Re: TÜRKLER DE HRİSTİYANDIR
1) Amram (Kuran İmran) halası Yokevet`le evlendi. Yokevet ona Harun`la Musa`yı doğurdu. Amram 137 yıl yaşadı.
2)Firavunun atları, savaş arabaları, atlıları denize dalınca, RAB suları onların üzerine çevirdi. Ama İsrailliler denizi kuru toprakta yürüyerek geçtiler.
20 Harun`un kızkardeşi Peygamber Miryam tefini eline aldı, bütün kadınlar teflerle, oynayarak onu izlediler.
21 Miryam onlara şu ezgiyi söyledi: “Ezgiler sunun RAB`be, Çünkü yüceldikçe yüceldi, Atları, atlıları denize döktü.”
İmran dan olan musa, harun, miryam kardeşler. Burda ki yani İmran’nın kızı Miryam, ya da Meryem İsa’nın annesi Meryem değildir. İsa’nın annesi Meryem’min babasının adı Eli’dir. Meryem hiç bir şekilde de tapınağa adanmamıştır. Tapınağa kapanmamıştır. Bu Kuran’nın iddiasıdır. Dahası Yahudilerde ilk doğan erkek çocukları tapınağa adanırdı. Kız çocukları değil. Tapınağa adanan erkek çocukları oraya verilir, orda büyür ve din adamı olurlardı. Kuran Meryem’in tapınağa adnadığını söylemekle diğer hatasını yapmıştır. Meryemi yücelttmek için yapılmıştır. Ama hatadır. Yahudi geleneğinde bu tür bir davranış yoktu.
Kuran’nın iki ayrı zamanda yaşayan Meryemlerle ilgili yaptığı hata;
1) Hani İmran’ın karısı: “Rabbim, karnımda olanı, ‘her türlü bağımlılıktan özgürlüğe kavuşturulmuş olarak’ Sana adadım, benden kabul et. Şüphesiz işiten bilen Sensin Sen” demişti. (35) (Meryem’in babası İmran değildi, Eli idi. Burada açıkça İmran kızı olduğu yazılıdır. Ama İmran İsa’nın annesi Meryem’den 1700 yıl önce yaşamış Meryem’in babasıdır. Musa ve Harun ve kızkardeşi Meryem’in babası Amram’dır (imran).
Fakat onu doğurduğunda -Allah onun ne doğurduğunu daha iyi bilirken- dedi ki: “Rabbim, doğrusu bir kız (çocuğu) doğurdum. Erkek ise, kız gibi değildir. Ona Meryem adını koydum. Ben onu ve soyunu o taşa tutulmuş (kovulmuş) şeytandan Sana sığındırırım.” (36)
Bunun üzerine Rabbi onu güzel bir kabulle kabul etti ve onu güzel bir bitki gibi yetiştirdi. Zekeriya’yı ondan sorumlu kıldı. Zekeriya her ne zaman mihraba girdiyse, yanında bir yiyecek buldu: “Meryem, bu sana nereden geldi?” deyince, “Bu, Allah katındandır. Şüphesiz Allah, dilediğine hesapsız rızık verendir” dedi. (37)
Orada Zekeriya Rabbine dua etti: “Rabbim, bana katından tertemiz bir soy armağan et. Doğrusu Sen, duaları işitensin” dedi. (38)
O mihrapta namaz kılarken, melekler ona seslendi: “Allah, sana Yahya’yı müjdeler. O, Allah’tan olan bir kelimeyi (İsa’yı) doğrulayan, efendi, iffetli ve salihlerden bir peygamberdir.” (39)
Burada geçmişken tekrar belirtmekte yarar var. Yahudiler namaz kılmazlardı. Bilmezlerdi. Hiç namaz kılmadılar. Namaz kılan putperest topluluklardı, tıpkı araplar gibi. Arap geleneğinde islamdan önce de namaz vardı. Putlar için yapılırdı. İslamdan sonra Allah için oldu sadece.
2) İffetini korumuş olan, İmran kızı Meryem’i de (Allah örnek gösterdi). Biz, ona ruhumuzdan üfledik ve Rabbinin sözlerini ve kitaplarını tasdik etti. O gönülden itaat edenlerdendi.
3) Sonra Meryem onu (İsa’yı) yüklenerek kavmine getirdi. Onlar (hayretler içinde şöyle) dediler: “Ey Meryem! doğrusu sen görülmemiş bir şey yaptın.”
28 – “Ey Harun’un kızkardeşi! Senin baban kötü bir adam değildi, annen de iffetsiz bir kadın değildi.”
Meryem için açıkça ve gerçek anlamda 1700 yıl önce yaşayn Meryem sanıp, İmran kızı (Amram) , harun’un kızkardeşi deniyor. Yorum gerektirmez. Açıktır. Okuyan anlasın. Yoruma açık olmayan ayetlerdir. Gayet nettir.