Re: Doğuştan Müslüman çocuk yoktur! – RADİKAL

#34637
Anonim
Pasif

Aria kardeşim… mesajımdan belli olmuştur her halde, aslında bu durumlar hiç de komik değil… ama bir yerden sonra o ‘gülerim ağlanacak halime’ sözü misali komik oluyor elbet. Aslında çözülmeleri için haklarında çok dua edilmesi gereken durumlar hep.

Aslında eşinizle aranızdaki durum epey ciddi. Adamcağızın tüm şimdiye kadarki, hayatı boyunca bunca doğal saydığı, kabullenilmişlikleri sarsılıyor şu an. Normaldir öyle olması. Öyle bir durumla karşı karşıya kalmışların ne ilki ne de sonuncususunuz. İnanın, Hristiyan gelenekli toplumların içersinde bile uzlaşmışlıkları sarsan bir tavır takınıldı mı Efendimiz’in adaleti uğruna, hemen ‘kıyamet kopuveriyor’. Kaldı ki sizinki daha da zor bir koşul. Zaten Hristiyan toplum diye bir şey yoktur aslında… Hristiyan olan fertler vardır sadece.

Sizin evdeki durumu anlatan mesajınızı gördüğümde aklıma geçenlerde burdaki kardeşlerden birinin sormuş olduğu bir şey geldi aklıma. O Efendimiz’in İnciller’de ‘barış getirmeye gelmedim dünyaya, ateş ve hançer getirmeye geldim’ şeklindeki sözleri ne anlama geliyor diye sormuştu kardeşimiz. İşte demek istediği tam da bu tür durumlarda kendini belli ediyor… Kutsal Ruh’unun estiği yer hemen ‘alev alıyor’, dünyevi kabullenilmişliklerle insanın arasına hançer yarığı açılıyor. Olay çıkıyor. Ama öyle olmasa olmaz. ‘İnsan iki patrona çalışamaz’ yine Efendimiz’in dediği gibi. Ya ‘dünya’lıyız, ya da ‘Sema’lı…

Bizler eşinizin de sizi anlayabilmesi için duacıyız. Merak etmeyin… Bir şey Tanrı isteği oldu mu… onu Kainat’taki hiç bir şey engelleyemez. Siz hiç şiddet kullanmayın ne tarzınızda ne de sözünüzde. Şiddet Rab’bın yolu değildir. Vicdan serbestisinin öneminde durun sadece… Geriye kalanını Rab üstlenir zaten.

Esenlikler…