• Bu konu 4 izleyen ve 4 yanıt içeriyor.
5 yazı görüntüleniyor - 1 ile 5 arası (toplam 5)
  • Yazar
    Yazılar
  • #25379
    Anonim
    Pasif


    { Rev. Turgay ÜÇAL }

    Alkol kullanımı da sigara gibi oldukça eskilere dayanmaktadır. Tarihte bir çok toplumlarkendilerine alkollü içecekler üretmişlerdir.İslam ve budizm alkolü kesinlikle yasaklamaktadır.Yahudi inancı ve hristiyanlık ise alkölün aklı başında bir biçimde, sarhoş olmamak kaydıyla kullanılmasına izin vermektedir. Önemli olan alkolün bizi yönetmesi değil, bizim onu haddi aşmadan çok dengeli bir biçimde yönetmemizdir.

    Eski çağlarda çok çeşitli içecekler yoktu. Temiz su ve şarap ana içeceklerdi. Bu nedenle Kutsal Kitap’ta şaraptan çok bahsedildiğini görebiliriz. Tanrı her şeyi yaratmış olduğu gibi şarabın fermantasyonun da sahibidir. Hatta şarap bazen Tanrı’nın halkını bereketlemesinde bir simge olarak da kullanılmaktadır ( Yar. 27:28; Say. 18:12; Yas. 7:13; Yşa. 36:17; Yer. 31:12 ). Aynı zamanda sunakta sunu olarak da Tanrı’ya sunulduğunu görüyoruz. ( Çık. 29:40-41 ) Kötü ve zor durumlarda şarabın tazelik verdiği , yüreği rahatlattığı söylenmektedir ( Mez. 104:15 ; Özd. 31:6 ). Aynı zamanda şarabın ilaç olarak önerildiğini de görmekteyiz ( 1. Ti. 5:23 ).

    Rab İsa Mesih ilk mucizesini bir düğünde suyu şaraba çavirmekle göstermişti (Yu. 2:1-11 ).Bunu yapmakla arkadaşlarını toplumsal utançtan kurtardı. Ayrıca yeni şarabın, yeni şarap tulumlarına konulmasının gerekliliğini hatırlatmıştı (Mar. 2:22 ). Aynı zamanda son akşam yemeğinde de Mesih İsa, dünyanın günahlarına karşılık kendi döktüğü kana simge olarak bir kase şarabı göstermişti. Bunu hatırlamaları için bu simgesel örneği sürekli olarak tekrarlamalarını istemişti ( Luka 22:20; 1. Ko. 11:25-26 ).

    Şarabın içilmesi ülkemizde çayın içilmesi gibi değerlendirilmelidir. Bugün çok çay içmenin de birçok zararları vardır. Mideye zararı vardır, kalp çarpıntısı yapabilir, uyku uyutmayabilir. Ama buna rağmen çay ülkemizde temel içeceklerden biridir. O dönemde de şarap suyun yanında temel içeceklerden biriydi. Bununla birlikte Kutsal Kitap şarabın zararları konusunda da uyarılarda bulunmaktadır. Çok şarap içmek gerçekten kişinin aşağılanması, hikmetsiz davranmasına neden olması, utanç içinde kalmak gibi sonuçlar getirir. Çünkü kişi şarapla kolayca sarhoş olabilir. Bu Kutsal Kitap’ta çok net olarak uyarılmaktadır. Nuh’un, Lut’un, Naval’ın yaşamlarında şarapla sarhoş oldukları Kutsal Kitap’ta anlatılmaktadır. Yeşaya peygamber çok içki içip sarhoş olan kahinlerin ve peygamberlerin güzel olmayan durumlarını şöyle dile getirmektedir:

    Kahinlerle peygamberler bile şarabın ve içkinin etkisiyle yalpalayıp sendeliyor; içkinin etkisiyle yalpalayıp sendeliyorlar, şaraba yenik düşmüşler.Yalnış görümler görüyorlar, kararlarında tutarsızlar. Sofralar kusmuk dolu, pisliğe bulaşmamış yer yok

    #30103
    Anonim
    Pasif

    Şarapla sarhoş olmayın, bu sizi sefahate götürür. Bunun yerine Ruh’la dolun. ( Ef. 5:18 )

    Şarapla sarhoş olmayın, bu sizi sefahate götürür. Birçok imanlının kesinlikle şarap içmediği günümüzde böyle bir buyruk, Kuzey Amerika kültürüne göre oldukça şaşırtıcıdır. Ancak Kutsal Kitap’ın her kültürden insan için yazılmış olduğunu ve şarabın birçok ülkede sık kullanılan bir içecek olduğunu anımsamalıyız. Kutsal Yazılar şarabı değil, onun kötülük için kullanımını yasaklar. Şarap ilaç olarak bile önerilmektedir ( Özd. 31:6; 1. Ti. 5:23 ). Rab İsa Celile’nin Kana köyündeki düğünde, içecek olarak kullanılsın diye şarap yapmıştı ( Yu. 2:11 ).

