Re: Doğuştan Müslüman çocuk yoktur! – RADİKAL

#34568
Anonim
Pasif

Sayın Turk,
Bebek vaftizinin anlamı yok. Kişi iman eder, ve vaftiz olur. Bu nedenle iradesinin, kararının farkında olacak bir yaşta olması gerekir. Bazı mezhepler bebek vaftizini onaylar ama kutsal kitap iman edip, vaftiz olunmasını söyler. Yani önemli olan Kutsal Kitab’ın söylediğidir. Bilinçsiz bir kişinin vaftiz olmasının ona bir artısı ya da eksisi yoktur. Vaftizmin gerçek anlamını taşımaz. Bu nedenle boştur. İman, kişinin iradesiyle, bilinçli olarak yapılan ruhta gerçekleştirilen bir eylemdir. Bebekler, çok küçük çocuklar bunu yapamaz, farkında olamaz. Vaftiz taraftar toplar gibi yapılacak bir şey olamaz, anlamı ve önemi vardır. Bu kadar basite indirgenemez, Kutsal Kitap da böyle söyler. Ailelerin yeni doğmuş bebeklerine vaftiz yaptırması bu nedenle anlamsızdır ve ruhsal gerçeklere dayanarak yapıldığını kimse idda edemez. Çünkü gerçeği bilen, bebek vaftizinin, Rab’bin gözünde bir anlamı olmadığının da farkında olur. İnsan gelenekleridir, ama Tanrı’nın onayladığı bir şey değildir. Çünkü Rab Tanrı, bilinçli ,iradeyle ve istekle kişinin O’na ait olmasından ve itaat etmesinden hoşnuttur. Bebek bunları yapamaz, çünkü daha bebektir, hiçbir şeyin farkında değildir. Ne kötülüğünün, ne de iyiliğinin farkındadır. Ne de kıskançlığının (saba kardeşin dediği gibi günahlı bir karaktere sahiptir ama farkında değildir, durumunun farkına vardığında işte o gün artık bir bireydir Tanrı’nın önünde). Herşey çok net ve çok açık. Gözlerinizi açarsanız göreceksiniz. Bir incil alıp okuduğunuzda da farkında varacaksınız. Yeter ki taraflı olmayın. Gerçeği ölümüne bilmek isteyin.