Kürtaj ve Kutsal Kitap

  • Bu konu 3 izleyen ve 5 yanıt içeriyor.
6 yazı görüntüleniyor - 1 ile 6 arası (toplam 6)
  • Yazar
    Yazılar
  • #27776
    Anonim
    Pasif

    Son günlerde gündemde olan konulardan biri de kürtajdır. Tanıdığım kişilerden neredeyse %95’i kürtajı inayet olarak görmüyor ve devletin verdiği karara karşı çıkıyorlar. Hatta bunu bazı imanlıların yapması şahsen beni çok şaşırtıyor! Şaşırtmakla kalmıyor sadece..aynı zamanda üzüyor. Kutsal Kitap’ı bir kenara iterek içgüdüleriyle davranmak bir imanlıya yakışmaz. Benim bir önerim var, her şeyi bir kenara bırakıp bu konuyu Kutsal Kitap’tan öğrenelim. Çünkü biz, arkadaşımız, annemiz, çevremiz onlar, bunlar otorite değildir. En otorite sahibi kişi Tanrı’dır. Bakalım Tanrı bu kürtaj konusunda ne diyor.

    İnsanlar neden kürtaj yaptırır?

    a) Evlenmeden önce hamile kalındığında, çevremizden tepki almamak için.

    b) Aile çocuğa bakamayacak durumda iken.

    c) Düşünülmeden girilen cinsel ilişki sonucu.

    Soru: Madem bunlar kadın hamileyken yapılabiliyor da, neden çocuk doğduktan sonra yapılmıyor? Yani madem ki aile bakamayacak durumdaysa, neden 2-3 yaşındaki çocuğu öldürmek suç oluyor da, kürtaj yaptırmak suç olmuyor? Bunların düşünülmesi gerek!

    Şimdi bazıları da “Ya kadın tecavüze uğrarsa? O zaman ne diyeceksin?” diyebilirler.
    Ama bunun da bir hakikati var ki, şu üç madde de sıralamak gerekiyor.

    a) Tecavüz sonucu hamile kalma oranı 4500’de 0’dır.

    b) Diyelim ki hamile kaldı tecavüze uğrayan kadın. Peki ya bu olayda zavallı çocuğun suçu ne?

    Kutsal Kitap’ın doğmamış çocuğa bakışı.

    Tanrı, doğmamış çocuğa yani henüz annesinin rahmine yeni düşmüş olan cana bazılarının baktığı gibi “hücrecik” olarak bakmıyor! Rab onlara “kız”, “erkek” ya da kısacası “çocuk” olarak bakıyor. Yani yaşayan canlı olarak bakıyor.

    Örnek olarak birkaç ayet vermek doğru olur. Kimsenin aklında soru işareti kalmasın diye.

    a) Yeşaya’ya şöyle dediler: “Hizkiya diyor ki, ‘Bugün sıkıntı, azar ve utanç günü. Çünkü çocukların doğum vakti geldi, ama doğuracak güç yok. (2.Krallar 19:3)

    b) İshak karısı için RAB’be yakardı, çünkü karısı kısırdı. RAB İshak’ın yakarışını yanıtladı, Rebeka hamile kaldı. Çocuklar karnında itişiyordu. Rebeka, “Nedir bu başıma gelen?” diyerek RAB’be danışmaya gitti. (Yaratılış 25:21-22)

    c) “Doğduğum gün yok olsun, ‘Bir oğul doğdu denen gece yok olsun! (Eyüp 3:3)

    d) Kadın bir oğul, bütün ulusları demir çomakla güdecek bir erkek çocuk doğurdu. Çocuk hemen alınıp Tanrı’ya, Tanrı’nın tahtına götürüldü. (Vahiy 12:5)

    e) Çocuklar henüz doğmamış, iyi ya da kötü bir şey yapmamışken, Tanrı Rebeka’ya, “Büyüğü küçüğüne kulluk edecek” dedi. Öyle ki, Tanrı’nın seçim yapmaktaki amacı yapılan işlere değil, kendi çağrısına dayanarak sürsün. (Romalılar 9:11)

    Evet, herşey açıkça ortada. Yani Tanrı “çocuklar” ya da “oğul” demekle kadının içinde olanı kastediyor. Eğer gerçekten herşey Rabbin dediği gibiyse, öyleyse kürtajcılar bir “çocuk”, “kız” ya da “erkek” öldürmüş oluyorlar. Acaba kürtajcılar anne rahminde bulunana ne isim veriyorlar?

