Re: Kutsal Ruh ve Kişiliği
Üçlü Birliğin bize en yakın Kişiliği Kutsal Ruh’tur
Üçlü Birlik’in bize en yakın kişiliği Kutsal Ruh’tur; bedenlerimize yaşam verir ve yüreklerimizde kişisel olarak yaşar.
‘Ben de Baba`dan dileyeceğim. O sonsuza dek sizinle birlikte olsun diye size başka bir Yardımcı, Gerçeğin Ruhu`nu verecek. Dünya O`nu kabul edemez. Çünkü O`nu ne görür, ne de tanır. Siz O`nu tanıyorsunuz. Çünkü O aranızda yaşıyor ve içinizde olacaktır‘ (Yuhanna 14:16-17).
Ne var ki, Kutsal Ruh’un kişiliğini anlamak biraz daha güçtür. Çünkü Kutsal Ruh, Mesih’in yüceliğini yansıtmayı ve kendi üstüne dikkat çekmemeyi amaçlar. İsa Mesih şöyle demiştir:
‘O beni yüceltecek. Çünkü benim olandan alıp size bildirecek.
Baba`nın nesi varsa benimdir. `Benim olandan alıp size bildirecek` dememin nedeni budur‘ (Yuhanna 16:14-15).
Kutsal Ruh bizi her zaman İsa’ya yönelttiği için O’nun hakkındaki bilgimiz dolaylıdır. Hem yaratılıştaki hem de kendi yaşantımızdaki varlığından izler edinebiliriz. Kutsal Ruh’un bizim için yaptığı bazı şeyler şunlardır:
1.) Yaratılışta etkin olmuştur
‘TANRI’NIN RUHU suların üzerinde dalgalanıyordu’ (Yaratılış 1:2).
2.) Hem yaşam verir hem de devam ettirir:
Eski Antlaşma’da ruh sözcüğü (İbranice ruhah), aynı zamanda ‘soluk’ anlamına gelir. Bu da yaşam simgesidir:
‘RAB Tanrı Adem`i topraktan Yarattı ve burnuna YAŞAM SOLUĞUNU üfledi. Böylece Adem yaşayan varlık oldu‘ (Yaratılış 2:7).
‘RAB, “Ruhum insanda sonsuza dek kalmayacak, çünkü o ölümlüdür” dedi’ (Yaratılış 6:3).
‘Böylece bana verilen buyruk uyarınca peygamberlik ettim. Onların içine SOLUK girince canlanıp ayağa kalktılar. Çok, çok büyük bir kalabalık oluşturuyorlardı‘ (Hezekiel 37:10).
‘YAŞAM VEREN RUH’TUR. Beden bir yarar sağlamaz. Sizlere söylediğim sözler ruhtur, yaşamdır‘ (Yuhanna 6:53).
‘O bizi yazılı yasaya değil, Ruh`a dayalı yeni bir antlaşmanın hizmetkârları olmaya yeterli kıldı. Yazılı yasa öldürür, RUH İSE YAŞATIR’ (2.Korintliler 3:6).
3.) Bize günah, doğruluk ve yargı konularında suçluluğumuzu gösterir
Kutsal Kitap şöyle diyor:
‘O gelince günah, doğruluk ve gelecek yargı konusunda dünyayı suçlu olduğuna ikna edecektir: Günah konusunda, çünkü bana iman etmezler‘ (Yuhanna 16:8-9).
‘Çünkü yaydığımız Müjde size yalnız sözle değil, kudretle, Kutsal Ruh`la ve büyük güvenle ulaştı. Nitekim aranızdayken sizin yararınıza nasıl yaşadığımızı bilirsiniz‘ (1.Selanikliler 1:5).
Yalnızca günahkarlar kurtarıcıya ihtiyaç duyduklarını kabul ederler.
Kutsal Ruh insanlara günahlarını göstererek Kurtarıcı’ya ihtiyaç duyduklarını kavramalarını sağlar.
‘Kutsal Yasa`dan yoksun uluslar Yasa`nın gereklerini kendiliklerinden yaptıkça, Yasa`dan habersiz olsalar bile kendi yasalarını koymuş olurlar.
Böylelikle Kutsal Yasa`nın gerektirdiklerinin yüreklerinde yazılı olduğunu gösterirler. Vicdanları buna tanıklık eder. Düşünceleriyse onları ya suçlar ya da savunur‘ (Romalılar 2:14-15).
Kutsal Ruh ayrıca İsa’nın doğruluğuna ilişkin bizi ikna eder.
