Ben ve birçok arkadaşım uzunca çarmıh plan yerine Kuranda yazan bu tövbe meselesini daha kolay kabul edebiliyorum.

    Size sormak istediğim bir konu da Tanrı’nın çarmıh planının İncil öncesinde hangi kitaplarda yazdığı. Ben Tevrat okumadım. Tevratta bu plandan söz ediliyor mu? Tevratta bu konu hangi ayetlerde mevcut, belirtebilirseniz sevinirim.

    #32660
    Anonim
    Pasif

    @kitap 13306 wrote:

    Oysa Kuranı Kerimde böyle bir plan yerine tövbe eden herkesin bağışlanacağı yazıyor,ümit ve korku arasında bulunmamız gerektiği Allah’tan hem korkmamızı hem de ona güvenip günahlarımızı bağışlayacağımıza inanmamız gerektiği anlatılıyor.

    Kuranı Kerim’ de şirk dışında bana geliniz sizi affedeyim diyor(şu an yanıda kuran yok ama sanırım bakara’daydı bu söz). Her günahı affeden bir Tanrı değil kuranın tanrısı. Fakat sorunca herkes kıvırıyor. Bir de şu korku meselesi var. Ben şahsen korktuğum bir varlığı sevemem tabiatıma aykırı. Seviyorsam da tüccar mantığıyla çıkar için severim. Beni buna iten dinden uzak kalmayı tercih ediyorum…
    Esenlikler dilerim

    #32662
    Anonim
    Pasif

    Kardeşim sen tövbe edip tekrar günah işleyebilirsin, ama Isaya Iman ettikten sonra günahsız biri haline gelirsin.Günahların vardır ama Tanrının Krallıgına girebilirsin.Tabi Tanrı bilir

    #32667
    Anonim
    Pasif

    @Doğuhan 13307 wrote:

    Kuranı Kerim’ de şirk dışında bana geliniz sizi affedeyim diyor(şu an yanıda kuran yok ama sanırım bakara’daydı bu söz). Her günahı affeden bir Tanrı değil kuranın tanrısı. Fakat sorunca herkes kıvırıyor. Bir de şu korku meselesi var. Ben şahsen korktuğum bir varlığı sevemem tabiatıma aykırı. Seviyorsam da tüccar mantığıyla çıkar için severim. Beni buna iten dinden uzak kalmayı tercih ediyorum…
    Esenlikler dilerim

    Sayın Doğuhan
    Yanlış anlamayın ama ben Kuran’nın Tanrısı İncil’in Tanrısı gibi bir ayrım yapılmasına karşıyım.Tanrı tektir ve tüm insanların tanrısıdır. Bütün kutsal kitaplar tek ve sonsuz olan Tanrı’dan gelmiştir.
    Korku konusuna gelince bir örnek vermek istiyorum: Bir çocuk annesinden korkar ama en sevdiği en güvendiği varlık yine annesidir.
    Kendisini döven annesinden canı acıyan çocuk yine kendisini annesinin kollarına atar. O çocuk büyüdükçe ve olgunlaştıkça ve annesini daha iyi tanıdıkça bu korku yerini derin bir sevgiye bırakır. Dinde olgunluğa erişenlerde de aynı şekilde var olan Tanrı korkusu onu daha yakından tanıdıkça ve rahmetini gördükçe derin bir sevgiye bırakır yerini.
    Saygılar… Tanrı hepimizin gözünü açsın

    #32101
    Anonim
    Pasif

    @Doğuhan 13307 wrote:

    Kuranı Kerim’ de şirk dışında bana geliniz sizi affedeyim diyor(şu an yanıda kuran yok ama sanırım bakara’daydı bu söz). Her günahı affeden bir Tanrı değil kuranın tanrısı. Fakat sorunca herkes kıvırıyor. Bir de şu korku meselesi var. Ben şahsen korktuğum bir varlığı sevemem tabiatıma aykırı. Seviyorsam da tüccar mantığıyla çıkar için severim. Beni buna iten dinden uzak kalmayı tercih ediyorum…
    Esenlikler dilerim

    Bedeni öldüren, ama canı öldüremeyenlerden korkmayın. Canı da bedeni de cehennemde mahvedebilen Tanrı’dan korkun.(matta 10, 28)

    Kimden korkmanız gerektiğini size açıklayayım: Kişiyi öldürdükten sonra cehenneme atma yetkisine sahip olan Tanrı’dan korkun. Evet, size söylüyorum, O’ndan korkun.(luka 12:5)

    Sayın doğuhan incilde de tanrıdan korkulması gerektiği belirtiliyor. Nasıl olacak şimdi?

    #33168
    Armagan
    Anahtar yönetici
    kitap;14368 wrote:
    Bedeni öldüren, ama canı öldüremeyenlerden korkmayın. Canı da bedeni de cehennemde mahvedebilen Tanrı’dan korkun.(matta 10, 28)

    Kimden korkmanız gerektiğini size açıklayayım: Kişiyi öldürdükten sonra cehenneme atma yetkisine sahip olan Tanrı’dan korkun. Evet, size söylüyorum, O’ndan korkun.(luka 12:5)

    Sayın doğuhan incilde de tanrıdan korkulması gerektiği belirtiliyor. Nasıl olacak şimdi?

    Sevgili kitap, Kutsal Kitap ‘Tanrı’dan korkun’ der tabii, ancak bu korku Onun önünde çaresizce titreyin ve korkudan yok olun anlamında değil, tersine O’nun önünde O’na yaraşan bir tutumla durmak ve O’nun her türlü yetkiyi elinde tuttugunu bilerek hayatlarımıza dikkat etmemiz gerektiğinin bilincinde olmak demektir. Çünkü İncil’de açıklanan Tanrı seven bir Tanrı’dır ve tüm insanlığın tövbe edip kurtulabilmesi için sabretmektedir. Ancak O’nun bu sabrı sonsuz degildir. Lütuf çağı sona erdiğinde Tanrı’nın Yargı çağı başlayacaktır. İşte Mesih’e bu çağda iman edip kurtulanlar günahları için Tanrı’ya hesap vermeyeceklerdir. Çünkü iman ve lütuf yoluyla kurtulduk ve bu Tanrı’nın bize bir armağanıdır. Efes 2:8,9, Yuhanna 3:16-18.

11 yazı görüntüleniyor - 1 ile 11 arası (toplam 11)
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.