Re: TÜRKLER DE HRİSTİYANDIR

#33290
Anonim
Pasif

@bursali68 14606 wrote:

Sn.Tuba,ayetlerde Hz.Meryem’in yüceltildiğini gayet net anlıyoruz.Başka ayetlerde de Hz.İsa’nın yüceltildiğini.Bizim inancımızda da Hz.İsa ve Hz.Meryem’in çok özel bir yeri vardır.Özellikle Hz.İsa’nın özel yerini Kur’an bize anlatır.

Çıkış 6:20 öncesi ve devamında ” Meryem veya Miryam ” diye bir isim geçmemektedir:

Çık.6: 19 Merari’nin oğulları: Mahli, Muşi. Kayıtlarına göre Levi boyları bunlardır.
Çık.6: 20 Amram halası Yokevet’le evlendi. Yokevet ona Harun’la Musa’yı doğurdu. Amram 137 yıl yaşadı.
Çık.6: 21 Yishar’ın oğulları: Korah, Nefek, Zikri.
Çık.6: 22 Uzziel’in oğulları: Mişael, Elsafan, Sitri.
Çık.6: 23 Harun Nahşon’un kızkardeşi ve Amminadav’ın kızı Elişeva’yla evlendi. Elişeva ona Nadav, Avihu, Elazar ve İtamar’ı doğurdu.
Çık.6: 24 Korah’ın oğulları: Assir, Elkana, Aviasaf. Korahlılar’ın boyları bunlardır.
Çık.6: 25 Harun’un oğlu Elazar Putiel’in kızlarından biriyle evlendi. Karısı ona Pinehas’ı doğurdu. Boylarına göre Levili aile önderleri bunlardır.
Çık.6: 26 RAB’bin, “İsrailliler’i ordular halinde Mısır’dan çıkarın” dediği Harun ve Musa bunlardır.
Çık.6: 27 İsrailliler’i Mısır’dan çıkarmak için Mısır Firavunu ile konuşanlar da Musa’yla Harun’dur.

Okudum ÇIKIŞ 6:20 yi,hatta öncesini ve sonrasını.Musa ve Harun var,ama Meryem yada Miryam diye bir isim yok.

Ayrıca size Matta ve Luka’nın yazmış olduğu soy sıralamasının sonunu yazdım.Matta ve Luka İncil’inden bakabilirsiniz devamına.Orada Matta İncili Yusuf’un babası – Yakup der,Luka İncil’i ise Yusuf’un babası – Eli der.Sonuçta şu var her iki soyağacı da YUSUF’a çıkmaktadır.Ancak babasının isimleri farklıdır.Yani bu iki soy ağacına bakıp Yusuf’un baba ismi ” ELİ ” dir demek,ancak ve ancak Yusuf’un babasının ismi ” YAKUP ” demek kadar doğrudur.Size gör Eli olabilir ama bana göre de Yakup olabilir.

Her iki konu da da kesin delil yoktur.Daha önce de dediğim gibi kişinin inancıyla ilgili kabuller vardır.

Sağlıcakla kalınız.

Sonra Musa ve İsrailliler Rab’be şu şarkıyı söylediler: “Ezgiler sunacağım Rab’be, çünkü yüceldikçe yüceldi. Atları da atlıları da denize döktü. Rab gücüm ve ezgimdir, O kurtardı beni. O’dur Tanrım. Övgüler sunacağım O’na. O’dur babamın Tanrısı, yücelteceğim O’nu.” (Mısır’dan Çıkış 15:1,2) böylece şarkı söylemeye ve Tanrı’ya kendileri için başardığı büyük kurtuluş için teşekkür etmeye başladılar. Harun ve Musa’nın kız kardeşi Miryam, eline bir tef aldı ve onu izleyen bütün kadınlar tef çalarak şarkı söylediler ve dans ettiler. Miryam, onlara şu ezgiyi söyledi: ‘Ezgiler sunun Rab’be, çünkü yüceldikçe yüceldi! Atları, atlıları denize döktü.’ (Mısır’dan Çıkış 15:21)

Soy ağacı yazılırken sahip olunan erkek çocukların isimleri yazılır. Bu nedenle tevratta musa ve harun isimleri sadece geçer. Başka erkek kardeş olsaydı onlarda yazılırdı. Yukarıda verdiğim ayetlerde de görüldüğü gibi Amram’ dan doğan (kuranda imran) çocuklar musai harun ve miryamdır. Arapçada bu miryam da meryemdir. Kuran apaçık bir hata yapmıştır. Bunu kabul etmemlisiniz. Kuranın bahsettiği meryem gerçekten harun’un ve musa’nın kızkardeşidir. Aynı soydan geldiği için ona bu şekilde hitaben denilmediği bellidir. Yusuf Eli’nin damadıdır. Ve damat yahudi geleneğinde oğlu diye nitelenir. Ama Eli Yusufun babasıdır ifadesine rastlanmaz. Çünkü bu şekilde ifade kesin olarak babalık anlamındadır. Kayınpeder anlamında değildir. Gelenekleri böyledrir. Şimdi tekrarlarsak Meryem’in babası Eli’dir, Yusufun babası ise Yakup’tur. İki farklı kişinin soyağacı yazılmıştır.