Re: Kutsal Ruh Vaadi

#28709
Anonim
Pasif

Sözü işiten 3.000 kişi o gün tövbe ve iman eder, sonra da suyla vaftiz olur. Bizler bu kişilerin günahların bağışını ya da Kutsal Ruh armağanı aldıkları söylenmemesine rağmen, bunun tek anlamı bağış ve Kutsal Ruh’u almış olmalarıdır. Bu, sessizlikten kaynaklanan tek anlamlı kanıt değildir. Elçi Pavlus’un vaadini temel alır; tövbe ve iman edip vaftiz oldukları takdirde bu armağanları alacaklardır. Bize kişilerin vaftiz oldukları ( 41. ayet ), ” Tanrı’nın Söz’ünü kabul ettikleri” ( pişmanlıkla tövbe ederek ve iman ederek ) söylenir. Koşulları böylece yerine getirdiklerinden, Tanrı’nın vaadini yerine getirmiş olmalıdır. Bunun anlamı, Elçilerin İşleri 2. bölüme göre iki farklı insan topluluğunun Pentikost gününde Kutsal Ruh’un vaftizini ya da armağanını almış olmasıdır – 120 kişi bölümün başında, 3.000 kişi bölümün sonunda.

3.000 kişi aynı mucizevi doğaüstü olayı ( güçlü bir rüzgarın esişi, ateşten diller ya da yabancı dillerde konuşmak ) tecrübe etmemiş olabilir. En azından bu konuda hiçbir şey söylenmemiştir. Ancak Pavlus’un Petrus aracılığıyla verdiği güvence nedeniyle bu kişiler aynı vaadi ve aynı armağanı miras almış olmalıdırlar. Ancak aralarında şu farl olabilir: 120 kişi yeniden doğmuş olup yalnızca on gün Tanrı’yı bekledikten sonra Kutsal Ruh’un vaftizini almışlardı. 3.000 kişyse imansızdı ve günahların bağışını ve Kutsal Ruh armağanını aynı anda almışlardı ( bu durum onlar tövbe ettikleri ve inandıkları anda beklemelerine gerek kalmaksızın gerçekleşmiştir ).

120 ve 3.000 kişilik bu iki topluluk arasındaki farklılık büyük bir öneme sahiptir, çünkü bugünün standartlarına uyan 3.000 kişilik bir ikinci grup kesinlikle olmalı; genellikle öne sürüldüğü gibi 120 kişilik ilk grup değil. 120 kişinin deneyime ilişkin gerçek, tarihi koşullardan dolayı iki farklı aşamadaydı. Pentikost gününden önce Pentikost armağanını almaları imkansızdı. Ama bu tarihi koşullar varlıklarını çoktan sona erdirmişlerdi. Bizler 3.000 kişilik grup gibi, Pentikost olayından sonra yaşamaktayız. Bundan dolayı onlar için olduğu gibi bizim için de, günahların bağışlanması ve Kutsal Ruh’un vaftizini ve armağanlarını almmak bir arada gerçekleşen bir olay olmalıdır.

Ancak bunu söylemek, Pentikost günündeki ikinci grupla ilgisi olan her şeyin bugünkü hristiyan deneyimiyle ilgili bir kural oluşturduğunu söylemek demek değildir. Sanırım 3.000 kişinin tek bir vaaz sonucu tövbe etmesinin biraz istisnai bir durum olduğu kabul edilebilir; modern dünyada bir müjdeci için vasat bir beklenti değildir. ( John R. W. STOTT )

Rabbin sevgisi ve ışığı sizinle olsun.