    Tanrı herkesten çocuklarını sevmelerini istiyor.

    Öyle ki genç kadınları, kocalarını ve çocuklarını seven, sağduyulu, temiz yürekli, iyi birer ev kadını ve kocalarına bağımlı olmak üzere eğitebilsinler. O zaman Tanrı’nın sözü kötülenmez. (Titus 2:4)

    Kötülük yapmadan birini vurmak ve öldürmek konusunda Tanrı açıkça konuşuyor.

    “‘Suçsuz birini öldürmek için rüşvet alana lanet olsun! “Bütün halk, ‘Amin! diyecek. (Yasanın Tekrarı 27:25)

    Sonuç.

    Tanrı anne rahmindeki birine “hücrecik” olarak bakmıyor. Rab ona, “çocuk” olarak bakıyor. Hiçkimse bir tesadüfle doğmaz, hepimizi Rab şekillendirdi, O yarattı! Rabbin yarattıklarına saygılı olmalıyız, bebekler Rabbin armağanıdır.

    Sevgiler.

    #37086
    Anonim
    Pasif

    Yazdıklarınız gayet açık ama benim anlamadığım şey, şu 4500de 0 olayı.. Tıbben, korunmasız cinsel birleşme sonucu hamile kalma ihtimali hep var, bu tecavüz olunca neden kalınmıyor? Bir sorum daha olacak; çocuk aldırmak günah tabiki, sonuçta o bir can. Onun yaşama hakkını elinden almak bize düşmez. Peki, doğumkontrol yöntemlerini kullanmanın dinen bir sakıncası varmı?

    #37088
    Anonim
    Pasif

    Rahim içi araç kullanmakla birleşen hücrelerin rahimde yerleşmesi engellendiğinden rahim içi araçda cinayet o zaman.
    Ama doğum kontrol hapında kadının yumurtlaması engellediğinden hücreler birleşmiyor ve bir canlı oluşmuyor.Ozaman kullanması uygun olanlar RIA yı bırakıp hap kullanacak.Oda kilo yapıyor,herkesde kullanamaz.
    prezervatifde de hücreler birleşmiyor.
    İyide spermde canlıdır,kadının yumurtasıda canlıdır.Masturbasyon katliam demek o zaman,yada birleşmeden atılan kadın yumurtasıda doğal cinayet o zaman

    Konu Türkiyede amaç,nufusu arttırmak,işlerine geldiği için,kendi gibi düşünmeyenlere katil yaftası atılıyor,yada o zaman kürtaj olacağına anne kendisini öldürsün deniyor

    Çok çirkin bir tartışma oluyor

    #37089
    Anonim
    Pasif

    Tecavüzden hamiler kalanlar olabilir, ama her zaman değil. Çünkü tecavüz sıradan bir cinsel birliktelik değildir. Zorla, şiddetle girilen bir ilişkidir. Bu konu çok açık konuşulması gereken bir konu, o yüzden şimdi o konuyu derinlikle giremem. Zorla girilen bir ilişki olduğu için sıradan bir birleşme sonucu gibi olmuyor onun sonucu (dediklerimden siz anlam çıkartın, çok açık).
    Doğum kontrol konusunun günah olduğunu düşünmüyorum. Kutsal Kitap bunun günah olduğunu yazmıyor. Kutsal Kitap şöyle diyor: Geçici bir süre için anlaşıp kendinizi duaya vermekten başka bir nedenle birbirinizi mahrum etmeyin. Sonra yine birleşin ki, kendinizi denetleyemediğiniz için Şeytan sizi ayartmasın. (1.Korintliler 7:5)
    Aklımızda tutmamız gereken bir şey daha var. Eğer yüreğimiz bizi doğum kontrol konusunda rahatsız ediyorsa, yani onu uygulayınca yüreğimizde acı hissediyorsak, onu yapmamak daha iyidir. Çünkü ayet şöyle diyor: İmana dayanmayan her şey günahtır. (Romalılar 14:23b)
    Ama biliyoruz ki Rab her şeye Egemendir. Eğer kadın hamile kalırsa, doğum kontrol hapıyla ve ya herhangi bir şeyle o içteki canı öldürmek günahtır. Çünkü ayet diyor ki: Çocuklar RAB’bin verdiği bir armağandır, rahmin ürünü bir ödüldür. (Mezmur 127:3)

