Tanrı’nın Sevgisi Bizi Nasıl Iyileştirir ?

  • Bu konu 1 izleyen ve 17 yanıt içeriyor.
3 yazı görüntüleniyor - 16 ile 18 arası (toplam 18)
  • Yazar
    Yazılar
  • #29363
    Anonim
    Pasif

    Söz ettiğimiz dışavurumun tam tersi olan, öfkeli duyguları bastırmak da sağlıksızdır. Bu öfke sessizlik içinde taş suratlı olmaktır. Öfkelerini bastıranlar, yalnış bir şekilde her türlü dışavurumunun ruhsal olmadığını düşünürler. Oysa, bastırılan öfke ortadan kalkmaz. Bir gün patlamak üzere yer altında biriken volkan gibi büyümeye devam eder. Aynı zamanda bu öfke kendisini soğukluk, acılık ve hınç dolu davranışlarla gösterir. Öfkeyi içeride hapsetmek yüreği sertleştirir, diğer insanlara karşı bağışlayıcı olmamayı, tolerans ve esneklik göstermemeyi beraberinde getirir.

    Öfke içe yöneltildiğinde, kişinin duygularına ve fiziksel sağlığına büyük bir zarar verir. Gerçek ruhsallık ise hem öfke duyan kişiyi hem de öfkesinin yöneldiği kişiyi, öfkeyi olumlu bir şekilde dışavurmaya ve yaşamlarını iyileştirmesi için Tanrı’nın Ruh’una izin vermeye yönlendirir.

    Rabbin sevgisi ve ışığı sizinle olsun.hisusa

    #29478
    Anonim
    Pasif

    Tanrısal öfkenin en canlı örneklerinden biri İsa’nın tapınağı temizlemesidir. Matta bunu şöyle anlatır:

    İsa, tapınağın avlusuna girerek bütün satıcı ve alıcıları dışarı kovdu. Para bozanların masalarını, güvercin satanların sehpalarını devirdi. Onlara şöyle dedi: ” Benim evime dua evi denecek ” diye yazılmıştır. Ama siz burayı haydut inine çevirdiniz ! ” ( Mat. 21:12-13 )

    Tez öfkelenmemek Tanrı’nın sabrının bir özelliğiyse, o zaman İsa’nın tapınaktaki bu patlaması, sabrın bir göstergesi olabilir mi ? İlk olarak, İsa o ana kadarbirçok kez tapınağa gitmiştir. Orada öğretmiş, mucizeler gerçekleştirmiş ve tapınmıştır. Matta’nın burada bize aktardığı olay, İsa’nın bu dünyadaki son haftası içinde gerçekleşmiştir. Tapınak yetkililerine kendi evini temizlemek için verebileceği tüm zamanı vermiştir. Onlara karşı çok sabırlı olmuştur.

    İkincisi, İsa’nın bir kişiye zarar verdiğine ya da bir kişinin maddi kayba uğradığına dair hiçbir kanıt olmadığını kabul etmek gerekir. Para bozanların masalarını ve güvercin satanların sehpalarını ters çevirmiştir, ama para ya da herhangi bir malvarlığının kaybolduğundan söz edilmez. İsa, basit bir şekilde tapınağın içinden kurban satın alma kavramını ortadan kaldırmaktaydı. Tapınağı, Tanrı’nın amacına göre, tapınma ve Tanrı’nın gerçeğini açıklama hizmetlerinin yapılabilmesi için temizliyordu. ( M. Y. )

    Rabbin sevgisi ve ışığı sizinle olsun.

    Lütuf, İsa Mesih’i sevenlere ölümsüz sevgiyle !jesus…

    #29610
    Anonim
    Pasif

    İsa’nın öfkesinin kalıcı olmadığına dikkat edin. Bir sonraki paragraftaki ayette,” İsa tapınaktayken kendisine gelen kör ve kötürümleri iyileştirdi ” der ( Mat. 21:14 ). İsa tapınaktaki ticarethaneyi alt üst etmekle ilgili duygularını bir kenara koyup, hemen hizmette bulunmaya başlayabilmişti. Bu olaydan sonra sadece İsa’nın hareketini kendi güçlerine karşı bir saldırı olarak gören başkahin ve diğer dini yetkililer öfkelenmişlerdi.

    İsa’nın tapınaktaki eylemini gerçekleştirmesi ani olmadı, öfkelenmekte tez değildi, bu eylemden önce oradakilere değişmeleri için zaman vermişti. Bu eylem tam olarak Tanrı’nın zamanlamasına göre gerçekleşmişti. Kimse yaralanmamıştı ve hiçbi mal varlığı zarar görmemiş, kaybolmamıştı. Bu bizim de doğru şekilde öfkemizi gösterebilmek adına gerçekleştirebileceğimiz her türlü eylemimiz için ne kadar yararlı bir örnektir.

    Rabbin sevgisi ve ışığı sizinle olsun.

    Lütuf, İsa Mesih’i sevenlere ölümsüz sevgiyle ! suda rabbe hamdolsun

3 yazı görüntüleniyor - 16 ile 18 arası (toplam 18)
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.