Kutsal yasa sona erdi mi ?

  • Bu konu 3 izleyen ve 2 yanıt içeriyor.
3 yazı görüntüleniyor - 1 ile 3 arası (toplam 3)
  • Yazar
    Yazılar
  • #27838
    Anonim
    Pasif

    KUTSAL YASA SONA ERDİ ! HAYIR ERMEDİ ! EVET …..

    Erdi mi? Ermedi mi? Bugünün en büyük tartışması. Kimi Hıristiyan’lar ‘Yasa sona erdi’ düşüncesiyle, tam bir dünyalı gibi yaşıyorlar. “Yasa sona ermedi” diyenlere, ‘Şeriatçı’ damgasını basmakta ve “Sen kendi doğruluğunla kurtulmaya çalışıyorsun” suçlamasında bulunmaktalar.

    Bu konu, daha önce de dediğimiz gibi çok çok önemli. Çünkü bu öğretilerin bir tanesi Şeytan’dandır. Ama acaba hangisi? Bir yanda, “Bu buyrukların en küçüğünden birini kim çiğner ve başkalarına öyle öğretirse, Göklerin Egemenliğinde en küçük sayılacaktır. Ama bu buyruklarımı kim yerine getirir ve başkalarına öğretirse, Göklerin Egemenliğinde büyük sayılacaktır” (Matta 5:19) gibi ayetler var iken; diğer tarafta da “Yasa aracılığı ile aklanmaya çalışan sizler Mesih’ten ayrıldınız. Tanrı’nın lütfundan uzak düştünüz” (Gal.5:4) gibi ayetler vardır. İkinci düşüncede olanlar bugün çoğunluktadır ve bu yüzden kiliselerde bir rehavet oluştu. Neredeyse her kilise bir ‘VUR PATLASIN; ÇAL OYNASIN’ kilisesi haline geldi. Adeta “Kutsalız, çünkü üzerinde ‘KUTSALIM’ yazan bir gömlek giyiyorum” gibi oluyor.

    Bırakalım durumu Rab izah etsin. Rab Luka’da şöyle diyor: “Kutsal Yasa ve Peygamberlerin devri, Yahya’nın zamanına dek sürdü” (Luka 16:16). Hah! İşte burda. Gördünüz mü? Yasa da, Peygamberlikler de sona ermiş. Şimdi artık emin olabiliriz.

    Ama durun bir dakika. Devamı olan 17. ayet şöyle diyor: “Yerin ve göğün ortadan kalkması, Kutsal Yasa’nın ufacık bir noktasının yok olmasından daha kolaydır.” Haydi ! Bu da ne demek şimdi? Kafamız daha da karıştı. Hangisi doğru acaba?

    CEVAP: (Şimdi söyleyeceklerimi anlamak kolay olmayacaktır. Mutlaka dua edip Rab’bin yardımını istemeniz gerekiyor). ‘Benliğimiz düzelmez, iyileşmez, şifa bulmaz. Rab benliği çarmıha gerdi. Yeri orasıdır ve orada kalmalı. Benliğe ekmemeli, benlikte yaşamamalıyız. Benliğe eken, onu besler ve güçlendirir. Bu yüzden Kelâm: “Kendi benliğine eken, benlikten ölüm biçecektir. Ruh’a eken, Ruh’tan sonsuz yaşam biçecektir” diyor(Gal.6:8).

    Rab tarafından ‘GÖREVSİZLENDİRİLMİŞ’ benliğe, asla ve asla görev vermememiz gerekiyor. Onu çarmıhtan indirip, “Gel de bu Yasalara uy” demek, ona böyle bir görev vermek, onu canlı tutar. Eski benliğimiz Yasa’ya ölmüştür. Benliğin işleri, hatta dindar işleri, yasaya uyma gayretleri, Tanrı’ya iğrenç gelir. Tanrı’yı memnun edemez. Bu yüzden BİZ, yani ‘eski benliğimiz’ yasadan hürüz. Yasa bizden birşey istemiyor artık. Yasa bizi yargıladı ve öldürdü.

    Şimdi ki ben (o iğrenç ben) öldüm ve artık ‘Ben değil İsa’ yaşıyor; Yasa’nın tüm istedikleri, bende İsa sayesinde ve imanla gerçekleşiyor. Ve Rab, kendisi gerçekleştirdiği için, Yasa’dan ne nokta ve ne de virgül taviz vermiyor. Bizlerin şimdi Yasa’nın tümünü, noktası virgülüne kadar, O’na imanla yerine getirmemizi istiyor. Bu yüzdendir ki: “Yasa’yı geçersiz kılmak için değil, tamamlamaya geldim” diyor (Matta 5:17). Haleluyah! Şimdi o nefret ettiğin düşmanlarını bile sevebilirsin Rab sayesinde. Ama oturup bekleme ile olmuyor. “Ayaktabanının bastığı yeri sana vereceğim” dedi Rab Yeşu’ya. “Sevginin ardından koşun” diyor Rab. Ne kadar istersen, o kadar alacaksın.

