Re: Sart’taki Kiliseye Mektup

#32165
Anonim
Pasif

Sitem
Uyan, Uyan Uykucu

Sart’taki İnanlılar Topluluğu tehlikeli şekerlemeden uyanmaları için uyarılıyor. Kilise kendine gelsin ve ölmekte olanı canlandırsın. İsa Mesih’ten neler aldıklarını, neler işittiklerini hatırlasınlar – günahın bağışlanması, yeni yaşam ve büyük sorumluluk. Pavlus Korint kentinde yaşayan İmanlılara bir zamanlar İsa Mesih’in niçin öldüğünü açık ve net bir şekilde yazmıştı.

‘Evet, Mesih herkesin uğruna öldü. Öyle ki, yaşayanlar artık kendileri için değil, kendileri uğruna ölmüş ve dirilmiş olan Mesih için yaşasınlar’ (2.Korintliler 5:15).

Bu başka bir deyişle şu anlama gelir; yaşamım artık Mesih’indir ve O bununla istediğini yapabilir. Gerek o dönemin Sart kilisesinin her bir üyesi, gerek bugün yaşayan her bir Mesih inanlısı kendi kendine şu soruyu sormalıdır:

‘Ben İsa Mesih’e zamanıma, planlarıma ve kararlarıma istediği gibi müdahale yetkisini veriyor muyum? Ben Tanrı’nın planlarına ve önceliklerine önem veriyor muyum?’

Romalılar 1:14’te Pavlus’un kendini müjdenin bir borçlusu olarak nitelendirdiğini okuyoruz. Matta 28: 19-20 arasında yazılan ve buna benzer başka sözlerin ışığında her bir Mesih inanlısının Kutsal Kitap’ın Sevinç Getirici Haberini erinmeden, yüksünmeden başkalarına iletilmesi gerektiğini öğrenebiliriz. Ancak bu şekilde Müjde’yi duyurarak, Rab’bin verdiği görevi tamamlayabiliriz.

Her imanlı Rab’den aldığı ruhsal aramağan, güç ve imkanlarla bu görevi üstlenmeye çağrılmıştır. İnanlının, yerel bir kilisenin ibadet ve dua toplantılarına katılması, inanlı olmayanları bu toplantılara davet etmesi, kilise önderleri tarafından kendisine verilen her türlü küçük veya büyük görevleri üstlenmesi, kilisesine maddi destek sağlaması kaçınılmazdır.

Anımsa

‘Bu nedenle neler aldığını, neler işittiğini hatırla. Bunları yerine getir, tövbe et’ (ayet 3).

Bu, Tanrı’nın yedi ruhuna sahip olan ve bununla bizleri uyandırmak isteyenin uyarısıdır. O’nun istediği yaşamı sürdürebilmemiz için kendisi bize gereken her şeyi sağlamıştır. ‘Neler aldığını anımsa!’

Sen Bilirsin

İsa Mesih’in bu uyarı sözlerine aldırış etmemenin sonucu, adı geçen ayetin sonunda belirtilmiştir. ‘Eğer uyanmazsan, hırsız gibi geleceğim. Sana hangi saatte geleceğimi hiç bilmiyeceksin.’ Tıpkı Pers’lerin Harun’un Lidya egemenliğine aniden son verdikleri gibi… Sart’lılar kapıların dibinde pusuda bekleyen düşmanı bildikleri halde nöbetçi koymayı ihmal etmişlerdi. Ya biz?

‘Yutacak birini arayarak kükreyen aslan gibi dolaşan’ (1.Petrus 5:8), veya saptırmak için ‘kendine bir ışık meleği süsü veren’ (2. Korintliler 11:14) İblisi bilmiyor muyuz? Uyanık mıyız? İsa Mesih tekrar geldiğinde O’nu nasıl karşılayacağız? Diri, uyanık ve Sözü’ne itaat ettiğimiz için O’nun gelişini sevinçle karşılayan sadık birer imanlı olarak mı? Yoksa uyuyakalmış, gelişini henüz beklememiş sadece ad olarak yaşayan ama esasında ölmekte olan bir inanlı veya bir İnanlılar grubu olarak mı? (bkz. 1.Yuhanna 2:28).

Akıntıya Kapılma

Mesih’in Sart’ta yaşayan topluluğa gönderdiği bu ciddi sözlerden sonra yazının dördüncü ayetini okumak kişiye iyi gelir. Tanrı ikiyüzlülüğün ve itaatsizliğin ortasında gerçek olanı görüyor. Bütün herkesi yargılamıyor ama, sevgiyle kötü ve tamamen çürümüş bir çevrenin içinde bile iyi olanı arıyor. Gerek tufan olayında Nuh’u ve ailesini gerekse de Sodom ve Gomora kentlerinin yıkılışında Lut’u ayrı tutmasında, Tanrı’nın bu karakterini görebiliyoruz. Krallar yazısında kral Yerovam’ın ev halkından sadece bir oğlu Aviya, doğal bir ölümle ölüp sonra mezara kondu.

‘Çünkü İsrail’in Allah’ı Rab’be karşı Yerovoam evinde kendisinde iyi bir şey bulduğunu’ okuyoruz (1.Krallar 14:13).

Bu kötü kralın diğer bütün akrabaları doğal olmayan bir şekilde ölüp köpek ve kuşlara yem olmuşlardır. Tanrı’nın gözleri her zaman açıktır. O, kendisine sadık olmayanların ezici çoğunluğunun arasında bile sadık olanı görür ve onu ödüllendirmek, bereketlemek veya kurtarmak için hazırdır (2. Tarihler 16:9).

Tanrı, Kutsal Ruh’un gücüyle (1.Petrus 4:11; Filipililer 4:13) güçlü akıntıya karşı duran imanlıyı görür. Kutsal Kitap’ın buyruklarına itaat etmek istediğinden dolayı farklı ‘eğlenceleri’ kaçırdığı içinde yaşadığı çevre ve belki de topluluğunda bile kendisine zavallı fanaatik diye bakılan inanlıyı bilir.

Davet ve Ödül

Bayramlık

İsa Mesih galip gelene beyaz bir elbise vaat ediyor. Esinleme yazısında beyaz elbiseler Tanrı’nın huzurunda kalmakla bağlantılı olarak dile getirmektedir. Örneğin Esinleme 4:4; 7:9-13 veya 19:6-9 arasında belirtildiği gibi beyaz elbise Kuzu’nun düğününde giyinilir. Beyaz elbise Tanrı’nın doğruluğunu simgeler. Örneğin gelinin kirli veya lekelenmiş bir elbiseyle düğüne katılmak zorunda kaldığını düşünelim. Bu, ayıp ve utanç verici olurdu. Tanrı’nın Kuzusu Isa Mesih’e berrak ve duru bir düğün sevinci yaşayabilmemiz için elbisemizi temiz tutmamız (1.Yuhanna 2:28) ve Sart’taki az sayıdaki İnanlılar gibi uyanık kalmamız gerekiyor.

İsa Mesih beyaz elbisenin yanı sıra böyle bir inanlının adının yaşam kitabında da yer alacağını vaat ediyor. Bu kişiyi Babasının ve O’nun meleklerinin önünde açıkça anacağını söylüyor.

Sart kilisesine gönderilen bu uyandırıcı mesaj, bugün için de birçok etkinliklerle böbürlenen ve muhteşem binalarda toplanarak bir araya gelen, ama çoğu zaman sonsuz yaşamın asıl meyvelerinden yoksun kiliselere ve İnanlılara yöneliktir.