‘O gelince günah, doğruluk ve gelecek yargı konusunda dünyayı suçlu olduğuna ikna edecektir:Günah konusunda, çünkü bana iman etmezler‘ (Yuhanna 16:8-10).
Kutsal Ruh, müjdesinin gerçegini insanların yüreklerinde doğrular. İsa’nın Mesih ve Tanrı Oğlu olduğuna tanıklık eder. İsa Ruh için, ‘Bana tanıklık edecek’ demiştir:
‘Baba`dan size göndereceğim Yardımcı, yani Baba`dan çıkan Gerçeğin Ruhu geldiği zaman, bana tanıklık edecek‘ (Yuhanna 15:26).
‘Beni gönderen Baba da benim için tanıklık etmiştir. Siz hiçbir zaman ne O`nun sesini işittiniz, ne de şeklini gördünüz‘ (Yuhanna 5:37).
‘O beni yüceltecek. Çünkü benim olandan alıp size bildirecek‘ (Yuhanna 16:14).
‘Şöyle ki, tanıklık edenler üçtür: Ruh, su ve kan. Bunların üçü de uyum içindedir.
Tanrı`nın Oğlu`na inanan, yüreğinde Tanrı`nın tanıklığına sahiptir. Tanrı`ya inanmayansa O`nu yalancı durumuna düşürmüş olur. Çünkü Tanrı`nın Oğlu`yla ilgili tanıklığına inanmamıştır.
Tanıklık da şudur: Tanrı bize sonsuz yaşam verdi, bu yaşam O`nun Oğlu`ndadır.
Kendisinde Tanrı Oğlu bulunanda yaşam vardır, kendisinde Tanrı Oğlu bulunmayanda yaşam yoktur‘İnsanların tanıklığını kabul ediyoruz, oysa Tanrı`nın tanıklığı daha üstündür. Çünkü bu, Tanrı`nın tanıklığıdır, kendi Oğlu`yla ilgili olarak yaptığı tanıklıktır’ (1.Yuhanna 5:7-12).
Böylece Kutsal Ruh, İsa’nın sözlerini onaylar; iman eden kişilerde müjdeyi etkin kılar. Mesih’in ve Tanrı’nın Sözü’nün gerçekliğini iç varlığımızda tanıklık eder.
‘Çünkü yaydığımız Müjde size yalnız sözle değil, kudretle, Kutsal Ruh`la ve büyük güvenle ulaştı. Nitekim aranızdayken sizin yararınıza nasıl yaşadığımızı bilirsiniz.Siz de büyük sıkıntılara karşın, Kutsal Ruh`un verdiği sevinçle Tanrı sözünü kabul ederek bizi ve Rab`bi örnek aldınız‘ (1.Selanikliler 1:5-6).
Ayrıca Kutsal Ruh, YARGI konusunda da bizi ikna eder: yargı konusunda, çünkü bu dünyanın egemeni yargılanmış bulunuyor:
‘Günah konusunda, çünkü bana iman etmezler doğruluk konusunda, çünkü Baba`ya gidiyorum, artık beni görmeyeceksiniz; YARGI konusunda, çünkü bu dünyanın egemeni yargılanmış bulunuyor‘ (Yuhanna 16:9-11).
Eğer günahın ve doğruluğun ikna edişini reddedersek, sözlerimizin ve eylemlerimizin hesabını kesinlikle vereceğimizi hatırlatır:
‘Size şunu söyleyeyim, insanlar söyledikleri her boş söz için yargı günü hesap verecekler. Kendi sözlerinizle aklanacak, yine kendi sözlerinizle suçlu çıkarılacaksınız‘ (Matta 12:36-37).
Sonra solundakilere şöyle diyecek: `Ey lanetliler, çekilin önümden! İblis`le melekleri için hazırlanmış sönmez ateşe gidin!‘ (Matta 25:41).
‘Kutsal Yasa`da söylenenlerin her ağız kapansın, bütün dünya Tanrı`ya hesap versin diye Yasa`nın yönetimi altındakilere söylendiğini biliyoruz‘ (Romalılar 3:19).
4.) Bizi İsa’ya doğru çeker, Kutsal Ruh İsa’ya tanıklık eder ve O’nu yüceltir:
‘Baba`dan size göndereceğim Yardımcı, yani Baba`dan çıkan Gerçeğin Ruhu geldiği zaman, bana tanıklık edecek‘ (Yuhanna 15:26).
‘O beni yüceltecek. Çünkü benim olandan alıp size bildirecek‘ (Yuhanna 16:14).
