Re: Cinselliğin İyileştirilmesi

#30620
Anonim
Pasif

Bonhoeffer, ” Birlikte Yaşam ” adlı eserinde şunları söylüyor:

Tanrı kendi yaşayan Sözünü kardeşimizin tanıklığında, bir insanın sözlerinde aramamızı ve bulmamızı istemiştir. Bu nedenle, imanlı kişinin Tanrı’nın sözünü kendisine iletecek başka bir kişiye ihtiyacı vardır. Belirsizliğe düştüğünde ve cesaretini yitirdiğinde bu kişiye tekrar tekrar ihtiyaç duyacaktır, çünkü gerçeği tek başına sindiremez. tanrı’nın kurtuluş sözünü taşımak ve ilan etmek için kardeşine gereksinimi vardır.Sadece İsa mesih nedeniyle kardeşine ihtiyaç duyar.

Mesih’in zaferi içimizde olsa bile ne günahın, ne de şeytanın egemenliği tam olarak son bulmamıştır.İsa, günahın da şeytanın da gücünü kırmıştır.İnanlıların yardımına rağmen mücadele devam eder. Ancak yaşadığımız çağda, yani Mesih’in çarmığıyla ikinci gelişi arsındaki dönemde , şeytan bize egemen olmak için savaş vermektedir. Bunu yapmak için zayıflıklarımıza çengel atmaktan ve bize bunlarla yok etmeye çalışmaktan geri kalmayacaktır. Başka bir deyişle, eşcinsellikle mücadele edenlerin kötülüğe karşı durması gerekecektir.Şeytan, eşcinsellik de dahil olmak üzere cinsel çarpıklığa büyük yatırım yapmıştır. Bocalayanlar özgür olmak isterlerse, düşmanın eliyle karşılaşacaklardır. Dolayısıyla savaş planları yapılmalı ve etkili bir şekilde uygulanmalıdır. İsa, bize kendi gücünü vererek savaşa çağırmaktadır.

Şeytanın cinsel eziklikteki etkinliğini fark etmek için öncelikle cinselliğin özgün amacı keşfedilmelidir. Cinsellik bir başkasının bedeni ile , canıyla ve ruhuyla birleşerek yalnızlığımızı giderme arzusudur. Ancak, Tanrı’nın tasarladığı heteroseksüel antlaşma , insanın yaratılışındaki ihtiyaçları Tanrı’nın karşılama yolu olduğu gibi, aynı zamanda O’nun yüreğini açıklama yoludur. Heteroseksüel ilişki, Tanrı’nın amacını yansıtır.

Tanrı’nın benzerliği, evlilik bağı yoluyla dışa vurulur. Tanrı’nın kendi halkına bağlı olması ve onların da kendisine bağlı olmalarını arzulaması, sadık evlilik antlaşması aracılığıyla simgelenmektedir. Kutsal Yazı’nın tümünde ve özellikle Eski Antlaşma’da Tanrı’nın kendi halkına bağlılığı, bir kocanın karısına bağlılığına benzetilmektedir. Halkına saık kalacağını vaat etmiş ve halkından da aynısını beklemiştir.

Söz, Mesih’ti; O, Hak’tı.
Lütuf, İsa Mesih’i sevenlere ölümsüz sevgiyle !
Dünyayı kazansan neye yarar ? :elsalla: :elsalla: :elsalla: isasiyahbeyaz