    Kutsal Kitaba bakınca, doğum kontrolünün kötü olduğunu söylemek doğru değildir gibime geliyor. Ama yine de tekrarlamakta fayda var, eğer bir hamilelik olayı söz konusu ise, doğum kontrol hapıyla ya da diğer bir şeyle, rahimde bulunan cana zarar vermek, onu öldürmek günahtır. O kişinin tövbe etmesi gerekir.

    Esenlikle!

    #37090
    Anonim
    Pasif

    Sevgili datatip.

    Mastürbasyon, prezervatif ya da diğer şeyler bir yumurta yaratmıyor. Onlar ayrı konudur. Ona kalırsa, evlenmeyen günah işlemiş olur çünkü soyunu çoğaltmadı diyelim. Bu doğru ve adil bir bakış açısı değildir. Bir canlı öldürülüyorsa o cinayettir. Mastürbasyonda bir canlı oluşmuyor, cinsel birleşmede ise oluşuyor. Ve o canlıyı katletmek katiliktir. Kutsal Kitabı bir kenara bırakıp modern dünya düşüncesiyle düşünmemeliyiz, çünkü modern dünya her tür ahlaksızlığı normal bulduğu ve öğrettiği gibi, bunu da sıradan bir şeymiş gibi gösteriyor. Ayet şöyle diyor: Bu çağın gidişine uymayın; bunun yerine, Tanrı’nın iyi, beğenilir ve yetkin isteğinin ne olduğunu ayırt edebilmek için düşüncenizin yenilenmesiyle değişin. (Romalılar 12:2).
    Bence biz de ayete uyup aynısını yapmalıyız ve bizde onu yapması için Rabbin huzuruna çıkmalıyız.

    Sevgiler.

    #35476
    Anonim
    Pasif

    Kürtaj yasası çıkarsa,gizli gizli kürtajlar olacak
    anne kendi kendine küratj deneyecek,buda sağlık için çok büyük risk.Enfeksiyon kapacak yada anne ölecek.Avrupada bile kürtajın yasak olduğu ülkelerde çok kadın bu nedenle hayatını kaybetmiş.

    Benim aklımda bir soru var.İsa zamanında ve hatta öncesinde kürtaj yöntemi varmıydı.Olması çok olası.Eğer varsa İsa nın bu günaha özel bir yorum yapmadığını görüyoruz.

    Birde doğuştan genetik hastalıklar var.Bebek o hastalıkla doğunca ömür boyu çekecek,ızdıraplı yaşamı olacak,anne babasıda üzülecek ve hayatları kısıtlanacak.
    Birde istenmeyen çocuğun psikolojisinin bozuk olduğunu görüyoruz.
    Bazı yörelerde hamile kaldığı anlaşılan kadınlar,töre icabı öldürülecek.Bebekte ölmüş olacak.
    Devlet istenmeyen çocukları yurda verecek ve annesiz babasız büyüyecek bu çocuklar.

    Diğer yandanda kürtaj yaptıran bazı annelerin psikolojiside olumsuz etkilendiğide doğrudur.

    Yani iki ucu keskin kılıç var önümüzde.

6 yazı görüntüleniyor - 1 ile 6 arası (toplam 6)
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.