Ayetleri Çarpıtmayalım !

  • Bu konu 2 izleyen ve 1 yanıt içeriyor.
2 yazı görüntüleniyor - 1 ile 2 arası (toplam 2)
  • Yazar
    Yazılar
  • #26652
    Anonim
    Pasif

    Kardeş,Mutluluk ben o verdiginiz sitelerdeki yaziları ve benzer kaynak kıtapları daha önceden, okumuştum. Kilise toplulukları yüzyıllardır,kiliselere sızmış sapkınların,degiştirilemiyeceyi açıkca Rab (vahiy) tarafından belirtilen, kutsal kıtaptan,bazı kelimeleri,cımbız gibi aradan alarak,çarpıtarak,kiliseye ve müjdeye inanılmaz zararlar vermişlerdir.

    Sizde biliyorsunuzki,Hrıstiyanlığın yayılma döneminde,şehirler ve kiliseler arasındaki yolculuklarda,önderler(pavlus gibi)Referans mektupları verirlerdi. Bu verilen referans,seyhate çıkan kardeşın önder veya,cemaatten bir kardeş olmasına bakılmaksızın,giden kardeşin hizmetinden bahsedilir ve tavsiye mektubu verilirdi. Bana referans verdiğiniz,sitedeki yazıda Romalılar 16:1.2 ayetinde bir toplulukta hizmet eden bir kız kardeş(Fibi) den bahseder.ve bu bir tavsiye mektubu ile gittigi kiliseye tanıtılır.bu onun pastor olarak atanması demek degildir.Trifena ve trifosa ve persis,ten de hizmet eden bayanlar olarak bahsedilir Priska ve Akvila inanlılar toplulugunda hizmet eden bir çifti Korint,te oururken evlerini bu hizmette kullanıyorlardı.

    Ne olmuş yani ! Ben adana kilisesine gidiyorsam ve samsun kilisesinin önderini de tanıyorsam,benim kilisemden bir kardeşim Samsun’a giderken küçük bir not veya cep telefonumdan kardeş için Rab’de iyi bir kardeşimiz ve hizmatkardır (bu hizmet,çekirdek toplantısı için evini açmada olabilir kilise temizliği olabilir,çocuk veya kadın derslerinde de görevli olabilir) diye tavsiye etmiş isem bu seyahate giden kardeşin önder olduğunu mu gösterir.Pavlus nazik,mütavazi ve imanlıları onore eden bir elçiydi. (Filimon.1.8-22) de daha önce filimonun kaçak kölesi olan onisimosu filimona tavsiye ederken (ki onisimos kaçarken filimon’un bazı eşyalarınıda çalmıştı) onisimosu kendisi ile aynı degerde göstermiştir.

    Siz incil dışında kaynak kitaplar göstermişşiniz bende size hemen hemen tüm kiliseler tarafından örnek kaynak olarak tavsiye edilen Alexsader Strauch un kutsal kitap ihtiyarlığı kitabını tavsiye ederken size bu kitaptan bir kaç örnek vermek istiyorum.

    << Erkeğin baş olması,kadının kilisedeki yada evdeki etkinliğinin önemi yada gerekliliğini azaltmamaktadır.İmanlı kadınlar birinci YY da Rab'bin işinde vaz geçilmez bir rol oynuyorlardı; İncildeki bir çok metin Rab'bin hizmetinde gayretle çalışan kadınların kanıtıdır. Pavlus müjde uğruna birlikte emek verdiği kişilerin bazıları kadındı (Rom:1:15;filip:4:2.3) ancak onların müjde uğruna gayretleri ve Rab'bin halkına hizmetleri ,evdeki ve kilisedeki erkek önderlerliğini çigneyecek nitelikte değildi. >> Yerel kilisede baş ve bağımlı olma rolleri sayfa:63. Ve ben Kutsal kitaba göre kadının başı erkek ,erkeginde başı İsa Mesih’tir.

    Rab İsa Mesih kutsal kitabı daha iyi algılayabilmemiz için yürek gözlerimizi açsın. AMİN

    #34014
    Anonim
    Pasif

    Kardeş,Mutluluk ben o verdiginiz sitelerdeki yaziları ve benzer kaynak kıtapları daha önceden, okumuştum. Kilise toplulukları yüzyıllardır,kiliselere sızmış sapkınların,degiştirilemiyeceyi açıkca Rab (vahiy) tarafından belirtilen, kutsal kıtaptan,bazı kelimeleri,cımbız gibi aradan alarak,çarpıtarak,kiliseye ve müjdeye inanılmaz zararlar vermişlerdir.

