• Bu konu 6 izleyen ve 10 yanıt içeriyor.
11 yazı görüntüleniyor - 1 ile 11 arası (toplam 11)
  • Yazar
    Yazılar
  • #25985
    Anonim
    Pasif

    Eski antlaşma Tevrat ve Zebur mudur sadece yoksa eski antlaşmaya dahil başka kitaplar da var mı?

    #32292
    Anonim
    Pasif
    zeytin;12593 wrote:
    Eski antlaşma Tevrat ve Zebur mudur sadece yoksa eski antlaşmaya dahil başka kitaplar da var mı?

    Eski Antlaşma’da yer alan 39 kitap vardır. Yasa, tarih, özdeyiş ve şiir peygamberlik kitapları olmak üzere İçerik ve biçim açısından dört sınıfa ayrılır:

    Yasa kitapları: Yahudiler’in “Tora” diye tanımladığı bu kitaplar, Kutsal Kitap’ın ilk beş kitabıdır. Genelde Musa’nın beş kitabı olarak bilinir. Bunlar, Kutsal Kitap’taki sırasıyla:Yaratılış, Mısır’dan Çıkış, Levililer, Çölde Sayım ve Yasa’nın Tekrarı’dır.

    Tarihsel kitaplar: Yeşu, Hakimler, Rut, I. ve II .Samuel, I. ve II. Krallar, I. ve II. Tarihler, Ezra, Nehemya, Ester’dir.

    Özdeyiş ve şiir kitapları: Eyüp, Süleyman’ın Özdeyişleri, Vaiz, Ezgiler Ezgisi.
    Zebur kitabı ise Mezmurlardan oluşmaktadır.

    Peygamberlik kitapları: Yeşaya, Yeremya, Ağıtlar, Hezekiel, Daniel, Hoşea, Yoel, Amos, Ovadya, Yunus, Mika, Nahum, Habakkuk, Sefanya, Hagay, Zekeriya ve Malaki’dir.

    #32293
    Anonim
    Pasif

    @Suna 12595 wrote:

    Eski Antlaşma’da yer alan 39 kitap vardır. Yasa, tarih, özdeyiş ve şiir peygamberlik kitapları olmak üzere İçerik ve biçim açısından dört sınıfa ayrılır:

    Yasa kitapları: Yahudiler’in “Tora” diye tanımladığı bu kitaplar, Kutsal Kitap’ın ilk beş kitabıdır. Genelde Musa’nın beş kitabı olarak bilinir. Bunlar, Kutsal Kitap’taki sırasıyla: Yaratılış, Mısır’dan Çıkış, Levililer, Çölde Sayım ve Yasa’nın Tekrarı’dır.

    Tarihsel kitaplar: Yeşu, Hakimler, Rut, I. ve II .Samuel, I. ve II. Krallar, I. ve II. Tarihler, Ezra, Nehemya, Ester’dir.

    Özdeyiş ve şiir kitapları: Eyüp, Süleyman’ın Özdeyişleri, Vaiz, Ezgiler Ezgisi.
    Zebur kitabı ise Mezmurlardan oluşmaktadır.

    Peygamberlik kitapları: Yeşaya, Yeremya, Ağıtlar, Hezekiel, Daniel, Hoşea, Yoel, Amos, Ovadya, Yunus, Mika, Nahum, Habakkuk, Sefanya, Hagay, Zekeriya ve Malaki’dir.

    Hristiyanlıkta bu kitapların hepsi kutsal kitap kapsamında mıdır?
    Hepsine iman ederler mi?

    #32294
    Anonim
    Pasif
    zeytin;12596 wrote:
    Hristiyanlıkta bu kitapların hepsi kutsal kitap kapsamında mıdır? Hepsine iman ederler mi?

    Sevgili Zeytin,
    Hristiyanlıkta bu kitapların hepsi Kutsal Kitap kapsamındadır. Bu kitaplarda Tanrı’nın Yasaları ve günahlı insanın kurtuluşuyla ilgili tasarısı açıklanır. Zaten Tevrat, Zebur ve İncil, bir zincirin halkaları gibi iç içedir. Eski Antlaşma’daki peygamberler, İsa Mesih’in yeryüzüne gelişiyle ilgili peygamberliklerde bulunmuşlardır.

