ANASAYFA Forum KURTULUŞ (SETERYOLOJİ) Kefaret (Kurtulmalık) Bin Yıllık Dönemdeki Kurbanlar

  • Bu konu 1 izleyen ve 0 yanıt içeriyor.
1 yazı görüntüleniyor (toplam 1)
  • Yazar
    Yazılar
  • #24967
    Anonim
    Pasif

    BİN YILLIK DÖNEMDEKİ KURBANLAR
    (William MacDonald )

    Hezekiel 43:20, 26 ; 45:15, 17’de,bazı sunuların kefaret etme amacıyla sunulacakları özellikle belirtilir. Bu, İbraniler 10:12’yle nasıl uyuşabilir ? ” Oysa Mesih günahlar için sonsuza dek geçerli tek bir kurban sunduktan sonra tanrı’nın sağında oturdu. ” Ya da İbraniler 10:18 ile nasıl bağdaştırılabilir ? Bunların bağışlanması durumunda artık günah için sunuya gerek yoktur.

    Eski Antlaşma’da kullanılan anlamıyla ” kefaret ” ( örtme ) sözcüğü, asla günahları bir araya koymak anlamına gelmez. İbraniler 10:4 bize şunu hatırlatır: “… boğalarla tekelerin kanı günahları ortadan kaldıramaz.” Tam aksine, kurbanlar halka her yıl günahlarını hatırlatır ( İbr. 10:3 ). Bu durumda kefaret sözcüğünün anlamı ne olabilir ? Kurbanların, dışşal törensel bir temizlik sağladıklarını belirtir. halk için törensel bir arınma sağlar. Tanrı’yla paydaşlık kurmalarını ve tapınmak için yaklaşabilmelerini sağlar. Kurbanlar, sunak gibi cansız şeyler için bile kefaret etmişlerdir ( Çık. 29:37 ); sunağın günahları bağışlayacağı düşünülemez. Anlatılmak istenen, sunağın törensel olarak temizlendiği ve böylece Tanrı’ya hizmet için uygun hale getirildiğidir.

    Yalnışlıkla işlenen günahın, bağışlanmasını kefaretlebağlantılı olarak okuduğumuzda ( Lev. 4:20 ), akla gelen tek şey kişinin tapınmak için yaklaşabilmesi amacıyla törensel kirliliğin uzaklaştırılmasıdır.

    Günümüzde kefaret sözcüğü çok daha geniş ve derin bir anlam taşır. Örneğin, bizi günahlarımızdan özgür kılarak Tanrı’yla barıştıran Mesih’in yaptığı kutsal işin tamamını tanımlamak için kullanılır. Ama Kutsal Kitap’ta asla bu anlama gelmez ( Rom. 5:11 ). Kefaret sözcüğü, diğer bazı çevirilerde olduğu gibi barışma olarak anlaşılmalıdır.

    İsrail tarihindeki kurbanlar, Mesih’in mükemmel ve tam kurbanlığını dört gözle bekliyorlardı. Bin yıllık dönemdeki kurbanlar, Mesih’in çarmıhtaki işini anacaklardır. Rab’bin Sofrası gibi, İsrail için bir anı, anımsama kaynağı olacaklardır.

    İbraniler’deki bölümler, gelecekte kurban töreni yapılması gerektiğini göstermezler. Ancak, gelecekteki kurbanların geçmişteki kurbanlar gibi günahları asla etkili bir şekilde ortadan kaldıramayacağı konusunda ısrarlıdırlar.


1 yazı görüntüleniyor (toplam 1)
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.