Tanrı Gazap..Hemde Nasıl Sevgi Tanrısıdır..?

  • Bu konu 2 izleyen ve 1 yanıt içeriyor.
2 yazı görüntüleniyor - 1 ile 2 arası (toplam 2)
  • Yazar
    Yazılar
  • #27602
    Anonim
    Pasif

    Hep şu soruyu sorarlar.

    “Tevrat ve Zebur’daki Tanrı, gazap Tanrısı..değilmi.?
    “İncilde ki Tanrı ise sevgiden bahseden bir sevgi Tanrı’sı..!
    ” Neden iki farklı Tanrı.?”
    “Bu çelişkiyi nasıl açıklıyorsunuz.?

    Tevrat,Zebur ve İncil’de anlatılan Tanrı aynıdır.İnandığımız Tanrı sevgi Tanrı’sı olduğu gibi,günahları yargılayan yargıçtır. ,Tevrat ,Zebur ve İncil aynı zamanda O’nun sevgi olduğu kadar O’nun yargı ve gazap Tanrı’sı olduğunu gösterir.

    Kutsal Kıtap’ta Eski Antlaşmada,Tanrı Amos,Yeremya,Yeşaya ve Mika gibi peyganberleri insanlara uyarılarını iletmek için kullandı.

    Tanrı’dan uzaklaştığımızda, kötü bir durumla karşılaştığımızda..

    “Tanrım ben acı çekiyorum,benim için ne yaptın”
    şeklinde tüm utanmazlığımızla, Tanrı’yı suçlama gafletine girebiliyoruz.

    Kutsal Kıtap’ı okuduğumuzda, İsrail halkınında bu şekilde suçlayıcı tavır takındığını görebiliriz.Eski Antlaşma(Tevrat ve Zebur)Tanrı’nın halkına karşı gazap olduğu kadar,Vaat ve umut vaat eden,seven bir Tanrı varlığını bize bildirir.

    “Seni sonsuz bir sevgiyle sevdim,seni sevgi dolu bir şevkatle kendime çektim.”
    Yeremya 31:3

    Tevrat,Zebur,İncil arasında var olduğu iddia edilen bu sözde çelişki için,Kutsal Kıtap’ta var olan duygusal ve sevgi kurtarışının anlatıldığı Hoşea bölümünden bahsetmek istiyorum.

    Dürüst olalım..
    İçimizde kim..bir Fahişe ile evlilik yapar.?
    Onu korur,kollar,sever..Fahişelik yapmaya devam etse bile..!

    Peyganber Hoşea, Gomer adında bir kadınla evliydi.Her gece Gomer yataktan kalkıp,daha genç,daha güçlü bir erkek bulmak,yada kendisini satmak için şehrin sokaklarında dolaşır ve birini bulduğunda geceyi onunla birlikte geçirirdi.

    Hoşea karısını yanında göremeyince şehri sokak sokak dolaşır,karısını arar,genellikle de dövülmüş bir yerlerde,yada yollarda yatar vaziyette bulurdu.
    Gomerin sevgilileri, ondan bıkınca ,dövdükleri, her yeri yara içindeki vücudunu beğenmedikleri, bıktıkları için esir pazarında satmak için götürdüler.

    Böyle bir durumu hangimiz kaldırabilirizki.?
    “İyide o peyganber..di,biz peyganber değiliz de diyebilirsiniz.(Hoşea için)
    Gerçekçi olalım ..böyle bir kadını,birakın, yara beresini tedavi etmeyi,yanımızda bile barındırmazdık.

    Hoşea’nın Gomere karşı hissettiği sevgi,hissettiği burukluk,duyduğu öfkeden daha baskındı.karısı zina yaptığı halde,O’na ihanet ettiği halde,karısını satın alma için esir pazarına gitmiş açık artırmada en çok parayı vererek ,karısını satın almıştı.eve dönerken karısına:

    “Gomer sana olan sevgim hala eskisi gibi bana sadık ol,benim eşim olarak yaşa ,..Artık fahişelik yapma”demişti.

    Anlatılan öykü tamamen bir benzetmedir.Tanrı’nın Hoşeya ‘yı kullanarak
    Onu tanımıyanlara,asi’lere,yoldan çıkmışlara,verdiği bir derstir.

