Re: Kürtaj ve Gebeliği Reddetmek

#28664
Anonim
Pasif

Bununla birlikte bekaret yemininin pratik açıdan üremeyi reddeden iki çeşidi vardır ki, bu yönleriyle kürtajdan farkı yok gibidir. Bunların ikisi de Yeni Antlaşma’nın yazılışından sonra ortaya çıkmıştır. Biri, madde kötü olduğu için seksin de kötü olması gerektiği biçimindeki purperest felsefi düşüncenin ürünüdür. Zevklerden tümüyle elini eteğini çekme ve oldukça eski olan evlilikte bile cinsel arzulara gem vurma eğilimi hep bu anlayışın sonucu olmuştur. Bu, Kutsal Kitap’ın içeriğine tamamen terstir. Eski Antlaşma’da evlilikteki erotik sevgiyi açık ve sıcacık bir dille öven Ezgiler Ezgisi bölümü vardır. Bunu bazı yorumcular İsa’ya yazılmış bir alegorik şiir olarak görürler. Ancak aklı başında bir okuyucu yine de bu kitap için ” on sekiz yaşından küçüklere satılamaz” ibaresini yakıştıracak ve ondaki sağlıklı cinsel ilişkinin sevinçle dışavurumunu alkışlamaktan kendini alamayacaktır.

Cinsel inzivanın bir başka türü ise tamamen yenidir ve bütünüyle doğum kontrolü sahasında meydana gelen etkin yöntemlere bağlıdır. Çocuk yapmadan seks yapma kararından söz ediyorum. Tek bir geceliğine cinsel ilişkiden uzak kalmak da dahil tüm doğum kontrol yöntemlerinin cinsel inzivanın bir çeşidi olduğu ileri sürülebilir. Ancak anne ya da baba olmama kararı ailenin genişliğini sınırlama ya da hamilelik zamanını denetim altında tutma kararından nitelik bakımından çok farklıdır. Bu yaklaşım son zamanlarda yaygınlaşan bir lüksten kaynaklanır ve seksin verdiği zevkin tek amacımız olması gerektiğini varsayar.Bu düşüncesizce bir yaklaşımdır. Doğum kontrolünün başarısız kalması halinde kürtaja ve istenmeyen çocuk salgınına katkıda bulunduğu su götürmez. Ama daha önemlisi, seksin zevkle sınırlandırılması kişinin verebileceği bir armağanı reddetmesi demektir. Seks işin yalnızca görüntüden ibaret yanıdır, asıl reddedilen bir kadınla bir erkeğin bir araya gelerek yeni hayata ulaşmaları, yepyeni bir hayatın oluşmasını sağlamalarıdır. Bir başka deyişle, aile hayatı gelişmekte ve kişilerin olgunlaşmalarıyla birlikte verme sorumluluğu artmaktadır. Şöyle konuşan bir çocuk düşünün, ” Onbir yaşında olmak çok hoşuma gidiyor. Artık beni ölünceye kadar her on bir yaşında tutacak bir ilaç da var, galiba ölünceye kadar odamdan hiç çıkmadan, durmadan video oyunları oynayacağım. Ortaokul düşüncesi bile tüylerimi diken diken ediyor. Akşam yemeği hazır olduğunda bana seslenin. ” ( “İyi Olan Kim ” )

Rabbin sevgisi ve esenliği sizinle olsun.