Re: Katoliklik Hakkında
”Yargılamalar kişisel değildir. Kişilere yönelik hiç değildir. Biz Rab’be iman etmiş olanları yargılayabiliriz. Pavlus da bunu yaptı, ama iman etmemişleri yargılayamayız.”
Sevgili Tuba, Mesihdeki bir kardeşe kutsal kitaptan Tanrı’ nın sözleriyle klavuzluk etmek ayrı, yargılamak ayrı. Pavlus ne yaptı ? Hatası olan kiliselere tek tek mektuplar yazarak, Rabbin sözleriyle azarladı.
Ayrıca Mesih bize yargılama konusunda der ki ;
Matta;
7: 1 “Başkasını yargılamayın ki, siz de yargılanmayasınız.
7: 2 Çünkü nasıl yargılarsanız öyle yargılanacaksınız. Hangi ölçekle
verirseniz, aynı ölçekle alacaksınız.
7: 3 Sen neden ” kardeşinin ” gözündeki çöpü görürsün de kendi gözündeki merteği farketmezsin?
7: 4 Kendi gözünde mertek varken kardeşine nasıl, ‘İzin ver, gözündeki çöpü çıkarayım’ dersin?
Burada ”Kardeş ” kelimesine dikkatini çekerim. ” Yani biz Rabbe iman etmemişleri yargılayabiliriz ” demene şaşırdım.
Tubacım, benim ailemde katolikler var.(Birinci derece akrabalarım) Onların kendilerine göre öğretişleri doğruları var. Örneğin, Meryem Ana konusunda. Biz protestanlar Meryem Anaya dua etmeyebiliriz ama ondan da saygısızca behsetmek uygun olmaz diye düşünüyorum.
Onlar Meryem Ana için;
”Eski ahitteki kutsal sandık ile benzeşir. Eski sandık, eski antlaşmanın taşıyıcısı olmak üzere yapılmıştır (çöldeki zorlu yolculuk); aynı şekilde Meryem de yeni antlaşmanın taşıyıcısı olma görevini üstlenmiştir” der.
(gebe iken yaptığı zorlu yolculuk)
Onlar;
”Eski Adem’ in bahçede ilk günahı işlemesine sebep olan ”Kadın” dı. Yeni Adem’ i ilk görkemli görevine sevk eden de ” Kadın”dır.”der.
(İsa’nın düğünde şaraba çevirmesini isteyen Meryemdir.)
Onlar;
”Aden bahçesinde Havva’ya saldıran yılan, Vahiy bölümünde Meryem Ana’ya saldırıyor” der.
Yani Tubacım, onlar için ” Tipoloji ”önemli. Demek istediğim katolikleri sadece ” Meryeme dua ederek putlaştırıyorlar ” diye kestirip atmaktansa, onların eğitimlerinde ne öğrendiklerini bilmek lazım diye düşünüyorum.
Sonuç olarak 10 emirden biri;
“Annene babana saygı göster. Öyle ki, Tanrın RAB’ bin sana vereceği ülkede ömrün uzun olsun.”
Bize bunu öğreten Rab İsa kendisi buna uymaz mıydı!
Sevgi ve esenlikle..
Sevgili Kayram
Yazdiklarinla ilgili görüslerimi aktarmak istiyorum.Amacim seni yermek degil bazi seylere farkli bakis acisi getirmektir.Cünkü orda yazdiklarin senin degil katoliklik mezhebinde olan inanlilarin savundugu ögretilerdir.
Sevgili Kayram ne bir protestanin ne de herhangi bir inanlinin Meryem Ana’dan saygisizca söz etmesi kabul edilemez.Bunu zannedersem kimse yapmiyor.Cünkü Meryem Ana secilmis,Rab’bin lütfuna erismis ve Rab’bin yanina gitmis nice kutsallardan biridir.Hepimizin imanda örnek aldigi sevgi ve saygiyla andigimiz ama bunun disinda ne kendisine dua ettigimiz,ne yücelik verdigimiz ne de araci kabul ettigimiz biri degildir.Iste genellikle ortodokslarin,katoliklerin ve bazen de baska mezheplerin(özellikle anglikan ve luteryen kiliseler) Meryem Ana’dan “saygisizca bahsetmeyin” türü karsi duruslarini anlayamiyoruz,reddediyoruz.Böyle birsey yaptigimiz YOKTUR.
