Re: Pavlus’un Teolojisinin Özü

#31029
Anonim
Pasif


2.GELİŞİM: Pavlus ise her iki çağ ortasında yer alan Mesih’in gelişini hemen bereket ve lanetlerin gerçekleştiği an olarak görmez.. Aslında Mesih’in gelişi ile bereketler dönemini ve yargılama dönemini bir dönem olarak ikinci gelişe ve sonrasına doğru taşır.. Yani böylelikle bu çağ da devam ederken Mesih’in gelişi ile başlayan çağda üzerinde paralel olarak devam etmektedir. Ta ki Mesih İsa geldiği zaman yargı gerçekleştikten sonra her şeyin tam dolulukla yerli yerine gelmesi söz konusudur. Yani bereketler Mesih İsa’nın gelişi ile başlamıştır, inanmayanlar yargı altına girmiştir ama bu esas ikinci gelişi ile tam doruğa ulaşacaktır. İşte bu bakış açısı Yahudi ilahiyatının artık ötesine geçmiş Mesih İsa’da yerli yerine oturmuş bir ilahiyattır. Pavlus’un eskatolojik ilahiyatıdır. Bakış açısıdır, öğrettiğidir ve bizimde Pavlus’un ilahiyatının özünde gördüğümüz, öğrendiğimiz ve kabul ettiğimizdir.