    Ancak şarabın aşağıdaki biçimlerde kullanılması kötü sonuçları nedeniyle yasaklanmıştır:
    1. Aşırılığa yol açarsa ( Özd. 23:29-35 )
    2. Alışkanlık haline gelirse ( 1. Ko. 6:12 )
    3. Bir başka imanlının zayıf vicdanını kötü yönde etkilerse ( Rom. 14:13; 1. Ko. 8:9 )
    4. Bir imanlının toplum içindeki tanıklığını zedeler, dolayısıyla da tanrı’yı yüceltmesini engellerse ( 1. Ko. 10:31 ).
    5. Hrisityan kişinin kafasında bir konuda en küçük bir kuşku varsa ( Rom. 14:23 )

    Pavlus’un şarapla sarhoş olmaya karşılık önerdiği yol ise Ruh’la dolu olmaktır. Bu bağlantı ilk başta bizi şaşırtsa da, bir karşılaştırma yaptığımızda elçinin neden bu şekilde bir bağlantı kurduğunu anlayabiliriz. ( W. MacDonald )

    Devamı var.

    Rabbin sevgisi ve ışığı sizinle olsun.

    Lütuf, İsa Mesih ‘i sevenlere ölümsüz sevgiyle !isasiyahbeyaz rabbe hamdolsun

    #30413
    Anonim
    Pasif

    evet alkolün azının faydası dahi vardır ilaç niyetine kullanılabileceğii hatta verdiğiniz kutsal kitap ayetlerinde de görebiliyoruz.
    Önemli olan içkinin bizi sarhoş etmemesidir.Eğer tadında bırakacak şekilde içmesini biliyorsak ve de vücudumuza zarar vermemesine dikkat edebiliyorsak alkolün bizlere yasaklanmış bir yanı yoktur…

    #36096
    Anonim
    Pasif

    Ben sık sık alkol alırım. Küçüklüğümden beri içtiğim için bir bağlılık dahi var; fakat kesinlikle alkolik değilim. Sadece seviyorum, içerken mutlu da oluyorum. Sarhoş olana kadar içmem, kendimi kaybettiğimi de hatırlamıyorum. Ve bırakmayı da düşünmüyorum.

    Sigara yada benzeri madde bağımlılığım yok, hiç olmadı da.

    Adabıyla içildikten sonra alkolün zararı olduğunu sanmam. Tabii bu benim şahsi görüşüm.

    saygılarımla

    #36094
    Anonim
    Pasif

    QUOTE]Ben sık sık alkol alırım. Küçüklüğümden beri içtiğim için bir bağlılık dahi var; fakat kesinlikle alkolik değilim. Sadece seviyorum, içerken mutlu da oluyorum. Sarhoş olana kadar içmem, kendimi kaybettiğimi de hatırlamıyorum. Ve bırakmayı da düşünmüyorum.

    Sigara yada benzeri madde bağımlılığım yok, hiç olmadı da.

    Adabıyla içildikten sonra alkolün zararı olduğunu sanmam. Tabii bu benim şahsi görüşüm.
    saygılarımla.[/quote]

    Sevgili Dilbera Dersimi.
    Paylaşındaki samimi tavrından dolayı,sana teşekkür ediyorum.

    Kutsal KItap’ımızda:

    “Bedenlerimizin Tanrı’dan aldığınız ve içinizdeki Kutsal Ruh’un tapınağı olduğunu bilmiyormusunuz?Kendinize ait değilsiniz.bir bedel karşılığı satın alındınız,onun için Tanrı’yı bedenlerinizde yüceltin.”
    1 Korıntliler 6:10

    Der.

    Tapınak, bir tutku uğruna bağımlı kılınıyor,

    Şarabın kızıl rengine,
    Kadehte ışımasına,boğazdan aşağı süzülmesine
    bakma.,Sonunda yılan gibi ısırır,engerek gibi sokar.
    Gözler garip şeyler görür.
    Aklından ahlaksızlık geçer.Kendini kah denizin ortasında,Kah gemi direğinin tepesinde yatıyor sanırsın.
    Dövdüler beni ama incilmedim,
    Vurdular ama farketmedim dersin..
    Yeniden içmek için ne zaman ayılacağım.”
    Süleymanın özdeyişleri23:31.

    İşte sonuçları.yeterince açıklıyor öyle değilmi.kısa öz ve net.

    Alkol acaba..? yüzleşmekten kaçındığımız sorunlardan kaçış olabilirmi.?
    Kendimizin ,yüzyüze gelmek istemediğimiz, yanımızı bastırma olabilirmi.?

    Verdiği geçiçi rahatlamalar,her geçen gün yetersizleşince, doz artırımı sonucu, bunu bir gün bize ödetmeyeceği bellimi..
    ya yarattığı hasarlar.!

    Tanrı’nın bize verdiği en değerli armağan, kendisinin de(Kutsal RUH) yaşadığı yer olan vücutlarımız değilmidir.?
    Eziyetimiz sadece kendimize midir.? sizce.

    Geçiçi rahatlamalar.Kaç dakika,yada kaç saat,ve ya kaç gün bizi teselli edebilir.
    Ya fiziksel sonuçları,vücuttaki yıkımı ,sistemimize verdiği zararlar.

    İsa Mesih:
    “Ey bütün yorgunlar ve yükleri ağır olanlar bana gelin,ben sizi rahatlatırım.Ben yumuşak huylu ve alçakgönüllüyüm,boyundurluğumu takının ve benden öğrenin,böylece canlarınız rahatlık bulur.Boyundurluğum kolay taşınır ve yüküm hafiftir “der Matta 11:28

    İsa Mesih gerçektir.Yaşamın sık sık önümüze koyduğu ağır sorunlarla yüz yüze geldiğimizde bize arkamıza dönüp kaçmamızı öğütlemez.
    Alkol gerçeklerden kaçıştır.geçiçi mutluluktur.

    Esenlikle

5 yazı görüntüleniyor - 1 ile 5 arası (toplam 5)
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.