    Tanrı, Hoşea’ya “Karının sadakatsizliğinden dolayı, acı çektiğini biliyorum,,Bak benim çektiğim acıda..senin çektiğin acının aynısı.Beni dinlemeleri,beni sevmeleri için yaratmış olduğum insanlar,bana sırtlarını dönüp başka ilahların peşinden gidiyor , asi ve isyankar,sadakatsiz
    davranarak,bana acı çektiriyorlar.”diyor.

    Bu günümüzde bile geçerli değilmidir.!Savaşlar,cinayetler,zinalar,her tür pislik,kıyımlar,asilikler,Tanrı tanımazlık,maneviyatsizlik,ahlaksızlık,
    Tanrı’ya karşı gelmemeler,her tür put.(Lüks yaşam para’ya,mala mülke olan tutkular)

    Kutsal olan Tanrı’nın, dik başlı çocuklarına olan seslenişi değilde bu nedir.! (ki bu durum tüm çağlar için geçerlidir.)

    Kutsal Kıtap’ta Sefanya Bölümünde,Tanrı:

    “Elimi Yahuda ve Yeruşalim’de yaşayanlara karşı uzatacağım.
    Baal’dan kalan izleri,
    Putperest din adamlarıyla kâhinlerin adını,
    Damlardan gök cisimlerine tapınanları,
    Hem benim adıma, hem de Molek putu adına ant içip tapınanları,
    Yolumdan dönenleri,
    Bana yönelmeyenleri,
    Kılavuzluğumu istemeyenleri buradan yok edeceğim.»
    Sefanya 1:4.5

    `”RAB bir şey yapmaz,
    Ne iyilik eder ne kötülük’
    Diyen o rahatına düşkün aymazları cezalandıracağım.”
    Sefanya .1:13

    “İlahların tapınaklarını zorbalık ve hileyle dolduran putperestleri,O gün cezalandıracağım.”Sefanya 1:9

    Açıkça ayet’lerde belli değilmi.?Tanrı’nın kimlere öfke duyduğu.!
    Neden cezalandırmadan bahsettiği.!

    Aynı durum İncil’dede var.
    İncil’de, Dinsel iki yüzlülerin gözlerinin içine bakıp:
    “Cehennemden nasıl kurtulacaksınız”
    Derken sözünü ettiği gazap ve ,onlara karşı duyduğu öfkenin gösterimi değil mi.!
    Bu gün bir çok insan Tanrı Söz’ü olan İsa Mesih’e bakıp kurtarıcımız hakkında yumuşak başlı ve alçakgönüllü İsa hükmünü verirler.Bu özellik elbetteki vurgulanıyor,fakat Kutsal KItap’ta cehennemden İsa Mesih kadar söz eden başka hiç kimse yoktur.
    Dikkatli bir okuyucu Kutsal Kıtap’ı okuduğu zaman,en kanlı ve vahşet kısmı Tevrat ve Zebur’da görmez.
    Yeni Antlaşma’da.İncil’de Vahiy kısmını açıp okuyun.bu bölümdeki Ayet’leri dikkatli okuduğunuzda, işlenilen konulardaki derinlik ve akan kanın başka hiç bir bölümünde işlenmediğine tanık olursunuz.

    İncil bir çok ayet’inde Tanrı’sal yargıdan bahseder.İsa Mesih’in geleceğini ama bu gelişin ,ilk gelişi gibi olmuyacağını bu kez,bebek olarak değil,yeryüzüne,işlenen her günah ve pisliklere karşılık ,adaleti yerine getiren bir yargıç kimliği ile geleceğinden ve gazabından bahseder.

    Gel Ya RAB İSA..
    Vahiy 22:20

    Rab İSA Mesih’in lütfu ve merhameti O’na inanmışlarla birlikte olsun.Amin.

    #36689
    Anonim
    Pasif

    Evet Kardeşler.
    Rab diyor ki:
    “Yargı günü uzaklardan başınıza felaket geldiğinde ne yapacaksınız.
    Yardım için kime koşturacaksınız.
    Yeşaya 10:3

    Rab’biniz,sevgi Tanrı’sı,olduğu kadar,adil bir yargıçtır da.
    Rab her Kardeşi bereketlesin Sevgisi her kardeşi sarsın.

2 yazı görüntüleniyor - 1 ile 2 arası (toplam 2)
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.