    Saba kardeşim bir önceki mesajımda aslında bahsetmiş olduğunuz cımbızlama tekniğine karşı çıktığımı görmüşsünüzdür.

    Sizin İncil içinden seçtiğiniz ayetler ve onlara getirdiğiniz yorumlar İncil’in bütünlüğüne ters düşer.

    İncil kadın erkek eşitliğini savunurken, o ayetler, ilk okunuşunda, insana kadının ikinci planda olduğu hissini verir. Oysa ki bu yanlıştır. Çünkü Pavlus’un sözleri bir emir değildir, o gün o topluluğun sorununa çözüm üretmek için sarf edilmiş bir sözdür. Eski Antlaşma zamanında (her ne kadar kadın peygamberler olsa da) halk tarafından kadının ikinci plana atıldığı bir gerçektir. Yeni Antlaşma kadın erkek eşitliğini açık bir şekilde dile getirmiştir. Durum böyle olunca da kadınların ilk kez eşitliği hissetmelerinin heyecanı onları abartılı davranışlara sevk etmişlerdir ve olup olmadık yerlerde fikir beyanlarında bulunmuşlardır ve işte bu tutumlarıda topluluklarda karışıklıklıklara mal olmuştur. Hal böyle olunca da Pavlus o sözleri sarf etmiştir.

    İncil’in o ayetleri bu gün içinde geçerlidir ama o koşullar sağlandığında! Yani bir bölge düşünün…. Yüzyıllar boyunca kadın ikinci plana atılmış, horlanmış… Sonra o bölgeye deniyor ki “kadın ve erkek eşittir”. Kadında bunun sevinciyle olayın atmosferine kendini bi hayli kaptırıyor (tabiri cayiz havaya giriyor) ve olup olmadık yerlerde fikir beyanlarında bulunup ortalığı karıştırıyor… İşte böyle bir durumda Pavlus’un sözleri geçerlidir. Ama normal şartlar altında kadın erkek eşitliği vardır.

    Romalılar 16:1.2 ayetinde bir toplulukta hizmet eden bir kız kardeş(Fibi) den bahseder.ve bu bir tavsiye mektubu ile gittigi kiliseye tanıtılır.bu onun pastor olarak atanması demek degildir.

    Elbette ki pastör olduğu manasına gelmez. Ben böyle bir iddiada da kesinlikle bulunmadım zaten.

    Siz “Kadın susmalıdır, erkeğin sözünü dinlemelidir” dediğiniz zaman, o linkteki yazı yine Pavlus’un sözlerinden örnek verip aslında kadının ikinci planda olmadığını dile getiriyor. O ayetler Pavlus’un bile destek almış olduğu bir kadından bahsediyor!

    Ama o şartlar sağlanmış olsaydı, yani Fibi eşitliğe sahip olmanın heyecanına kapılsaydı ve olup olmadık yerlerde konuşup fikir beyan etseydi Pavlus sizin vermiş olduğunuz ayetleri Fibi içinde telafuz ederdi.

    Ama sanırım şuda bir gerçektir ki, olup olmadık yerlerde konuşmayacak olan bir tek kadın değil, aynı zamanda da erkektir de.

    Bir de şu noktada var… Eğer kadın, sizin dediğiniz gibi, gerçekten liderlik edemeyecek vasıflara sahip ise o zaman neden kadın peygamberler vardır? Lütfen bu sorunun cevabını verin bana.

    Tekrarlıyorum… “Kadınlar pastör olmalıdır” demiyorum. Ama aynı zamanda “Kadınlar pastör olmamalıdır” da demiyorum. Sadece bu konuda net bir bilgimin olmadığını söylüyorum. Eksik olduğum bir konuda da bu böyledir diyip kendimi kötü bir konuma da düşürmek istemem.

    Şuan, kadın pastörleri onaylayan çoğu kilise sapkınlıkların ve kaosların içindedir. Kiliselerinde eşcinseller cirit atarlar, ayinlerde ayılıp bayılırlar, pastörleri Rab’lik rolüne soyunup insanlara şifa dağıtırlar, ölüleri diriltebileceğini iddia eden dahi çıkmıştır içlerinden. Şimdi tüm bu olumsuz atmosferi görünce böyle adamlar “Kadından pastör olur” diyorsa bu mutlaka bir sapkınlıktır tarzında yorum getiriyoruz. Bu ne kadar objektif bir yaklaşımdır?

2 yazı görüntüleniyor - 1 ile 2 arası (toplam 2)
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.