Re: Kadından pastör olur mu?
Ben mutluluk kardeşi anlıyorum ve anlayamadığım şeyler var benim de. En çok da kesinlikle kadından şartlar ne olursa olsun önder olamaz konusunda. Bense bir şartta olabilir kanısındayım. Çünkü Rab kadın ya da erkek olmasına bazı durumlarda bence bakmaz. Önemli olan ihtiyacı yerine gelmesi, O’na hizmet edilmesidir. Diğer türlü ferisilere benzeriz. Rab ferisilere kızmıştı:Matta 23:23, ya da Davutun zor durumda askerleriyle birlikte adak ekmeklerini alma durumunu ve Rab’bin buna kızmayışını hatırlayalım… Ve düşünelim lütfen. Evet Rab tüm havarileri erkek seçti. Evet düzenin böyle olmasından hoşnut olduğu içindi ama bazı özel durumlar olabileceğini gözardı etmeyelim. Rab Mesih hiçbir yerde kadın önder olamaz demiş midir? Pavlus demiştir. Pavlus’un yazdıları yanlış mıdır? Bence değildir. Hangi durumlarda geçerli olacağı belli midir? Bunu o zamanda kime ve hangi duruma karşı söylemiş olduğunu araştırdığımızda anlarız.Evet kadın erkek Rab’bin gözünde eşittir. Görev dağılımında farklılıklar vardır olabilir. Ama bir eşitsizlik var yine de. Eğer derseniz ki erkeklere öğretmenlik yapamaz, öğretemez, ben o zaman eşitlik ilkesine göre haklı olarak neden öğretemez diye sorarım. Rab nerede demiş öyle olamayacağını derim… Yani kadın sadece çocuklara, kadınlara öğretmenlik yapabilir demek ayrımcılıktır, ben bunu başka adlandıramıyorum ve Rab’bin de buna yani erkeğe öğretmenlikte ya da önderlikte bulunamaz “kesinlikle”ibaresi eşiğinde dediğine ve onayladığına inanmıyorum. Ne de kutsal kitapta açıkça hayır denildiğine rastlıyorum. Kadın bir şartta önder olabilir, öğretmenlik konusuna değinmiyorum bile, kadın, çocuk, yada erkek herkese öğretmenlik edebilir. Rab buna bakıp sözüm çiğnendi demez. Çünkü ben öğretemez diyen bir söze rastlamadım. Önderlik yapabilir, eğer önderlik görevini üstlenebilecek bir erkek o toplulukta yoksa olabilir.
İstanbulda gittiğim kilisenin önderi bir bayandır. Ve bu kilisede erkek olarak önderlik yapacak erkek henüz yoktur. Erkek imanlılar vardır ama ne zamanlarını, ne tüm dikkatlerini bu iş için ayıran bulunmamaktadır. Başka görevler üstlenmişlerdir. Ama önderliğe talip olan da yoktur. Şimdi siz bu bayan kilise önderini siz Rab’bin sözünü çiğniyorsun diye hangi gerekçelerle yargılayabilir. Tam tersine teşekkür edilmelidir. Rab’bin yeni veya büyümeye çalışan kuzularına gözetmenlik ettiği, sahipsiz bırakmayıp ilgilendiği, bilgi yönünden geliştirdiği, dertleriyle ilgilendiği için bence alkışlanmalıdır. Bu kadın boş konuşan bir midir? Bilgisiz midir? Ya da erkeklerden daha mı az bilgilidir? Ya da önderlik edecek bir erkek vardı da buna rağmen liderlik mi taslamıştır? Bu kilisenin önderi olmasa, kilise topluluğu da dağılacaktı. Çünkü aynı zamanda kendi dillerini bilen başka bir kilise bilmiyorlar. Onu bırakın yeni, kendilerine uygun bir kilise bulacakları zaman kadar çok zaman geçecek. Sonuçta dağılan koyunlar olacaklar. Ve Rab bundan da sırf erkek önder olmalı diye sevinç duyacak. Gerçekten Rab böyle mi düşünür?… Böyle diyenlere Ferisilere dediği sözleri (matta 23:23) söylemeyecek mi?.. Bence söyleyecek. Davut Rab’bin tapınak düzenini bozup ekmekleri yediği için onu ve askerlerini cezalandırdı ya da kızdı mı? Hayır, çünkü zor bir durumdu ve müsemmaha gösterdi.Ya şabat günü yasası konusunda ferisilerin onu denemek için sorduğu sorular ve Rab’bin verdiği cevaplar (matta 12.bölümün tamamını okuyunuz!). “Hanginizin bir koyunu olur da Şabat Günü çukura düşerse onu tutup çıkarmaz? Demek ki Şabt Günü iyilik yapmak yasaya uygundur”. Bu sözler üzerinde düşünülmeli. Bence kadının önderlik etme imkanı yalnızca bir şartta (zor, olağan olmayan durumlarda) geçerlidir. Önder olabilecek erkek olmadığı durumlarda, ya da bu görevi üstlenen erkek yoksa olabilir. Çünkü Rab’bin kuzuları tüm görüntüsel yasalardan daha mühimdir. Yeni antlaşma ruhsaldır, eski antlaşma gibi değildir. Rab yüreklere bakar. Kuzularına sahip çıkılmasını, göz kulak olumasını ister. Ve gönüllü erkek yoksa bunu bir kadının üstlenmesinden rahatsız olmaz. Ama bu yalnızca bu şart için geçerlidir. Eğer erkek önder varsa, ve buna rağmen kadın önder atanıyorsa bu uygun değil. O zaman şabat günü iyilik için değil de, kendisi için ticaret yapmaya, şabatı boşverip hiçe sayıp günlük hayatına devam etmeye benzer. Rab o zaman tabii hoşlanmayacaktır, içinde bulunduğun durum ne düşen koyununu kurtarmak, ne de başka hayati bir mesele diyecek ve yargılayacaktır. Erkek varken düzen gereği önder erkek olmalı. Ve eğer kadın önder , bir erkeğin bu iş için yetkin duruma geldiğini görürse görevi ona bırakmalıdır. Rab Esenlik Tanrısı’dır. Benim düşündüklerim ve inandıklarım bunlardır. Özellikle Rab’bin ferisilere verdiği şabat günü ile ilgili cevaplar ve şu yasaya bağlılık konusunda verdiği cevap yol göstericidir. Rab anlayışımızı arttırsın.Esenlikler.