Re: Kiliselerde Neden Bazen İkiyüzlüler Var?…
Sevgili Mustifi Kardeşim.
Diyorsun ki:
Sevgili Saba kardesim, yazilarindaki her satira katiliyorum. Konuyu sunmak icin verilen baslik yanlisti. Verilen basliga karsi ciktim yalnizca. Zaten yüzlerce cesite varabilecek, baskalarina tökez niteligi tasiyan yanlislar listesini ikiyüzlülük olarak tek kelimede ifade edemeyiz. …………. larla kiliseler dolu demek, ayrica genelleme oluyor. Baslik söyle olabilirdi: Kiliselerde imanlilari tökezletebilecek, zaman zaman rastlanan yanlislarin varligi . Rab seni de cokca bereketlesin kardesim,(amin) dedigim gibi , baslik haric, yazilarindaki her satira katiliyorum
Düşüncelerini paylaştığın için teşekkür ediyorum.Konuyu sunmak için seçtiğim başlık değişti. dikkatini çektiğini sanıyorum.
Sevgili kardeşim kullandığım başlık bence. doğru bir başlıktı.
Sen diyorsun ki:
“yüzlerce ceşite varabilecek, baskalarina tökez niteligi tasiyan yanlislar listesini ikiyüzlülük olarak tek kelimede ifade edemeyiz”
Peki ne tür bir kelime kullanmalıydım…?
Neden ikliyüzlüler kelimesini kullandım önce bunu açıklayayım.
Öncelikle bu konu Kutsal Kıtap’ta çok geçer ve..
Farzedelim kişi olarak ben, sahip olmadığım duygu, düşünce, erdem, değer veya özellikleri, sanki sahipmiş gibi davranıyorum veya sahip olduğunu iddia ediyorum. geçmişte böyleydik öyle değil mi.Bu konuyu hepimiz yaşamadık mı.? normal hayatlarımızda evet yaşadık,ikiyüzlü kelimesini kullanmadaki amacım ,yeniden doğuşu aldık biz inanlıyız biz hrıstıyanız diyoruz.Biz farklıyız diyoruz.
Peki tersi olabilir mi..?
İki yüzlü davranışın kilise içinde olduğunu.. kilise ye ve kilise de yeni iman etmiş inanlılardaki durumu yarattığı psikolojik travmayı düşün.
tökezlemelerden sadece birtanesi bu konu.yani iki yüzlülük
Toplumumuzu incele.. hayatların nasıl kırılgan olduğunu incele insanlarımızın çoğu ruhsal yaralı,arayış içinde doğruya susamış. Çoğu din ve ahlâki öğreti de ikiyüzlülüğü kınar.bunu da biliyoruz. ya bu kilise içinde pratiğe dokulmuş ve olgun olmayan, hrıstıyan öğretisini bilmeyenler tarafından sergileniyorsa.
Paylaşımımda iki yüzlülüğe Kutsal Kıtap nasıl bakıyor bu açıklanıyormu..? ..evet açıklanıyor.
İsa Mesih bu konu hakkında ne diyor bunu da açıklıyorum.
Kutsal Kıtap’ımız İki yüzlüler için diyor ki.( bu ayeti bireyselliğe indirelim ve düşünelim)
“Vay halinize ey din bilginleri ve Ferisiler, ikiyüzlüler! Bardağın ve çanağın dışını temizlersiniz, ama bunların içi açgözlülük ve taşkınlıkla doludur. Ey kör Ferisi! Sen önce bardağın ve çanağın içini temizle ki, dıştan da temiz olsunlar.
Vay halinize ey din bilginleri ve Ferisiler, ikiyüzlüler! Siz dıştan güzel görünen, ama içi ölü kemikleri ve her türlü pislikle dolu badanalı mezarlara benzersiniz.
Dıştan insanlara doğru kişilermiş gibi görünürsünüz, ama içte ikiyüzlülük ve kötülükle dolusunuz.
Yani kısaca bu konu kutsal kıtap içinde çok önemli ,sevgili mustifi kardeşim.
İkinci konu.
Kullandığım başlık birkaç kelimeden oluşuyor ve çoğunlukla bir yargı bildiren kısa bir özet şeklindedir. burada yargı yani iddaa ettiğim şey verdiğim bilğinin Kutsal Kıtaptaki öğretisi.bunu açıklıyorum.
Örneğin.
—Kiliseler neden ikiyüzlülerle dolu”derken bu çerçekmi yoksa,bazı kişileri sadece çıkabiliyor yada yeniler olabilir..düşüncesi beliriyor.bu da yazdığım başlığın.. yanıtına cevap oluyor.
Bence. paylaşımlarda ,ilk dikkati çeken unsur paylaşımın başlığıdır.
Konu başlığında işlemiş olduğum ” Kiliseler İki yüzlüler le dolu” başlığı sitedeki meraklı Mesih’e iman etmemişler içindir ilk etapta.çünkü çoğu insan buna inanıyor…ama gerçek bu değildir. bu açıklanıyor.paylaşım başlığım doğru olmayan bilğinin özetidir. doğru bilği içeriktedir.
Paylaşım başlığım ( genelde öyle inanıldığı ve bilindiği için) dikkat çekicidir.(Meraklılar için )
Yaptığım açıklamalar ve örnek verdiğim ayetler paylaşım başlığımla ilğilidir.,anlaşılır bir dil içerir.paylaşımımda abartı anlaşılmazlık hiç yoktur.paylaşımımda doğruya yönlendiriş ve gerçek vardır.İçerikte anlatmak istediğim,konu başlığında kullandığım cümleye verilen bir cevaptır.
Sevgili Mustifi Kardeşim.
Tanrı bilgisinde büyüdüğümüz sürece, Tanrı‟nın saflığına karşı derin
bir sevgi ve O‟nun lütfuna daha derinden bağlanma anlayışı kazanırız.
Rab’bin sevgisi ve lütfu herzaman üzerinde olsun