    #32295
    Anonim
    Pasif

    @Suna 12598 wrote:

    Sevgili Zeytin,
    Hristiyanlıkta bu kitapların hepsi Kutsal Kitap kapsamındadır. Bu kitaplarda Tanrı’nın Yasaları ve günahlı insanın kurtuluşuyla ilgili tasarısı açıklanır. Zaten Tevrat, Zebur ve İncil, bir zincirin halkaları gibi içiçedir. Eski Antlaşma’daki peygamberler, İsa Mesih’in yeryüzüne gelişiyle ilgili peygamberliklerde bulunmuşlardır.

    Yahudiler incili kutsal kitap olarak kabul ediyorlar mı?
    (Ben hristiyanlar sadece incile inanıyorlar sanırdım oysa)
    Bilgiler için teşekkürler suna hocam

    #32297
    Anonim
    Pasif
    karahan;12604 wrote:
    Selam,

    Öncelikle aranızda bulunma nedenim sizleri anlamaya çalışmak.
    Bu iki dinde de iddia edilen anlaşmanın mantığı nedir? Allah her şeye
    muktedirse yarattığı herhangi bir kulu ile neden bir anlaşma yapar yada söz verir bu size ne derece mantıklı geliyor?

    Saygılar

    KUTSAL KİTABIN ANTLAŞMALARI:

    Kutsal kitap Tanri’nin Israil halki ile yapmis oldugu bes degisik antlasmadan bahseder. Bunlardan dordu dogasi olarak sartsizdir. Yani Israil halkinin itaatkarsizligina ya da itaatkarligina bakmadan Tanri bu antlasmalarini yerine getirecektir. Diger antlasma ise sartli olandir. Yani Israil halkinin secimine gore ( itaat etme ya da etmeme) Tanri ya bereketliyecek ya da lanetliyecektir.

    İBRAHİM ANTLAŞMASI: (Yaratilis 12:1-3, 6-7; 13:14-17; 15; 17:1-14; 22:15-18).
    Bu antlasmada Tanri Ibrahim’e bir suru sey vaad etti.
    Tanri’nin kendisi Ibrahim’e onu buyuk bir insan yapacagini (Yaratilis 12:2),
    O’nun sayesinde buyuk bir soy olusacagini (Yaratilis 13:16),
    Bir cok milletlerin babasi olacagini (Yaratilis 17:4-5) vaad etti.
    Tanri ayrica Israil milleti hakkinda vaadlerde bulundu. Bu antlasmanin cografyasal sinirlari Yaratilis kitabinda birden fazla yer aldi (12:7; 13:14-15; 15:18-21).
    Bu antlasmanin bir diger gercegi de Ibrahimin soyundan gelen her ailenin bereket (Yaratilis 12:3; 22:18).

    MUSA ANTLAŞMASI: (Yasanin Tekrari 11; ). Musanin Antlasmasi sartli bir antlasmadir; Tanri Israil halkinda itaat edenlere bereket etmiyenlere de lanet getirecektir. Musa Antlasmasinin bir kismi Cikis 20 de bulunan On Emiri kapsamaktadir, ancak geri kalan Yasa icinde 300 u olumlu 300 u olumsuz olan toplam 600 kadar emri de kapsamaktadir. Eski Ahit’in tarih kitaplari (Yesu-Ester) Israil’in itaat ettiginde nasil basarili oldugunu ve itaat etmediginde ne kadar kotu hale geldigini detaylari ile anlatmaktadir. Yasanin Tekrari 11:26-28 ozellikle bu bereket/lanet motifini detayli olarak ele almistir.

    FİLİSTİN ANTLAŞMASI: (Yasanin Tekrari 30:1-10).
    Bu antlasma Ibrahim Antlasmasinda belirtilen cografi kismi kapsamaktadir. burda Tanri itaatsizlikleri yuzunden ulusu dunyaya dagitacagini belirtti (Yasanin Tekrari 30:3-4), ve Tanri daha sonra bu ulusu bir araya getirecegini ( ayet 5) soyledi. Ulus bir araya geldiginde Tanri’ya tamamen itaat edeceklerdi (ayet 8), ve Tanri onlari basarili kilacakti (ayet 9).