”Eski ahitteki kutsal sandık ile benzeşir. Eski sandık, eski antlaşmanın taşıyıcısı olmak üzere yapılmıştır (çöldeki zorlu yolculuk); aynı şekilde Meryem de yeni antlaşmanın taşıyıcısı olma görevini üstlenmiştir” der.
(gebe iken yaptığı zorlu yolculuk) ..
Onlarin böyle benzetme yapmasi cok düsündürücü.Ama sonucun nereye gidecegini düsünemiyorlar.Tanri Israilogullariyla birlikteydi.Sandigin kendisi degil ama icindekiler Tanri’nin varliginin onlarla olmasini temsil ediyordu.Israilogullarinin sadakatsiz oldugu ve Tanri’larina sirt cevirdiklerinde Tanri’nin Sandigi’nin Israil ogullarina bir faydasi da olmuyordu.Hatta sandik bir keresinde düsmanin (filistlilerin)eline bile gecti.Tabi onlar bunun icin cezalandirildilar cünkü kendi ilahlarinin gücüyle sandigi ele gecirdiklerini sanmislardi.
Meryem’de Rab’bimizin bedenini tasimis ve üstlendigi kutsal görevini basariyla tamamlamistir.Önemli olan bedeni tasiyan degil bedende Kutsal Ruh’un gücüyle dogan Isa Mesih Yesua’dir.Tipki Sandik degil sandigin icindekilerin önem tasimasi gibi.Burda yapilan yanlislik Meryem’in Tanri’yi dogurdugu(hasa) bunun icin ona verilen TANRIDOGURAN ünvanidir.Bu kabul edilemez bir sapkin ögretidir.Tanri dogrulmaz O ezelden beri vardir.
Onlar;
”Eski Adem’ in bahçede ilk günahı işlemesine sebep olan ”Kadın” dı. Yeni Adem’ i ilk görkemli görevine sevk eden de ” Kadın”dır.”der.
(İsa’nın düğünde şaraba çevirmesini isteyen Meryemdir.)..
Eski Adem’in günah islemesine neden olan öncelikle Seytan’dir.Sonra Havva’dir.Yeni Adem’i ilk görkemli görevine sevk eden Meryem degildir..Henüz “saati”gelmedigi icin o mucizeyi yapmak istememisti. Fakat yine de annesinin ricasini yerine getirdi.Isa Mesih asil görevine vaftiz olup Kutsal Ruh’un onun üzerine inmesinden sonra baslamistir.Luka 3,21-22,Matta3,13-17,Markos 1,9-11
”Aden bahçesinde Havva’ya saldıran yılan, Vahiy bölümünde Meryem Ana’ya saldırıyor” der…
Seytan her dönemde inanlilara saldirmistir.Kral Hirodes Mesih’i de öldürtmek istemis fakat Tanri buna izin vermeyip Meryem ve kocasi Yusuf’un rüyada uyarilmalariyla Misir’a gitmeleri saglanmistir.Tanri’nin planina kimse engel olamaz.Benim anlayamadigim katoliklerin burda neden Meryem’e yücelik vermek istemeleridir.
“Annene babana saygı göster. Öyle ki, Tanrın RAB’ bin sana vereceği ülkede ömrün uzun olsun.”
Bize bunu öğreten Rab İsa kendisi buna uymaz mıydı!..
Iste bunu tam olarak anlayamadim.Rab Isa Mesih annesine hep saygi duydu ama bizlerden “annemi dinleyin,ona dua edin” diye bir emir vermedi.Pavlus ve elcilerin hepsi detayli mektuplar yazdilar bir sürü tavsiyelerde bulundular.Bunlarin herhangi birisinde Meryem’e dua edin,Ona yücelik verin,Onun adina bayramlar kutlayin diye en ufak bir emir bir ayet bir ima dahi yoktur.Katolik ve ortodoks kiliselerinde Meryem ile ilgili o kadar dua ve ünvanlar verilmistir ki bu ünvan ve yücelikler bazen Mesih’e verilenden daha cok oluyor.Burda oturup biraz düsünmek gerekiyor.Acaba bizler bu durumda Meryem’e saygi duydugumuzu mu saniyoruz yoksa Rab’bi üzdügümüzü mü?
Rab gözleri ve yürekleri acsin.
Esenlikler dilerim.