Re: Barnaba İncil’i Nedir?
Barnabas İncili’nin Sahtekarlığı
1. Barnabas İncili’nde, ‘İsa Galile denizine gitti ve bir gemiye binerek Nasıra’ya doğru yola çıktı… Nasıra kentine gelince denizciler, İsa ne yaptıysa hepsini yaydılar’ diye yazıyor (Bölüm 20). Hem de 151. bölüme göre İsa’nin bindiği gemi Nasira ‘limanından’ (!) çıkıp uzaklaşıyormuş. Bu gemi yolculuğu nerede son buluyormuş? Kudüs’te! 152. bölümde şöyle okuyoruz: ‘İsa Kudüs’e gelip de…’ Halbuki Nasıra ve Kudüs civarında herhangi bir göl ya da bir deniz yoktur.
2. Barnabas İncili’nin 54. bölümünde ’60 minuti’ye bölünen bir altın dinardan söz ediliyor. Ancak İsa’nın zamanında ise, Roma İmparatorluğunda dinar altından değil, gümüşten yapılırdı. ‘Minuti’ denilen para birimi yüzlerce yıl sonra ortaya çıkmış ve Roma İmparatorluğunda değil, İspanya’nın Vizigot döneminde (M.S.75), Barnabas İncili’nin yazarı hiç bilinmeyen bir parayı kullanmakta ve uydurma kitabında para birimi olarak bunu göstermektedir.
3. Barnabas İncili’nin 222. bölümünde oluşan bu eserin İtalyanca metni Toskanya’lı ve Venedik’li Diatessaron’ları örnek almıştır. M.S. 13 ve 14. yüzyıllarda hazırlanan bu Diatessaron’lar (yani, İncil’in dört anlatımını özetleyip tek cilt haline getiren eserler) İtalya’da çok rağbet görmüştü. Bu ebatta Diatessaron’lar ilk olarak 13. yüzyılda yazıldığına göre, Barnabas İncili’de ortaçağda yazılmış olsa gerek. Sahte Barnabas sık sık büyük Hristiyan bilgini Jerom’un M.S 385 yılında yaptığı Tevrat, Zebur ve İncil’in Latince Vulgatta çevirisinden aktarmalar yapıyor. Ayrıca, Barnabas İncili’nde 78. bölümün sözleri Dante’nin (M.S. 1265 – 1321) şiirlerinden bir sürü aktarımının bulunması, bu eserin ortaçağda yazıldığına ilişkin başka bir kanıt oluşturur.
4. İncil’e göre İsa, ‘Mesih’ (Tanrı’nın atadığı kral ve Kurtarıcı)olduğunu defalarca belirtiyor. (Matta 16:13-17 * Yuhanna 1:4 ve 4:25-26). Ama sahte ‘Barnabas’ burasını inkar ediyor (bölümler 42,70,82,93 ve 96) Kur’an dahi en azından yedi kez İsa’nın ‘Mesih’ olduğunu açıkça belirtiyor. (Maide 5:17 ve 72 * Al’i imran 3:45, Nisa 4:157 ve 172 Tevbe 9:30-31).
5. İncil’de Barnaba ve Pavlus Müjde’yi yaymak için ortak olarak çalıştılar. Onlar aynı cemaatten olarak Mesih inanlılarıyla birlikte bu inancın yayılmasına çalışıyorlardı (Elçilerin İşleri 13:1-3 ve 42). Ancak Barnaba İncili’nin 222. bölümünde Pavlus’un öğretişlerinin sahte olduğunu söyler.