Re: İncil’de Ve İsa’nın Yaşaminda Oruç

#30482
Anonim
Pasif

Tanrı yılda bir kez, Kefaret Gününde oruç tutmatı emretmişti ( Levililer 16:29-34 ). Mesih’in kırk gün oruç tutmasını hatırlattığımızda bundan anladığımız şey, insanların yaşanılan olaylara ya da içinde bulundukları duruma göre oruç tutmaları gerektiğidir. Ama Ferisiler’in yaptığı gibi oruç tutmakta ısrar etmek Tanrı’nın yasasında yapılmasını emretttiği şeyden daha fazlasını istemekti. Tanrı’nın ısrar etmediği bir konuda ısrar etmek insan yapımı bir şeyde Tanrı’yı aramak demekti. Eğer Kutsal yazılar Tanrı adamı olmamız için bizleri bilge kilıp, öğretmek, azarlamak, yola getirmek ve doğruluk konusunda eğitmek için yararlı ise Kutsal Yazılara ilave edecek bir şeyimiz yoktur. Ferisilerin yaptığı gibi yapmak ise bir şekilde Kutsal Yazılara ilave yapmak gibiydi. Onların davranışları Kutsal Yazılar’da olmayan bir şeyi varmış gibi gösteriyordu. Bu da Kutsal yazıla’ın mesajındaki amacı yanlış ve eksik tanıtmaktaydı.

Ancak İsa Mesih, kendisinin ve havarilerinin oruç tutmamasına ilişkin şaşkınlıkla karşılanan bu davranışlarını buradaki sorgulanmada açık sözlülükle savunuyor. İsa Mesih, kendisinin ve havarilerin oruç tutmasının uygun olmadığını bir resim göstererek açıklıyor.Bu resimde havariler bir damadın arkadaşları olarak temsil edilmektedir. Bu durumda, havarileri, sevdikleri arkadaşlarının düğün günü sevincinde oruç tutan kimseler olarak hayal edin. Bu uygun olmayacaktı. Ama havarilerin oruç tutacağı zaman gelecekti. Bu zaman ise güveyin ( İsa mesih’in ) aralarından alınacağı zamandı.

Bu benzetmede, duymak için kulakları olanlara Mesih, İsrail halkının üzerindeki isyan ve yargıyı kaldırmak için ölüme doğru olan yürüyüşünü ilan etmekteydi. Çünkü İsa, havarilerin yas ve oruç tutmasına vesile olabilecek şekilde tutuklanacaktı.

Rabbin sevgisi ve ışığı sizinle olsun.
Lütuf, İsa Mesih’i sevenlere ölümsüz sevgiyle !
Dünyayı kazansan neye yarar ? hac5 iman ettim