Re: Yol Ayrımı

#34638
Anonim
Pasif

Kerubim denen melekler Hristiyanlık’ta dokuz düzeyli olduğu söylenen melekler hiyerarşisinin en üst katlarındaki meleklerdendir. İsimlerinin kökeninin Akad dilinde olduğu hakkında tezler vardır. Tanrı’nın lütfunun taşıyıcıları oldukları söylenir. Altı kanatılılardır ve tamamen aşkın olan Tanrı’nın ‘yörüngesinde’ cezbede bulunurlar. Ondan dolayıdır ki yüzleri hemen hemen kanatlarından kapalı gibi resmedilirler, eski ikonlarda. Tanrı’nın aşkınlık nurundan gözleri kamaşır diye. Altı kanatlılıkları maddi kısıtlanmışlığın çok ötesinde olduklarını da temsil eder aynı zamanda.

Bu çok yakın zamanlarda Ayasofya restorasyonu çalışmaları esnasında bu melekler hiyerarşisinin çok üst kat meleklerinden birini temsil eden bir melek mozaiğinin yüzyıllardır üstü örtülmüş yüzü çıkarıldı gün yüzüne. Görmemişseniz aşağıdaki linkten görebilirsiniz:

http://www.lisem.net/2009/07/24/ayasofyada-melek-figuru-herkesi-sasirtti/