#29021
Anonim
Pasif

Kişilerin Kutsal Ruh’la “dolduruldukları” ya da ” dolu oldukları ” gibi ifadelere yer veren Yeni Antlaşma’nın çeşitli metinlerinin karşılaştırılması, bu durumun üç ayrı kategoriye ayrıldığını gösterir. Birincisi, ” dolu” ya da “dolu olmak ” , her adanmış hristiyanın normal bir özelliği olarak ima edilir. Böylece, Yeruşalim’deki dullarla ilgilenmeleri için ayrılan yedi kişi , ” saygın , bilgelikle dolu ve imanda güçlü ” olmaları gerektiği kadar, aynı zamanda Kutsal Ruh’la dolu da olmalıydılar ( Elç. İş. 6:3, 5 ). Bu durumda sanırım bu kişilerin ” bilgelikleri ” ve ” imanları” özel ruhsal armağanlar olarak görülebilir. Ancak saygınlığın hristiyanlar için sıra dışı bir özellik olması zordur. Aynı şekilde, Kutsal Ruh’la dolu olmaları da sıra dışı bir hristiyan özelliği değildir. Benzer şekilde, Barnaba, ” Kutsal Ruh ve imanla dolu iyi bir adam ” olarak tanımlanır ( Elç. İş. 11:24 ) ve Pisidya Antakyası’ndaki yeni tövbe etmiş öğrenciler , “…. sevinç ve Kutsal Ruh’la ” doluydular ( Elç. İş. 13:52 ). Bu ayetler, bir hristiyan için neyin normal olduğunu ya da her durumda Tanrı’nın bir hristiyan için neyin normal olmasını amaçladığını gösterir. ( W. STOTT )

Rabbin sevgisi ve ışığı sizinle olsun.isamesihyasiyor