Re: Yahudi, Hristiyan ve İslam Kaynaklarına Göre KUTSAL KİTAP’IN DEĞİŞMEZLİĞİ
@Kores 13269 wrote:
Sevgili kitap
Kutsal Kitap’in degismezligini sadece “Tanri sözünü korumaktan aciz mi” sözüyle degil gerek tarihsel ve gerekse peygamberlik sözlerinin yerine gelmesiyle de destekleyebiliyoruz.
Tanri’nin Kutsal Yazilarinin degistirilmesine izin vermemesini neden Peygamberlerinin öldürülmesine izin vermesiyle bir tutuyorsunuz anlayamadim.Bu ikisi farkli seylerdir.
Ayni mantikla Rab kendi Oglu’nun carmih üzerinde ölmesine neden izin verdi?Ölmemesini önleyemezdi seklinde de sorabilirsiniz.Oysa ki Bu Tanri’nin planiydi.Insanlari günahlarindan kurtarma plani.Mesih söyle demistir. Simdi yüregim sıkılıyor,ne diyeyim?’Baba,beni bu saatten kurtar mi diyeyim?Ama ben bu amac icin bu saate geldim.
Yuhanna 12,27Tanri Kutsal Söz’lerini insanliga bildirdi.Bu sözlerin icerisinde kendi peygamberlerinin öldürüldügünü,hatta kendi Oglu’nun dahi öldürüldügünü okuyoruz.Önemli olan Tanri’nin bizler icin olan planini anlamaya calismak ve O’na güvenmektir.Yalanin babasi olan Seytan Tanri’nin Söz’lerini her zaman carpitmak ve insanlari O’nun yollarindan uzaklastirmak amacindadir.Fakat Tanri güvenilirdir,adaletlidir ve merhametlidir.O düsüncesini degistirmez ve yalan da söylemez. Cünkü benim düsüncelerim sizin düsünceleriniz degil,Sizin yollariniz benim yollarim degil diyor RAB
Yesaya 55,8Tanri Söz’ü olan Kutsal Kitab’i okuyun.Orada Diri ve herseye Egemen Rab’bi bulacaksiniz.
Sevgiler
Sayın Kores,
Cevabınız için teşekkür ediyorum, incilin tamamını değil ama birçok kısmını okudum. Dediğiniz gibi Tanrı kitabını koruyamayacak kadar aciz mi savunmasına takılıp yine kendi sözü olan İsa’yı koruyamayacak kadar aciz mi o zaman diye sordum kendi kendime.
Sonra araştırdım bu konuyu değişik sitelerden ve sizin sitelerinizden de yazılar okudum(inciltürk, kutsalkitap, hristiyanforum vs.). Tanrı günahlı doğası olan insanı affetmek için yıllarca süren bir plan yaptı deniliyor, yüzyıllar öncesinden yeryüzüne inip çarmıha gerilmek suretiyle insanların günahının bedeli için kendi kanını dökme planınıydı bu plan.Kanını dökerek insanların günahının bedelini ödeyecekti. Ama bu çok garip değil mi? Neden plan yapmak yerine kendine dua ve ibadet edenleri affetmeyi seçmedi? Oysa Kuranı Kerimde böyle bir plan yerine tövbe eden herkesin bağışlanacağı yazıyor,ümit ve korku arasında bulunmamız gerektiği Allah’tan hem korkmamızı hem de ona güvenip günahlarımızı bağışlayacağımıza inanmamız gerektiği anlatılıyor. Ben ve birçok arkadaşım uzunca çarmıh plan yerine Kuranda yazan bu tövbe meselesini daha kolay kabul edebiliyorum.
Size sormak istediğim bir konu da Tanrı’nın çarmıh planının İncil öncesinde hangi kitaplarda yazdığı. Ben Tevrat okumadım. Tevratta bu plandan söz ediliyor mu? Tevratta bu konu hangi ayetlerde mevcut, belirtebilirseniz sevinirim.