5-) Bize yeni bir yaşam verir:
Kutsal Ruh bize yeni bir yaşam, yeni bir doğa verir, bizleri günaha tutsak olmayan yeni varlıklar haline getirir: ‘Şunu demek istiyorum: Kutsal Ruh`un yönetiminde yaşayın. O zaman benliğin tutkularını asla yerine getirmezsiniz‘ (Galatyalılar 5:16). Buna ‘yeniden doğuş’ adı verilir:
‘İsa şöyle yanıt verdi: “Sana doğrusunu söyleyeyim, bir kimse sudan ve Ruh`tan doğmadıkça Tanrı`nın Egemenliği`ne giremez. Bedenden doğan bedendir, Ruh`tan doğan ruhtur’ (Yuhanna 3:5-6).
6.) İçimizde yaşar:
İsa öğrencilerine şöyle dedi: ‘Ben de Baba`dan dileyeceğim. O sonsuza dek sizinle birlikte olsun diye size başka bir Yardımcı, Gerçeğin Ruhu`nu verecek. Dünya O`nu kabul edemez. Çünkü O`nu ne görür, ne de tanır. Siz O`nu tanıyorsunuz. Çünkü O aranızda yaşıyor ve içinizde olacaktır‘ (Yuhanna 14:16-17).
Ruh’un içimizde yaşaması bizi Mesih’in kendisiyle bir kılar. Mesih, Baba’nın sağında oturduğu halde, biz yeryüzündeyiz ve henüz O’nunla beraber değiliz.
‘Bu kudret, Tanrı`nın, Mesih`i ölümden diriltirken ve göksel yerlerde sağında oturturken O`nda sergilediği üstün güçle aynı etkinliktedir‘ (Efesliler 1:20).
‘İki seçenek arasında kaldım. Dünyadan ayrılıp Mesih`le birlikte olmayı arzuluyorum; bu çok daha iyi‘ (Filipililer1:23).
Ancak Kutsal Ruh aracılığıyla Mesih’le biriz. Üstelik Kutsal Ruh bize kurtuluş güvencesi de verir:
‘Gerçeğin bildirisini, kurtuluşunuzun Müjdesi`ni duyup O`na iman ettiğinizde, siz de vaat edilen Kutsal Ruh`la O`nda mühürlendiniz.Ruh, Tanrı`nın yüceliğinin övülmesi için Tanrı`ya ait olanların kurtuluşuna dek mirasımızın güvencesidir‘ (Efesliler1:13-14).
7.) Tanrı’nın çocukları olarak oğulluğumuzu yaşamamızı sağlar:
‘Çünkü sizi yeniden korkuya sürükleyecek kölelik ruhunu almadınız, oğulluk ruhunu aldınız. Bu ruhla, “Abba, Baba!” diye sesleniriz‘ (Romalılar 8:15).
‘Oğullar olduğunuz için Tanrı öz Oğlu`nun “Abba! Baba!” diye seslenen Ruhu`nu yüreklerinize gönderdi‘ (Galatyalılar 4:6).
‘Bakın, Baba bizi o kadar çok seviyor ki, bize “Tanrı`nın çocukları” deniyor! Gerçekten de öyleyiz. Dünya Baba`yı tanımadığı için bizi de tanımıyor‘ (1.Yuhanna 3:1).
Oğulluğa alınmak demek, Baba’nın yakınlığını ve sıcaklığını yaşayabiliriz demektir.
‘Ruh’un kendisi, bizim ruhumuzla birlikte, Tanrı’nın çocukları olduğumuza tanıklık eder. ‘Ruh`un kendisi, bizim ruhumuzla birlikte, Tanrı`nın çocukları olduğumuza tanıklık eder‘ (Romalılar 8:16).
8.) Bizde ve bizim aracılığımızla dua eder:
‘Nasıl dua etmemiz gerektiğini bilmeyiz, ama Ruh’un kendisi sözle anlatılamayan iniltilerle aracılık eder’ (Romalılar 8:26-27).
Mesih’in bizim için yalvarışta bulunması kısmen bu demektir:
‘Kim suçlu çıkaracak? Ölmüş, üstelik dirilmiş olan Mesih İsa, Tanrı`nın sağındadır ve bizim için aracılık etmektedir‘ (Romalılar 8:34).
‘Bu nedenle O`nun aracılığıyla Tanrı`ya yaklaşanları tümüyle kurtaracak güçtedir. Çünkü onlara aracılık etmek için hep yaşamaktadır‘ (Ibraniler 7:25).