#27962
Anonim
Pasif

İşimizi Tanrı’nın gördüğü şekilde görmemiz Eski Antlaşma, Yeni Antlaşma arasında meydana gelen devrimsel değişimlerden birini anlamak bize yardımcı olur. Eski Antlaşma’da Tanrı’nın dünyayı şeytanın empoze etmiş olduğu kölelikten kurtarmasının ilk adımlarını görürüz. Günah dünyaya girdikten sonra hiçbir şey kutsal olmadı. herşey günahlı ( kirli) olmuştu. Tüm dünya Tanrı’nın lanetiyle acı çekti.

Tanrı İsrailllileri dünyadaki günahlı insanlardan ayrı tuttu.Mısır’daki temiz olmayan çevrede onları çekip aldıktan sonra Tanrı bu insanlara kutsallığın ve ak olmanın anlamını göstermeye başladı. Çok basit temel derslerle başladı. Musa’ya verilmiş olan ilkokul öğretmeni gibi olan Tanrı’nın Yasasının temel derslerinden biri temiz ve kirli ve kutsal olan ve olmayan kavramları arasındaki farktır.İsrailliler Tanrı’nın kutsallık düşüncesinin vizyonunu kavramak için hazır değildiler. Bundan dolayı Tanrı kendi uygulaması için adanmış, temizlik ile ilgili belirli düşünceleri onlara açıkladı. Eski Antlaşma’daki rahipler kutsalla bayağı olanı, kirli ile temizi birbirinden ayırt etmeliydiler ( Lev. 10:10 ) farkı ayırtedebilirlerdi. Rahipler ayrıca kutsalla bayağı arasındaki ayırımı halkına öğretecek kirliyle temizi ayırt etmeyi göstereceklerdi ( Hezekiel 44: 232 ).

Kirli ve bayağı terimleri neyi ima eder ? Bir şeyin kutsal ve temiz olması Tanrı Tarafından kabul edilmiş anlamındadır ve Tanrı’nın amaçlarına ( kutsal oluş ve günahtan temizlenme ) uygundur. Bir şeyin kutsal olmaması onun bayağı, sıradan veya temiz olmayan anlamına gelmesidir. Oxford İngilizce Sözlüğü’nün açıklamasına göre seküler sözcüğü ” kilise ve dinden farklı ve dünyaya ait ; sivil, geçici, kiliseye ait olmayan , dini olmayan veya kutsal olmayanlardır ( Larry PEABODY )

Rabbin sevgisi ve esenliği sizinle olsun.