Re: RAB’bin İmana Getirdikleri.

#35721
Anonim
Pasif

Sayın Ekrat 65.


” tanrı kainatı ve insanları yarattıktan sonra kendini insan bedenine bürüyüp sonra ölüp kendi makamına mı yükseldi. Hatta bir insandan doğup insanlar gibi yaşayıp sonra baba çığlıkları içinde idam mı edild? Ben bunları anlamıyorum, eğer sevgiden diyorsanız tanrı hz adem günah işlediği zaman onu af etse idi dünyada bu kadar insanların zülüm görmesi gerekmezdi . Herkes cennette yaşardı, hz isa da idam edilmezdi. Ben bu inanışların akıldan ziyade hislerle inanilınacakları kanaatındeyim. Bu yüzden sizlerin hislerinizin övğüye değer olduğunu düşünüyorum.


Diye yazmışsınız.
Bakın, önce Tanrı kainatı ve sonra Adem’i daha sonra da havva’yı yarattı.
Her şeyi bilen Tanrı sizce Ademle Havva’nın kendisini dinlemeyerek,kendisine karşı itaatsizlik edeceğini hesaplayamadımı.? Konulan yasağa karşı geldiler ve günaha düştüler öyle değilmi.?
Bunu Tanrı bilmiyormuydu sizce?
Tüm bunların cevabı,şudur.Tanrı yarattığı Adem ve Havva’ya özgür seçim bahşetti.İyiyi ve kötüyü bilme ağacından yememek yasağı, sadece yarattığı bu canların kendisine karşı olan İtaatlerini ölçmekti.
Adem ve Havva Özgür seçimlerini kullanarak,Tanrı’yı dinlemediler.Şeytan Havva’yi kandırdığında Adem bu duruma sessiz kaldi,kendisine verdiği yasak ağacın meyvesini itiraz etmeden alıp yedi.Daha sonra işlediği günahı kabul edip tövbe edeceğine,suçu eşi Havva’nın üzerine attı.Havva’yı suçlamakla kalmayıp Tanrı’yıda suçladı.Kullandığı “Senin verdiğin kadın” cümlesiydi.
Tanrı havva’yı yanlızlığına çözüm olsun diye Ademe vermişti.Günah işlesinler diye değil.

Bakın ilk günah kendini yaratan Tanrı’ya karşı yapılan itaatsizliktir..Yani burdaki konu kendi iradeleri ile Tanrı’ya itaati seçen özgür insan olmalarıydı ama onlar bunun tersini tercih ettiler.

İkinci Konu;Tanrı insan bedenine bürünüp,sonra ölüp daha sonra kendi makamına yükselmedi.

Bizler ne diyoruz İSA MESİH TANRI’nın beden almış SÖZ’üdür.O İnsan bedeninde iken, Öz’olan TANRI’nın kendisi zatem yüce makamındaydı.
Bir Sperm’den İnsanı yaratan TANRI, kendi Söz’ünü(İSA Mesih) insan yapamazmı sizce.?
Çarmıhta ölen Beden almış kendi Söz’üydü.
Çığlık atması.. bunu kullanış tarzınız biraz banal.
Korku’danmı çığlık attı diye mi düşünüyorsunuz.?
Kardeş Ekrat 65,
İSA MESİH Tüm insanlığın üstüne yüklenen günah’in iğrençliği nedeni ile çığlik attı.TANRISAL yani bunu kaldıramadı.her ne kadar ÖZ’ü yukarda olsa bile insan etine burunmuş TANRI’sal söze Günah iğrenç geldi,tiksinti duydu.bunu anlamanız ve kavrayabilmeniz şu an size zor gelebilir.TANRI, kutsal, kusursuzdur,günahtan tiksinir.

Diyorsunuzki, Tanrı Ademi affetseydi.
TANRI merhametlidir,affedicidir, sevgi doludur,fakat,
adil’dirde.
Kutsal Kıtap’ta yazar.Tanrı ,Adem’i,Havva’yi,ve kendisine karşı gelmiş olan şeytan’ı(Yılan’a)işledikleri bu günahlarına karşılık günahlarını cezasının ne olacagını ,nasıl bir bedel ödeyeceklerini açıklar.

Yılana,şeytanın kendisini kullanmasına izin vermesi neticesinde,toprak yiyerek karnı üzerinde sürünmeyi,havva’ya çocuk sahibi olurken ağır sancılar cekerek doğum yapmayı,Ademe’de çalışarak ter dökerek zorluklar içinde yaşamı,vererek cezalandırdı.dahası cennetten kovuldular.ve dahası ölümlü oldular.Bu TANRI’nın Adil yargılayışıydı.

İSA MESİH idam edilmezdi diyorsunuz.
Bakın;TANRI’nın günahkar insanla olan bu kopukluk ve ayrılışı,TANRI’nın gene kendisinden geldi,Eyer itaatsizlik yapmamış olsalardı,tüm insanlık bu gün cennette yaşayacak ve TANRI ile beraber olacaktı.İtaatsizlikle,tüm insanlığın ölümlü olmalarını ve günahkar bir doğa ile dünyaya gelmelerine neden oldu.Bu günah’ı ortadan tek bir şey kaldırabilirdi bu da günahsız olan İSA mesih ‘ti.
Yani İSA MESİH’in çarmıha gerilişi TANRI’nın Günahkar insanların kurtuluşu için olan tasarısıdır.TANRI’sal SÖZ’ olan İSA MESİH bunun için, insan bedeninde dünyaya geldi.Ve Öz’de baba TANRI’nın tasarısını gerçekleştirdi.

İlk günah ilk insan aracılığı ile dünya’ya girdi ve tüm insanlığa yayıldı.TANRI’sal SÖZ olan İSA Mesih bizleri günahın tutsaklığından kurtarmak,bu dünya’ya Tüm insanlığın günah bedelini ödemek için geldi ve çarmıkta ölerek bizlerin TANRI ile barışmasını sağladı. Şeytanı çarmıh üzerinde yenen,günahsız tek kurban kuzusu İSA Mesihtir.

TANRI adeleti günah’ın cezalandırılmasını gerektirir.TANRI Kutsaldır,merhametlidir,sevecendir,ama günahından dönmeyenleri cezalandıracak kadarda gaddardır Bizler İSA MESİH’in çarmıhta döktüğü kan ile aklandık.

“Evet,biz daha çaresizken Mesih belirlenen zamanda tanrısızlar için öldü.Bir kimse doğru insan için güç ölür,ama iyi insan için belki biri ölmeyi göze alabilir.Tanrı ise bizi sevdiğini şununla kanıtlıyor.Biz daha günahkarken,Mesih bizim için öldü.Biz,Tanrı’nın düşmanıyken oğlu’nun ölümü sayesinde O’nunla barıştıksa,barışmış olarak Oğlu’nun yaşamıyla kurtulacagımız çok daha kesindir.”Romalılar 5.9

Esenlikle.