Re: Kutsal Kitap’tan Çelişki İddialarına Cevaplar

#36954
Anonim
Pasif

Yeni Antlaşma ( İncil) dan devam edelim.

İsa Mesih, domuz sürüsüne giren cinleri kaç kişiden çıkardı?

İncil yazarı Matta iki adamdan söz eder, oysa Markos ve Luka sadece bir adamdan söz eder. (Matta 8:28; Markos 5:2; Luka 8:27) İsa cine tutulmuş adamlardan biriyle konuştuğu ve onun durumu daha çok göze çarptığı için, Markos ve Luka’nın sadece o adama dikkat çektiği anlaşılıyor. Herhalde bu adamın durumu çok daha kötüydü veya daha uzun süredir cinin kontrolü altında kalarak ıstırap çekmişti. Sonra belki de yalnız bu adam İsa ile birlikte gitmek istedi. (Markos 5:18-20) Buna benzer bir olayda Matta, İsa tarafından iyileştirilen iki körden söz etti, oysa Markos ve Luka sadece bir kişiden söz eder. (Matta 20:29-34; Markos 10:46; Luka 18:35) Bu çelişki değildi; çünkü söz konusu durumda en az bir adam vardı.

İsa’nın, öldüğü günkü giysisinin rengi neydi?

Markos (15:17) ve Yuhanna’ya (19:2) göre, askerler İsa’ya erguvani giysi giydirdiler. Fakat Matta (27:28’de), rengini vurgulamak üzere onu “kırmızı bir kaftan” olarak adlandırdı. Erguvani hem kırmızı hem de mavi renklerin bir bileşimi olduğuna göre, Markos ve Yuhanna kaftanın kırmızının bir tonu olduğunu kabul etmektedir. Işığın yansıması ve arka plan, giysiye farklı ton vermiş olabilir ve İncil yazarları kendileri veya bilgi edindikleri kişiler açısından en çarpıcı olan renkten söz ettiler. Az önem taşıyan bu fark, yazarların kişilik farklılığını gösterir ve herhangi bir hilenin söz konusu olmadığını kanıtlar.

İsa’nın işkence direğini kim taşıdı?

Yuhanna (19:17) şöyle der: “O, [İsa] İbranice Golgota denilen Kafa kemiği adındaki yere kendi haçını taşıyarak çıktı.” Fakat Matta (27:32), Markos (15:21) ve Luka (23:26) ‘dışarı çıkarken, Simun adlı Kirineli bir adam buldular, İsa’nın haçını taşısın diye onu angaryacı ettiler’ der. Yuhanna’nın söylediği gibi İsa kendi işkence direğini taşıdı. Bununla birlikte, Yuhanna özlü bir anlatımı olan kaydına daha sonra Simun’un İsa’nın işkence direğini taşımaya zorlandığını eklemedi. Böylece İncil kayıtları bu açıdan uyum içindedir.

Yahuda İskariyot nasıl öldü?

Matta 27:5 Yahuda’nın kendini astığını söyler, oysa Elç. İşleri 1:18 “başaşağı düşüp ortadan çatladı, bütün barsakları döküldü” der. Matta’nın, intihar girişiminin türünü belirttiği görülürken, Resullerin İşleri sonucu tasvir eder. Yahuda herhalde bir ağacın dalına bir ip bağlayıp, boynuna bir düğüm geçirdi ve bir kayadan atlayarak kendini asmaya kalkıştı. Ya ipin koptuğu ya da dalın kırıldığı anlaşılıyor, öyle ki aşağıya doğru fırladı ve aşağıdaki kayaların üstüne düşüp parçalandı. Yeruşalim dolaylarının topoğrafyası böyle makul bir sonuca varmamıza neden olur.

Meselelere Nasıl bakacağız??

Kutsal Kitapta farklılık gibi görünen şeylerle karşılaşırsak, insanların çelişki gibi göründüğünü söylediği bu şeylerin çok kere kolaylıkla açıklanabildiğinin ve anlaşılabildiğinin farkına varıyoruz. Örneğin bir işadamı sekreterine bir mektup yazdırarak biriyle mektuplaşabilir. Ona sorulduğunda mektubu kendisinin gönderdiğini söyleyecektir. Fakat mektubu daktilo edip postaladığı için sekreter de onu gönderdiğini söyleyebilir. Benzer şekilde Matta’nın (8:5) bir yüzbaşının yardım dilemek üzere İsa’ya geldiğini söylemesi bir çelişki değildi; oysa Luka (7:2,*3) onun temsilciler gönderdiğini söyledi.

Şimdiye dek ele alınan örnekler Kutsal Kitapta karşılaşılan güçlüklerin çözümlenebileceğini gösterir. Bu nedenle K. Yazılara karşı olumlu bir tutuma sahip olmak üzere iyi bir neden vardır.

Bu güçlüklerle başa çıkmak üzere en uygun tutum, onları mümkün olduğu kadar ortadan kaldırmak ve henüz açıklığa kavuşmamış bazı noktalar olsa da, hakikate sıkıca bağlı kalıp tabi olmaktır. Ögrencilerden bazıları ‘çetin’ olarak adlandırdıkları söz yüzünden gücenip Mesih’i terk ettiklerinde her itirazı şöyle susturan elçilerin örneğini izlemeliyiz: ‘Ya Rab biz kime gideceğiz? ebedi hayatın sözleri sendedir. Biz de iman ettik, ve biliyoruz ki, Allahın Kuddûsu sensin.’ . . . . Biz hakikatin görünüşte, başka bir hakikatle çeliştiğini gördüğümüzde onları bağdaştırmaya çalışalım ve herkese böylece bağdaşmış şekilde gösterelim.—Yuhanna 6:60-69.

K. Yazıların içindeki uyumu gösteren sadece birkaç örneği inceledikten sonra Tanrı’ya şöyle diyen mezmur yazarının söylediklerini kabul edeceğinizi ümit ediyoruz:

“Sözünün TÜMÜ hakikattir.”

(Mezmur 119:160)