    DAVUT ANTLAŞMASI: (2 Samuel 7:8-16).
    Bu antlasma Ibrahim Antlasmaninda detayli olarak anlatilan tohum konusuna deginmistir. Davud’a burda verilen vaadler cok detayli ve ozeldir. Tanri Davud’un fiziksel soyundan gelenleri zonsuza dek bereketliyecegini ve onlari hukumdarligindan tamamiyle asla mahrum birakmiyacagini vaad etmistir (ayet 16).
    Dahasi bu hukumdarlik otoriteyi saglayan bir kisiye sahip olacaktir (ayet 16).
    Elbetteki Davuda ait taht her zaman bunu uygulamamistir.Ancak gun gelecek Davud soyundan gelen bir kisi bu tahta oturacak ve Kral olarak hukum surecektir. Bu gelecek olan Kral Luka 1:32-33’da bahsedildigi gibi Isa Mesih dir.

    YENİ ANTLAŞMA: (Yeremya 31:31-34). Yeni Antlasma, Ibrahim Antlasmasinda bahsedilen bereketlerin sahibi Israil milleti ile yapilan antlasmadir. Bu antlasmada Tanri gunahlarin affedilmesinden ve Rabin evrensel olarak taninmasindan bahsedilmektedir (ayet 34). Israil Halki Tanri’lari ile ozel bir iliski icine gireceklerdir (ayet 33).

    Kutsal Kitaba ait antlasmalar konusunda Hristiyanlarin hemfikir olmadigi bazi konular bulunmaktadir. Birincisi, bazi Hristiyanlar tum antlasmalarin sartli dogada oldugunu dusunmektedir. Eger antlasmalar sartli olsaydi Israil halki bunlari yerine getirmede fena halde sinifta kalmistir. Bazilari ise sartsiz antlasmalarin henuz tamamiyle yerine gelmedigine ve Israil halkinin itaatkarsizligina ragmen ilerde ki bir zamanda gerceklesecegine inanirlar. Ikincisi, Isa Mesih kilisesinin antlasmalarla olan iliskisi ne olabilir? Bazilari kilisenin antlasmalari yerine getirdigine ve Tanri’nin Israil ile bir daha asla ilgilenmiyecegine inanirlar. Baskalari kilisenin baslangicta ve kismen antlasmalari yerine getirdigine inanirlar. Bir cok vaad hala gelecekle ilgili olsa bile hala odagi Israil Halkidir ve bir cok insan kilisenin antlasmalari ayni sekilde paylastigina inanirlar. Digerleri ise Antlasmalarin sadece ve sadece Israil halkı ile yapilmis oldugunu iddia ederler. Ve kilise bu antlasmalara dahil degildir.

    Derleyen
    candan

    #32299
    Anonim
    Pasif

    @karahan 12604 wrote:

    Selam,

    Öncelikle aranızda bulunma nedenim sizleri anlamaya çalışmak.
    Bu iki dinde de iddia edilen anlaşmanın mantığı nedir? Allah her şeye
    muktedirse yarattığı herhangi bir kulu ile neden bir anlaşma yapar yada söz verir bu size ne derece mantıklı geliyor?

    Saygılar

    Karahan hocam yazıları okuduysan, hristiyanlara göre dinde mantık aranmıyor. Din ayrı dünya ayrı olarak ele alınıyor. Mantıkla hristiyan inancını çözmek mümkün değil siteden anladığım kadarıyla. Hristiyanlık ruhsallık üzerine kurulmuş.
    Mesela Allah’ın insan şekline girebilmesini savunuyor hristiyanlık, yine hz.isa’nın bedeninde Allahın ruhunun çarmıha gerilerek öldürüldüğü yazıyor sitede, bunları mantıkla nasıl açıklarsın,mümkün değil.
    O yüzden hristiyanlığı olduğu gibi kabul etmekten başka seçenek kalmıyor biz müslümanlara