    #37247
    Anonim
    Pasif

    Bu konuda benim kafama takılan bir nokta var.Elçilerin İşleri 21. Bab 20-26 ayetleri arasında anlatılana göre Pavlus, daha önce Kutsal Yasa ve Sunnet konusunda söylediklerinden geri adım mı atıyor?

    Elçilerin İşleri 21. BAB

    20…..Pavlus’a, «Görüyorsun kardeş, Yahudiler arasında binlerce imanlı var ve hepsi Kutsal Yasa’nın candan savunucusudur» dediler.

    21 «Ne var ki, duyduklarına göre sen diğer uluslar arasında yaşayan bütün Yahudilere, çocuklarını sünnet etmemelerini, törelerimize uymamalarını söylüyor, Musa’nın yasasına sırt çevirmeleri gerektiğini öğretiyormuşsun.

    22 Şimdi ne yapmalı? Senin buraya geldiğini mutlaka duyacaklar.

    23 Bunun için sana dediğimizi yap. Aramızda adak adamış dört kişi var.

    24 Bunları yanına al, kendileriyle birlikte arınma törenine katıl. Başlarını traş edebilmeleri için kurban masraflarını sen öde. Böylelikle herkes, seninle ilgili duyduklarının asılsız olduğunu, senin de Kutsal Yasa’ya uygun olarak yaşadığını anlasın.

    25 Diğer uluslardan olan imanlılara gelince, biz onlara, putlara sunulan kurbanların etinden, kandan, boğularak öldürülen hayvanlardan ve cinsel ahlaksızlıktan sakınmalarını öngören kararımızı yazmıştık.»

    26 Bunun üzerine Pavlus o dört kişiyi yanına aldı, ertesi gün onlarla birlikte arınma törenine katıldı. Sonra tapınağa girerek arınma günlerinin ne zaman tamamlanacağını, her birinin adına ne zaman kurban sunulacağını bildirdi.

    #37249
    Anonim
    Pasif

    Bu konuda benim kafama takılan bir nokta var.Elçilerin İşleri 21. Bab 20-26 ayetleri arasında anlatılana göre Pavlus, daha önce Kutsal Yasa ve Sunnet konusunda söylediklerinden geri adım mı atıyor.

    Sevgili Barış 21
    Kutsal yol Kardeşimiz , Kutsal Yasa hakkında bizi bilgilendirmiş..İsa Mesih geldikten sonra ve hala günümüzde de bu geçerlidir.

    Kutsal Yol, paylaşımında
    diyor ki:

    ” Eski benliğimiz Yasa’ya ölmüştür. Benliğin işleri, hatta dindar işleri, yasaya uyma gayretleri, Tanrı’ya iğrenç gelir. Tanrı’yı memnun edemez. Bu yüzden BİZ, yani ‘eski benliğimiz’ yasadan hürüz. Yasa bizden birşey istemiyor artık. Yasa bizi yargıladı ve öldürdü
    Artık ‘Ben değil İsa’ yaşıyor; Yasa’nın tüm istedikleri, bende İsa sayesinde ve imanla gerçekleşiyor.”

    Musa’ya ve Yasa’ya karşı konuşup, öğretişte bulunma konusunda,
    Yahudiler ,Pavlus’a öneri getiriyorlar amaçları ,Yasa’ya bağlılığı konusunda Pavlus’u sınama. ve Kutsal Yasa’ya uyduğunu yahudilere kanıtlamak.
    Pavlus göre,İmanlının aklanlanması ,kutsal Yasa’ya bağlı değildir.
    Şimdi diyeceksin ki

    O zaman Adağı üzerine alma eylemine ne diyeceksin.”
    Bence ,kurtuluş için herkezle her şey olma prensibine göre hareket etti.

    “Ben özgürüm,kimsenin kölesi değilim.Ama daha çok kişi kazanayım diye herkesin kölesi oldum..Kendim Kutsal Yasa’nın denetimi altında olmadığım halde,Yasa altındaymışım gibi davrandım.Bunların hepsini Müjde’de payım olsun diye Müjde uğruna yapıyorum.”
    1 Korintliler 9:21

    “Şimdi ben insanların onayını mı,Tanrı’nın onayın mı,arıyorum.! Yoksa insanları mı hoşnut etmeye çalışıyorum ,Eğer hala insanları hoşnut etmek isteseydim Mesih’in kulu olmazdım.”
    Galatyalılar 1:10

    Pavlusun anlatmak istediği şuydu:

    İsa Mesih’e iman etmiş İnanlıların(yada o zamanki Yahudilerin) Yasa’nın egemenliği altında olmadığını öğretti.Kişilerdeki aklanmanın sünnet yada başka bir durumla gerçekleşmiğeceğini duyurdu.Şekilciliğin geçersizliğinden söz etti.

    Esenlikle.

3 yazı görüntüleniyor - 1 ile 3 arası (toplam 3)
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.