Re: Tanrı’nın Yetkisi ve Gücü
-Yukarıdaki pasajdan anladığım kadarıyla İsa, Baba ile aynı değilmiş
Sevgili maslan,
Baba, Oğul ve Kutsal Ruh’un tek Tanrı’dır, Tanrı’nın kendisidir. Burada Tanrı kendisini, BABA, OĞUL ve KUTSAL RUH olmak üzere üç kişilikte göstermektedir. Tek Tanrı’dan üç farklı biçimde sözederiz: BABA (Tanrı), OĞUL (İsa Mesih) ve KUTSAL RUH.
İsa Mesih Yuhanna 14:28’de: ‘Baba benden üstündür’ demiştir. İsa Mesih yeryüzünde kul sureti alarak yaptığı bu hizmette, Baba’nın ondan üstün olduğu doğrudur. Bu üstünlük derecesi, O’nun tanrısal doğasını değiştirmez. Aynı bölümde İsa Mesih, Filipus’a şöyle der: ‚Beni görmüş olan Baba’yı görmüştür. Sen nasıl, ‚Bize babayı göster‘ diyorsun?‘
Bu ayette hem İsa’nın, hem de BABA’nın doğalarının bir olduğunu görüyoruz. Yuhanna 12:44-45’te İsa Mesih’i görmek aynı zamanda Tanrı’yı görmekle eş anlama gelmekte olduğunu anlıyoruz. Bu nedenle sevgili kardeşim, İsa’nın, Baba’nın üstünlüğüyle ilgili sözleri, yeryüzünde bulunduğu geçici nedenden dolayıdır. Yuhanna 17’deki duada İsa Mesih, Baba’nın görevlendirmiş olduğu bir hizmetçiydi. Baba’nın Oğul’dan daha üstün olması anlamlıdır. İsa Mesih, beden alıp insanların arasında yaşayarak utancın ve acının en büyüğünü yaşamakla, kendisinin aşağılanmasına göz yummuştu. Başını koyacak bir yeri bile olmayan İNSANOĞLU konumundaydı. Görkemli zenginliğini bırakarak bizim uğrumuza yoksul olmaya razı oldu.
İSA MESİH, üzüntüler ve acılar adamı olmuştu. İsa Mesih, kendi durumunu Baba’nın göksel tapınağındaki durumuyla karşılaştırıyordu. Baba, en yüce görkem tahtında oturuyordu. Görkeminin parlaklığını engelleyecek bir şey yoktu. O’na sürekli olarak tapınmakta olan melekler vardı çevresinde. Ama Oğul İsa Mesih’in durumu tamamen farklıydı. İnsanlar tarafından aşağılanmış, yüzüne tükürülmüş, reddedilmiş ve yakında çarmıha çakılmak için en acımasız insanların eline verilmişti. Bu bağlamda da BABA, OĞUL’dan üstündür. İnsan bedeni alarak yeryüzünde olan İsa Mesih, kendisini gönderen BABA’yı yüceltiyordu.