    #32306
    Anonim
    Pasif
    zeytin;12614 wrote:
    Karahan hocam yazıları okuduysan, hristiyanlara göre dinde mantık aranmıyor. Din ayrı dünya ayrı olarak ele alınıyor. Mantıkla hristiyan inancını çözmek mümkün değil siteden anladığım kadarıyla. Hristiyanlık ruhsallık üzerine kurulmuş.
    Mesela Allah’ın insan şekline girebilmesini savunuyor hristiyanlık, yine hz.isa’nın bedeninde Allahın ruhunun çarmıha gerilerek öldürüldüğü yazıyor sitede, bunları mantıkla nasıl açıklarsın,mümkün değil.
    O yüzden hristiyanlığı olduğu gibi kabul etmekten başka seçenek kalmıyor biz müslümanlara

    Sevgili Zeytin

    Güzel analiz etmissiniz.Son cümleniz özelllikle cok hosuma gitti.Keske herkes sizin gibi kabul etse. Sizin söylediklerinizi destekleyen iki ayet yaziyorum.

    ..Müjde’den utanmiyorum.Müjde iman eden herkesin-önce Yahudiler’in,sonra Yahudi olmayanlarin-kurtulusu icin Tanri gücüdür. Romalilar 1,16


    Carmihla ilgili bildiri mahva gidenler icin sacmalik,biz kurtulmakta olanlar icinse Tanri gücüdür. 1.korintliler 1,18

    Rab yüreginizi aydinlatsin ve size gercegi ögretsin.

    Sevgiler.

    #32318
    Anonim
    Pasif


    Karahan kardeş, burada diretmenin yahut kendi bilgilerini dolaylı yoldan ispat etmeğe çalışmanın bir manası yok. İslamiyette o kadar çelişki ve mantıksızlık vardır ki hepsini senin önünde sunsam herhalde şaşa kalırsın. İslam mezheplerini ve Kur’an tefsirlerini inceledin mi bilmiyorum ama ortada sizin aranızda büyük ve aşılamaz uçurumlar olduğunu görebiliyorum. Allah’ın insan bedeni almasına neden şaşırıyorsunuz hiç anlayabilmiş değilim. İnsan denilen üstün yaratıkta Allah’tan bir parça değil midir? Kur’an da da Allah’ın ruhunu taşıdığımız yazmıyor mu???

    Müslümanlar arasında da gerek geçmişte gerekse günümüzde Allah’ın beden aldığına iman edenler olmuştur. Hz.Muhammed’in amcaoğlu ve damadı Hz.Ali’nin Allah’ın yer yüzündeki tecellisi olduğuna iman eden Aleviler,nusayriler,ehli haklar vardır bunlara diğer islami gruplar gulat demişlerdir. Lütfen önyargıları kendi üzerimizden atalım ve araştırarak bakalım.

    #32331
    Anonim
    Pasif

    kardeşim cenabı allahın ruhu kendinden vermesinin tek anlamı var o ölü bedene yaşam vermek bu olaya bundan başka bir anlam yüklemek dejavu olur sadece allahın yarattığı tüm insanların bedenlerinin yada bir takım insanların girmesine ihtiyacı yok ayrıca inandığınız tüm değerlerede ters düşer.ruh allahtan bir parçadır ruh yaşamın kendisidir bedenin aküsüdür.allah bu yaşamsal ögeyi sadece bu maksatla vermiş sizi kabul edersek şu soru gelir insan ölünce tanrıda yokmu olmuş oluyo.

    #32346
    Anonim
    Pasif

    evet haklısın. Allah’ın ruhu ölü bedene can vermektedir ve Allah kendi ruhuyla insan bedeni aldı ve bizleri kurtuluşa erdirmek için kendini feda etti. Rabbimiz İsa Mesih’i anlamak herkesin harcı değildir ve bunun hakkında öyle kıssadan hisse ile yorum yapmak kimsenin hakkı değildir. Yazının sonunda konuyu farklı yerlere çekmişsiniz ama size tavsiyem en kısa zamanda bir Kitab-ı Mukaddes alıp okumanızdır.

11 yazı görüntüleniyor - 1 ile 11 arası (toplam 11)
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.