Re: incil saf haliyle kalmışmıdır?

#30897
Anonim
Pasif
Evangelist;9778 wrote:
Sevgili Burc kardesim,

Bu yazinizla neye vurgu yapmak istediginizi tam anlayamadim. Diyorsun ki, “İncil’i yazanlar sadece Kutsal Ruh’tan yardım almamış. Tanrı onlara özel olarak yardım etmiş…” Kutsal Ruh’tan yardim almak ile “Tanri’nin özel olarak yardim etmesi” arasindaki faki nasil bulacagiz? Tanri bir kimseye yardim ediyorsa bunu zaten Kutsal Ruhu araciligiyla yapiyor.

Tanri bana özel olarak yardim etti diye beni nicin aziz mertebesine cikartasin ki? Tanri bana özel olarak yardim ettiyse, bu sadece Tanri’nin lütfudur ve ben bunu kendi iyiligimle, gücümle, dindarligimla hakketmemisimdir. Durum böyle olunca nereye bakacagimiza cok dikkat etmeliyiz. Lütfun Kaynagi ve bu yardimi yapan Tanri’ya mi, yoksa kendisine lütfedilen ve böylece Tanri’nin amacinin o kiside gerceklestigi sen ben gibi ölümlü bir kisiye mi gidecek yücelik? Tanri bana lütfedip yardim etti diye ben öldükten sonra beni aziz yapip bana dua ederseniz, benden yardim isterseniz gercekten cok komik duruma düsersiniz. Yasayan Tanri’nin Kendisi dururken O’nun yanisira bizim gibi ölümlülere yönelmek ve onlara dua etmek Kutsal Kitap’ta kesinlikle yasaklanmistir ve bu büyük bir günahtir.

Konuyla ilgili su Kutsal Kitap ayetlerine bakabilirsiniz:

Doğruyu söyliyeyim, uygun bir kelime bulamadığımdan dolayı ‘Tanrı özel olarak yardım etmiştir’ tarzında bir ifade kullandım…

Bakın, daha detaylı açıklamaya çalışayayım…

Dediğim gibi, din görevlileri Kutsal Ruh’tan yardım istiyorlar ve dini törenlerine başlıyorlar… Ama hepimiz tanık oluyoruz ki din görevlileri içinde de bir dünya kadar hata yapan insanlar var… Demek ki Kutsal Ruh gelmemiş… Çünkü gelmiş olsa hata yapmazlardı… Ve ayrıca her Kutsal Ruh’tan yardım isteyene Kutsal Ruh yardım etmiyor… Kutsal Ruh’un size yardım etmesi için, seçilmiş bir insan olmanız gerekiyor… Sanırım burada hemfikiriz?

Eğer tüm bunları kabul ediyorsanız, yani Kutsal Ruh’un sadece özel ve seçilmiş insanlara geleceğini düşünüyorsanız, o zaman Azizlik mertebesini neden kabul etmiyorsunuz?

Azizler de Tanrı tarafından seçilmiş insanlar değil midir?

Ölülere dua etme konusuna gelince… Dua etmek illaki bir şeylerden medet umma değildir ki… Eğer ölü insanların dirileceğini düşünüp, medet umuyorsak, evet, dediğiniz gibi gülünç duruma düşmüş oluruz… Ama ölmüş bir insan için dua ederken, o insanı (ve dolayısıyla o insanın iyiliklerini) anıyorsak, Öyle bir insanı tanımış olmanın verdiği sevinçle Tanrı’ya teşekkürlerimizi sunuyorsak bence bu kötü bir şey değildir…

Bununla birlikte Azizlerden medette umanlar vardır… Hala mucizeler yaptıklarını düşünürler(*), evet bu gerçekten komik bir şey; ama genel anlamda Rab’bin seçtiği, Kutsal Ruh aracılığıyla onları yönlendirdiği, hayatlarının örnek alınması gerektiği Azizler de vardır (diye düşünüyorum).



(*) Aziz Antuan gibi öldükten sonra, Aziz olmadan önce mucize gösterip, bu göstermiş olduğu mucizenin sonucunda Aziz olanlar vardır. Bu konu hakkında bir şey demiyecem… Bunu benim de aklım almıyor; ama örneğin Antuan’ın dili, ölümünden yıllar geçmesine rağmen, hala eskisi gibidir.