Re: Pavlus’un Teolojisinin Özü

#31030
Anonim
Pasif

3.KONULARI (Özellikle mektuplarında bu ilahiyata bağlı olan konular): Pavlus’un anlatımlarında hem bütün vaatlerin gerçekleşmesi hem de henüz gerçekleşmemiş olması paralel olarak gitmektedir.


a.)Tanrısal Krallık başlamıştır: Aslında onun ilahiyat öğretisine göre hem başlamış hem de esas olarak tam anlamı ile ikinci gelişle tam bir krallık olacaktır.

Tanrı O’nu bütün yönetimlerin, hükümranlıkların, güç ve egemenliklerin, yalnız bu çağda değil, gelecek çağda da anılacak bütün adların çok üstüne çıkardı (Efesliler 1:21).


b.) Tanrısal mirası tatmaya başladık: Hem başladık hem de tam olarak gelecekte tadacağız.

Yalnız yaratılış değil, biz de –evet Ruh’un turfandasına sahip olan bizler de-evlatlığa alınmayı, yani bedenlerimizin kurtarılmasını özlemle bekleyerek içimizden inliyoruz (Romalılar 8:23).

Elbette bu tarz bir ilahiyata sahip olmanın sonucu da soyut değil somut olacaktı. Bu nedenle Pavlus’un yazılarında yer alan konularda bütün ilahiyatı daha uygulanabilir yani daha somut olarak görüyoruz. Onun algısına göre eskatoloji bile oldukça somut kalıyor. Bu nedenle Pavlus’un bütün hizmetinde hep insanlar arasında ve aktif bir iman hizmetine tanık oluyoruz.